Permalänk
Medlem

Nya minnen

Hej!
Som rubriken lyder så behöver jag nya minnen (tror jag).
När jag spelar WoW så har jag bara kvar mellan 10-20% av den totala mängden som är på 4gb.
Och jag undrar, behöver jag mera minne eller finns det något annat jag kan göra?
Och om jag ska köpa nya/mera i så fall vilka?
Mitt moderkort heter Asus P7p55d-evo och minnerna http://www.dustinhome.se/pd_5010304553.aspx?

Är väldigt tacksam om det finns någon här på forumet som kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Hej!
Som rubriken lyder så behöver jag nya minnen (tror jag).
När jag spelar WoW så har jag bara kvar mellan 10-20% av den totala mängden som är på 4gb.
Och jag undrar, behöver jag mera minne eller finns det något annat jag kan göra?
Och om jag ska köpa nya/mera i så fall vilka?
Mitt moderkort heter Asus P7p55d-evo och minnerna http://www.dustinhome.se/pd_5010304553.aspx?

Är väldigt tacksam om det finns någon här på forumet som kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

använd hårddisken som ett minne:D annars så finns det ett program som heter gamebooster som friar minnet

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att cpu'n behöver arbeta mycket mer på sistone när jag spelar wow och ibland har spelet hackat till.
Kan de bero på att jag har för lite minne eller kan det hjälpa med att blåsa om datorn?
Jag har en i5 750 @ 3.7 ghz och 64bitars windows7.

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Jag kör med en H50 kylare på cpu'n och 5850 CF men där är det stock kylare. När jag kör wow så vet jag att graffet kan nå upp till höga temperaturer så jag sätter fläkten på 50% i drivrutinerna (dem senaste).
Men jag kör Eyefinity, men drar det något utav ram minnet eller är det bara grafik minnet som påverkas av det?
Temp CPU 50-60* och GPU ca 70

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Jag kör med en H50 kylare på cpu'n och 5850 CF men där är det stock kylare. När jag kör wow så vet jag att graffet kan nå upp till höga temperaturer så jag sätter fläkten på 50% i drivrutinerna (dem senaste).
Men jag kör Eyefinity, men drar det något utav ram minnet eller är det bara grafik minnet som påverkas av det?
Temp CPU 50-60* och GPU ca 70

http://www.youtube.com/watch?v=KQwvyedSV0k för hur man använder hårddisken som minne
http://www.youtube.com/watch?v=KAf5Ng1NGD8 för

Permalänk
Medlem

Hur fungerar detta då? Gör det hdd'n långsammare? Och hur fungerar Gamebooster?
Men kan man använda tripple channle minnen på ett dual channle MB? För enlig Asus PDF med minnen som passa till moderkortet så verkar det som att man kan det?

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Hur fungerar detta då? Gör det hdd'n långsammare? Och hur fungerar Gamebooster?
Men kan man använda tripple channle minnen på ett dual channle MB? För enlig Asus PDF med minnen som passa till moderkortet så verkar det som att man kan det?

du använder helt enkelt lite av din hårddisks lagringsminne och nej den gör inte hårddisken långsammare

just nu så har 2st 500gb sata3 hårddiskar och använder typ 1g från varje hårddisk och tycker inte att mina hårddiskar har blivit långsammare

och gamebooster stänger av några program som du inte behöver när du spelar och friar lite av minnet

och har tyvärr inget svar på din sista fråga men det jag vet är att minnarna ska vara lika snabba och att man inte ska ha mer minne än det moderkortet ska klara

Permalänk
Medlem

-