Jag kan inte avsluta counter strike

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte avsluta counter strike

Jag satt nyss ett par timmar och spelade lite cs, men jag får inte stänga av steam (se bild) varför inte?

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk

Omstart då?

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Hedersmedlem

Source har helt enkelt kraschat istället för att stänga ner. Processen som är markerad på bilden - hl2.exe är den som behöver stängas för att du ska kunna avsluta Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlasXpress:

Omstart då?

Det räcker med att avsluta HL2 aktivitetshanteraren, men så ska man ju inte behöva göra.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Source har helt enkelt kraschat istället för att stänga ner. Processen som är markerad på bilden - hl2.exe är den som behöver stängas för att du ska kunna avsluta Steam.

Ok där ser man, så det är något system fel i datorn?

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av windows8:

Ok där ser man, så det är något system fel i datorn?

Om det inte händer ofta så är det inte troligt att det är något fel på din dator.

Permalänk
Medlem

testa att validera dina spelfiler annars, spelfiler kan bli korrupta om datorn eller internet skulle vara ostabilt nån gång...
annars är det troligen något problem med din datorn, största anledningen brukar vara överklockning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

testa att validera dina spelfiler annars, spelfiler kan bli korrupta om datorn eller internet skulle vara ostabilt nån gång...
annars är det troligen något problem med din datorn, största anledningen brukar vara överklockning.

Occt linpack 12h, prime95 8h, memtest86 8h, och oändligt mycket spelande benchmarks etc, aldrig något problem med datorn (förutom detta alltså)

Otrevligheter
Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

testa att validera dina spelfiler annars, spelfiler kan bli korrupta om datorn eller internet skulle vara ostabilt nån gång...
annars är det troligen något problem med din datorn, största anledningen brukar vara överklockning.

Mycket mer troligt att filer blivit korrupta pga korrupta sektorer på hdd eller liknande. Men lösningen är den samma som du föreslår, validera spel-caschen, sen att köra chkdsk är också en fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Occt linpack 12h, prime95 8h, memtest86 8h, och oändligt mycket spelande benchmarks etc, aldrig något problem med datorn (förutom detta alltså)

Vad är det som garanterar att dina program testar din dator till 100%, testar dom med varierande inomhustemeratur, spänningsspikar/drop, taskig internetlina, laddning på både cpu, gpu och resterande komponenter, hårddisköverföringar?

svar på otrevligheter
Permalänk
Medlem

Men visst kan det vara helt andra saker som påverkar, t.ex. sånt här! http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

raderat citat och svar
Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Occt linpack 12h, prime95 8h, memtest86 8h, och oändligt mycket spelande benchmarks etc, aldrig något problem med datorn (förutom detta alltså)

Jag drar en gissning på http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/981135-i5-760-inte-...

editerat citat och svar
Permalänk
Avstängd

Det var min gamla i5 760 som var ostabil, min nuvarande cpu är en i7 860.

överreaktioner
Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Det var min gamla i5 760 som var ostabil, min nuvarande cpu är en i7 860.

vilken cpu du har spelar mindre roll...

borttaget citat och svar
Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag rensat upp allt ovidkommande. Försök att hålla diskussionen på en saklig nivå om ämnet. Tycker ni att det spårar ur, anmäl istället för att svara. Då blir forumet en bättre plats för oss alla.

*Tråd rensad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro