NZXT lanserar spelmusen Avatar S

Permalänk
Melding Plague

NZXT lanserar spelmusen Avatar S

Tillverkaren NZXT satsar på datorspelare med fullutrustade pekdonet Avatar S.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar otroligt obekväm...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Det var inget dåligt pris för en sån snygging. Den vita ser riktigt nice ut.

Permalänk
Medlem

Den där kan inte ha särskilt bra ergonomi.

Permalänk
Medlem

Ne tack, min G500 är nog 100 gånger skönare en en låg mus utan extra form för fingrarna.

Permalänk
Medlem

det dem faktiskt gjort är ju att se till att den fungerar för vänsterhänta också. finns alldeles för få spel mös som vänsterhänta kan ha (utan att special beställa...)
ser så ut:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Spelmus måste väl ändå vara ett typo, det är ju en solklar designmus.

Skrivet av upl8447:

det dem faktiskt gjort är ju att se till att den fungerar för vänsterhänta också. finns alldeles för få spel mös som vänsterhänta kan ha (utan att special beställa...)
ser så ut:)

Vänsterhänta använder högerhanden för musen!

Punkt och slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vänsterhänta använder högerhanden för musen!

Punkt och slut

Sant! Jag är vänsterhänt men skulle bli helt förlamad av att använda musen i vänster hand.

Dock så undrar jag varför musen bara har en tumknapp?

..Nej, det ska till mer än såhär innan jag släpper min MX500.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Sant! Jag är vänsterhänt men skulle bli helt förlamad av att använda musen i vänster hand.

Dock så undrar jag varför musen bara har en tumknapp?

..Nej, det ska till mer än såhär innan jag släpper min MX500.

Ser ut som två "tryckare", fast en knapp.
ja tryckare

Permalänk
Medlem

Vettigt pris, men ergonomin och LED-belysningen gör att den går bort. Är nöjd med min vita Ikari.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Spelmus måste väl ändå vara ett typo, det är ju en solklar designmus.

Vänsterhänta använder högerhanden för musen!

Punkt och slut

finns vänsterhänta som använder vänster handen till musen. tex min pappa:p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

finns vänsterhänta som använder vänster handen till musen. tex min pappa:p

keyboard turners är svarta fåren av gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

keyboard turners är svarta fåren av gamers

Du verkar ha missat innebörden av "keyboard turner" helt.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

Du verkar ha missat innebörden av "keyboard turner" helt.

Educate me then, please.

Permalänk
Medlem

Ooh, vit mus
... fast kan väl inte vara speciellt praktiskt? Lär ju kunna se rätt grisig ut efter ett tag.
Som ni säger ser den föga bekväm ut... Men man vet inte förrän man testat.

Är det såna som stormtroopers använder när de surfar tro?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Spelmus måste väl ändå vara ett typo, det är ju en solklar designmus.

Vänsterhänta använder högerhanden för musen!

Punkt och slut

Så sant. Använde vänsterhanden när jag först började med datorer men det tog inte så långt tid att vänja om. Fyfan att sitta med WASD och musen på vänster sida.

Skrivet av Twiggeh:

Dock så undrar jag varför musen bara har en tumknapp?

Sitter det kanske en på andra sidan?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag håller mig till min Logitech MX518 ett tag till. Denna såg inte vidare skön ut.

Permalänk

Inget slår min G500...vit går dessutom bort för mig...I belong to the Dark side:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arginj:

Vettigt pris, men ergonomin och LED-belysningen gör att den går bort. Är nöjd med min vita Ikari.

+1. Ikari är sköna som fan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woodlauncher:

Så sant. Använde vänsterhanden när jag först började med datorer men det tog inte så långt tid att vänja om. Fyfan att sitta med WASD och musen på vänster sida.

Sitter det kanske en på andra sidan?

Är det en tumknapp om den sitter vid lillfingret?

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Educate me then, please.

Keyboard turners är folk som använder knapparna för att snurra runt i spel som WoW osv, istället för att snurra runt med hjälp av musen.

Har aldrig hört "keyboard turners" användas för vänsterhänta som lirar med vänsterhanden.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 965 BE @ 3.8Ghz | Noctua NH-U9B Cpu Kylare | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 4GB Corsair XMS3 1600mhz | XFX ATI Radeon 5850 BE | OCZ ModXStream Pro 600W | 2x SB Barracuda 500gb - RAID0 | NZXT Lexa-S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgess0n:

Keyboard turners är folk som använder knapparna för att snurra runt i spel som WoW osv, istället för att snurra runt med hjälp av musen.

Har aldrig hört "keyboard turners" användas för vänsterhänta som lirar med vänsterhanden.

Okej,för i min krets har det använts som att man använder högerhanden för tangentbordet, antingen med WASD eller piltangenterna.
Helt fel där men har sina likheter ^^

Eller rättare sagt vi har använt det ett steg längre, som är helt åt hållet fel.

Permalänk
Medlem

Va inte beredd på den där prislappen, mycket trevligt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur kan folk säga att "ojojojoj min soladittitandej 133767089 leet gaming pro mus är så mycket skönare än denna" när ni inte ens har testat den? Asså what? Folk är ju för sköna. Btw denna så väldigt ok ut, ska nog köpa den då den var billig, men blir ju så klart att _PROVA_ innan jag köper den.

Ha en trevlig dag alla haters.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Hur kan folk säga att "ojojojoj min soladittitandej 133767089 leet gaming pro mus är så mycket skönare än denna" när ni inte ens har testat den? Asså what? Folk är ju för sköna. Btw denna så väldigt ok ut, ska nog köpa den då den var billig, men blir ju så klart att _PROVA_ innan jag köper den.

Ha en trevlig dag alla haters.

Tror nog att folk vet om dem har små eller stora händer, eller om dem föredrar claw- över palmgrip.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Den ser rätt skön ut för ormväxlingsskull, men... Är det 2 knappar, NZXT +1 ? Typ handflats-knappar ?

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt varför man skulle vilja ha en vit mus. Jag tycker mig vara en person med god handhygien, men likt fan blir mus och tangentbord skitigt med tiden, och jag tror inte att en vit mus gör det hela bättre. I övrigt ser det väl okej ut för prislappen, ergonomin uttalar jag mig inte om då det oftast kan vara mer bekvämt än det ser ut..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Det är väl inget dåligt med att den även finns i vitt? Hatar man vitt så finns den svarta...vad är problemet?
Priset är helt otroligt, hoppas det går att klämma på den i någon butik för ergonomin är som många säger viktig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Tror nog att folk vet om dem har små eller stora händer, eller om dem föredrar claw- över palmgrip.

Nog för att en bild säger mer en tusen ord, men det är väl närmats omöjligt att bedöma via bild ifall musen är skön i handen eller inte.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD