Antec Kühler H2O 920

Permalänk

Det skulle varit bra om ni alltid tog med en topmodell ifrån luftkylning i referenserna, typ thermalright silver arrow.

Speciellt med H100

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Inte så farligt dyrt. Jag tycker man får mycket kylning för pengarna. En het sommardag är vattenkylning helt underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Har tänkt att beställa denna kylare ifrån inet men har en fråga. Har någon tästat denna kylare med enermax Magma PWM fläkt? Undrar hur skillnaden i grader är och eftersom de är pwm fläktar antar jag att man kan använda mjukvaran på dessa?

Jag har testat med Akasa Apache och den enda skillnaden jag fick var att fläktarna va snyggare.

Alltså jag tror inte att de finns några PWM fläktar som är bättre på denna kylaren än de som följer med original.

MEN jag kan oxå säga att de är ENDAST i EXTREME mode som de märks skillnad i prestanda. I Silent mode så är de skit samma villka fläktar man har kylnings mässigt. Enda skillnaden är hur tyst den blir, Men åter igen så är skillnaden knappt hörbar då de medföljande fläktarna inte hörs alls i Silent mode. Har själv testat och hörde ingen skillnad om jag stannade båda genom att hålla fast dom eller om dom snurrade. Och kan tillägga att jag har BRA hörsel och är ljud kräsen.

Så alltså så vida du inte har ett vitt snyggt chassi med fönster typ Silverstone Raven 2 eller 3 eller Corsair 600T så är de ingen mening med att byta fläktarna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Entusiast

Hur tysta är såna system egentligen? Om man är ute efter en tyst kylning specifik, ska man köpa en sån här med två tysta lågvarviga fläktar eller är det bättre att satsa på en stor fläns pch köra passivt eller med ett par långsamma fläktar? Om jag köper nytt blir det nog en K-processor som ska skrämmas upp någonstans över 4 GHz men prioriterar låg ljudnivå över allt annat.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag har testat med Akasa Apache och den enda skillnaden jag fick var att fläktarna va snyggare.

Alltså jag tror inte att de finns några PWM fläktar som är bättre på denna kylaren än de som följer med original.

MEN jag kan oxå säga att de är ENDAST i EXTREME mode som de märks skillnad i prestanda. I Silent mode så är de skit samma villka fläktar man har kylnings mässigt. Enda skillnaden är hur tyst den blir, Men åter igen så är skillnaden knappt hörbar då de medföljande fläktarna inte hörs alls i Silent mode. Har själv testat och hörde ingen skillnad om jag stannade båda genom att hålla fast dom eller om dom snurrade. Och kan tillägga att jag har BRA hörsel och är ljud kräsen.

Så alltså så vida du inte har ett vitt snyggt chassi med fönster typ Silverstone Raven 2 eller 3 eller Corsair 600T så är de ingen mening med att byta fläktarna.

Tack för det snabba svaret, blir väll att skita i nya fläktar då. En annan fråga då. Usb sladden, hur lång är den dvs går det att dra den snyggt bakom moderkortsplåten eller får man dra den under grafikkortet(en) för att koppla in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur tysta är såna system egentligen? Om man är ute efter en tyst kylning specifik, ska man köpa en sån här med två tysta lågvarviga fläktar eller är det bättre att satsa på en stor fläns pch köra passivt eller med ett par långsamma fläktar? Om jag köper nytt blir det nog en K-processor som ska skrämmas upp någonstans över 4 GHz men prioriterar låg ljudnivå över allt annat.

Jag kör den i Silent mode med original fläktarna och kylaren hörs inte förns CPU'n legat under 100% belastning en längre tid. Och då kör jag ändå min 2500K i 4,4GHz.

Skrivet av PyzzeN:

Tack för det snabba svaret, blir väll att skita i nya fläktar då. En annan fråga då. Usb sladden, hur lång är den dvs går det att dra den snyggt bakom moderkortsplåten eller får man dra den under grafikkortet(en) för att koppla in den?

Den går tyvärr inte dra bakom moderkortet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

Jag har testat med Akasa Apache och den enda skillnaden jag fick var att fläktarna va snyggare.

Alltså jag tror inte att de finns några PWM fläktar som är bättre på denna kylaren än de som följer med original.

MEN jag kan oxå säga att de är ENDAST i EXTREME mode som de märks skillnad i prestanda. I Silent mode så är de skit samma villka fläktar man har kylnings mässigt. Enda skillnaden är hur tyst den blir, Men åter igen så är skillnaden knappt hörbar då de medföljande fläktarna inte hörs alls i Silent mode. Har själv testat och hörde ingen skillnad om jag stannade båda genom att hålla fast dom eller om dom snurrade. Och kan tillägga att jag har BRA hörsel och är ljud kräsen.

Så alltså så vida du inte har ett vitt snyggt chassi med fönster typ Silverstone Raven 2 eller 3 eller Corsair 600T så är de ingen mening med att byta fläktarna.

Har du ett svar på min fråga jag ställde längre upp måntro. Hur mjukvaran beter sig om man byter fläktarna mot andre PWM-fläktar, hur fungerar styrningen av RPM då och jag utgår ifrån att DB-uppskattningen kommer vara rätt inaktuell med andra fläktar

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Har du ett svar på min fråga jag ställde längre upp måntro. Hur mjukvaran beter sig om man byter fläktarna mot andre PWM-fläktar, hur fungerar styrningen av RPM då och jag utgår ifrån att DB-uppskattningen kommer vara rätt inaktuell med andra fläktar

DB är uträknat utifrån RPM. Så de står samma DB vid samma RPM oberoende av vilken PWM fläkt du har.

När jag mätte DB på min med original fläktarna så visade den i snitt 2 DB för lite när de va Silent mode och upp till 13 DB fel i Extreme mode.

Så DB kurvan är mest en kul grej.

Men trotts denna löjliga DB kurva så är Programvaran underbar stabil helt utan buggar och VÄLDIGT användarvänlig. I mina ögon är denna kylaren värd varenda krona i mellanskillnad från Corsair H70 just för att den har den sjukt underbara programvaran. Fatta lyxen att istället för att sträcka sig efter en ratt på en Fläktkontroller på chassit så är de bara att antingen ändra från Silent mode till Extrem mode. Eller varför inte göra som mig, Skapa en egen Fläktkurva där man bestämmer vid vilken vattentemp fläktarna ska börja jobba och sen vid vilken temp som fläktarna ska spänna sina muskler och ösa på för fullt.

Finns även fina funktioner för att få varningsmeddelanden när vattentempen har nått ett visst antal grader. Eller att man kan få ett varningsmeddelande när fläktarna kommer till ett visst RPM.

Ska jag vara ärlig så va jag i valet och kvalet angående denna kylaren,H70 eller be quiet! DarkRock Pro C1 när de va dags att beställa. Men jag tänkte sen att Äsch... Ska de va så ska de va typ och bestämde mig för denna underbara kylare.

Som en liten slut notis så måste jag påpeka att slangarna inte sitter i ett fast läge där de går in i pumpen utan att deras fästen går att vinkla/vrida. Vilket underlättar för att slippa hårda böjar på slangarna.

Jag kommer inte byta till någon annan kylare så vida de inte kommer ut en ÄNNU bättre modell ( tänker på ett färdigt system med en radd som är Anpassad för Antec's Big Boy 200mm fläkt som sitter i taket på mitt Antec P180 mini. ) Eller om min nuvarande går sönder och de ej täcks av garanti.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

DB är uträknat utifrån RPM. Så de står samma DB vid samma RPM oberoende av vilken PWM fläkt du har.

När jag mätte DB på min med original fläktarna så visade den i snitt 2 DB för lite när de va Silent mode och upp till 13 DB fel i Extreme mode.

Så DB kurvan är mest en kul grej.

Men trotts denna löjliga DB kurva så är Programvaran underbar stabil helt utan buggar och VÄLDIGT användarvänlig. I mina ögon är denna kylaren värd varenda krona i mellanskillnad från Corsair H70 just för att den har den sjukt underbara programvaran. Fatta lyxen att istället för att sträcka sig efter en ratt på en Fläktkontroller på chassit så är de bara att antingen ändra från Silent mode till Extrem mode. Eller varför inte göra som mig, Skapa en egen Fläktkurva där man bestämmer vid vilken vattentemp fläktarna ska börja jobba och sen vid vilken temp som fläktarna ska spänna sina muskler och ösa på för fullt.

Finns även fina funktioner för att få varningsmeddelanden när vattentempen har nått ett visst antal grader. Eller att man kan få ett varningsmeddelande när fläktarna kommer till ett visst RPM.

Ska jag vara ärlig så va jag i valet och kvalet angående denna kylaren,H70 eller be quiet! DarkRock Pro C1 när de va dags att beställa. Men jag tänkte sen att Äsch... Ska de va så ska de va typ och bestämde mig för denna underbara kylare.

Som en liten slut notis så måste jag påpeka att slangarna inte sitter i ett fast läge där de går in i pumpen utan att deras fästen går att vinkla/vrida. Vilket underlättar för att slippa hårda böjar på slangarna.

Jag kommer inte byta till någon annan kylare så vida de inte kommer ut en ÄNNU bättre modell ( tänker på ett färdigt system med en radd som är Anpassad för Antec's Big Boy 200mm fläkt som sitter i taket på mitt Antec P180 mini. ) Eller om min nuvarande går sönder och de ej täcks av garanti.

DB-kurvans uppskattning är jag helt med på. Men hur fungerar det med fläktarnas RPM. Är det också uppskattat då utifrån orginalfläktarnas inställningar (700-2000 rpm eller vad det nu är) och blir mätningen felaktig då du byter till andra fläktar? Tänkte mest om det är ett förprogrammerat värde i mjukvaran baserat på orginalfläktarna eller hur det nu fungerar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

DB-kurvans uppskattning är jag helt med på. Men hur fungerar det med fläktarnas RPM. Är det också uppskattat då utifrån orginalfläktarnas inställningar (700-2000 rpm eller vad det nu är) och blir mätningen felaktig då du byter till andra fläktar? Tänkte mest om det är ett förprogrammerat värde i mjukvaran baserat på orginalfläktarna eller hur det nu fungerar.

Programvaran känner såklart av fläktens aktuella RPM. Så byter du fläktar så visar den ju RPM'n utifrån dom fläktarna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Überklass:

Stämde fortfarande dom i mjukvaran uppskattade hastigheterna / DB-kurvan någorlunda med Scythe fläktarna monterade?

Den uppskattade dB-kurvan är kalibrerad efter de medföljande fläktarna och kommer såleldes inte att stämma om andra PWM-styrda modeller används. Fläkthastigheten läses dock av korrekt med alternativa fläktar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en H70 i julas och monterade på 2x silent typhoner etrsom originalfläktarna lät vedervärdigt på högsta varvtal.
Eftersom jag kör min i7-950 cpu på 4.5 GHz 24/7 så måste fläktarna gå på max och typhonerna löser detta galant, får max 87C efter stresstester i 24 timmar (Prime95), lite högt men då jag spelar mina spel kommer jag aldrig över 75C.
Körde med en Noctua UH12 innan och det gick inte att köra cpun med mer än 4.2 GHz.
Nu var inte grundanledningen till bytet att jag skulle köra med 4.5 GHz utan utrymmesbrist, med H70 blev det så mycket plats i lådan att jag kunde installera 24 Gb minneskit från Corsair (1600CL9) med tillhörande minneskylare, skulle tro att detta är tämligen svårt med en gigantisk luftkylare.
De 24 Gb'na har jag till mina jobb projekt där jag kör ett antal virtuella datorer parallelt.
Att jag sen fick 300MHz extra ser jag som en bonus...
Jag övervägde att använda ett 'riktigt' vattenkylningspaket men H70'an tyckte jag var en i sammanhanget billig och praktisk lösning.
Sedan skulle jag nog ha tagit Antec kylaren om den bara funnits till i Julas, men jag är nöjd med min H70'a som den är.

Väntar med spänning på nya H100'an, fast då till en annan av mina maskiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

... om någon kunde upplysa mig om fördelarna idag med vattenkylt skulle det vara snällt.

  • Mindre belastning på moderkortet. (Fördel om datorn skall flyttas relativt hårdhänt.)

  • Radiatorn kan placeras där det finns utrymme. Inte nödvändigtvis i direkt anslutning till processorn.

  • Större termisk tröghet minskar påfrestningen på processorn.

För vattenkylning som inte är allt-i-ett tillkommer följande fördelar:

  • Allting kyls med en radiator, som då kan göras mindre än den sammanlagda kylararean för att kyla de olika komponenterna var för sig.

  • Flexibiliteten i radiatorns placering gör att man kan välja en godtyckligt stor radiator för passiv kylning av vattnet. (Vattenpumpen kan göras till den enda bullerkällan i en dator med tre GTX480 och en överklockad processor.)

Nackdelen med vattenkylning är förstås prislappen.

/Olle

Permalänk
Medlem

Ni borde verkligen mäta ljudnivån i dessa tester då många vill ha bra kylning OCH tyst dator. Har en Noctua NH-D14 som körs på den lägre effekten, hur är ljudnivån på dessa vattenkylningskit jämfört med denna?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Ahh, kul Antec SE (Johan) läser i tråden!
Förslag och tips till nästa modell:
Om ni nu inte följer Corsair och gör en 240 modell (H100) så snälla, gör en med 140mm radiator - många chassin som har detta mått!
Snegla på GentleTyphoon fläktarna o efterapa dessa i största möjliga mån utan att bryta mot några patent - Alltså: Bra lufttryck genom en radiator med så låg ljudnivå som möjligt.
Istället för att göra en tjockare radiator - använd såkallade "shrouds" till fläktarna för att eliminera den "döda" punkten i fläktens mitt... skulle kanske räcka med en 25mm shroud på puschfläkten?
Alternativt 38mm fläktar?
Snälla, snälla skicka dessa förslag vidare till "rätt" folk på företaget.

Noted!

Johan

Permalänk
Avstängd

är riktigt sugen på denna kylaren, vantar bara på att den skall sjunka i pris.

sen skall jag även fundera över min chassikylning lite då jag endast har fläktarna som följde med mitt fractal design r2 black pearl chassi, är just nu inne på att köpa till en 800rpm gentle tycoon fläkt och förhoppningsvis slippa ha fler fläktar utöver radiatorfläktarna.

prestandan på de medföljande fläktarna verkar det inte direkt vara något fel på då temperaturen blev 0.3 grader hetare när de bytte från standardfläktarna på max till 1850rpm scythe GT(även om fläkthastigheten var 23% lägre).

det som är den avgörande faktorn är helt klart fläktstyrningen. visserligen är det endast för windows, men ifall man skulle vilja ändra fläktkuvan så kan man antingen starta windows eller använda exempelvis WINE, ser inga större problem med att det endast är för windows.

det hade varit intressant att se hur stur prestandaskillnaden blir mellan gentle tycoon och standardfläktarna vid samma ljudnivå, troligtvis ingen större skillnad iallafall.

Permalänk
Medlem

Tjena alla!

Jag köpte Kühler 920 och pluggade in den idag tillsammans med mina ny-köpta delar:

ASUS P8P67 Deluxe B3, i7 2600K, 8GB Corsair Vengeance osv.

Var lite meckigt innan jag greppade hur den skulle sitta på.

Startade upp datorn för första gången precis och det första där står är: CPU FAN-error. Annars verkar allt fungera.
Gick in i EFI BIOS och tittade. Tempen i BIOS startade på 45C... Är detta normalt? Har hört att Moderkortet kan visa helt fel temp.

Men iaf, det med CPU FAN error. Jag satte "ström-kabeln" i en "PWR-FAN" port på m/k:et. Är detta rätt? Man brukar ju plugga in CPU fläktar i "CPU-FAN". Men kabeln från Antec-kylaren har bara 3 pins. En vanlig CPU-fläkt har väl 4 pins? El ska jag sätta kabeln i "CPU-FAN" porten ist?

Vore grymt tacksam för snabba svar, om ni kännner er manade.

Ni får oxå gärna förklara EXAKT vart ni pluggade in era kablar från Antec kylaren....

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Tjena alla!

Jag köpte Kühler 920 och pluggade in den idag tillsammans med mina ny-köpta delar:

ASUS P8P67 Deluxe B3, i7 2600K, 8GB Corsair Vengeance osv.

Var lite meckigt innan jag greppade hur den skulle sitta på.

Startade upp datorn för första gången precis och det första där står är: CPU FAN-error. Annars verkar allt fungera.
Gick in i EFI BIOS och tittade. Tempen i BIOS startade på 45C... Är detta normalt? Har hört att Moderkortet kan visa helt fel temp.

Men iaf, det med CPU FAN error. Jag satte "ström-kabeln" i en "PWR-FAN" port på m/k:et. Är detta rätt? Man brukar ju plugga in CPU fläktar i "CPU-FAN". Men kabeln från Antec-kylaren har bara 3 pins. En vanlig CPU-fläkt har väl 4 pins? El ska jag sätta kabeln i "CPU-FAN" porten ist?

Vore grymt tacksam för snabba svar, om ni kännner er manade.

Ni får oxå gärna förklara EXAKT vart ni pluggade in era kablar från Antec kylaren....

Följ instruktionerna som följde med i lådan så ser du hur kablarna ska sitta utan tvekan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Följ instruktionerna som följde med i lådan så ser du hur kablarna ska sitta utan tvekan.

Mm, utan tvekan så gjorde jag det... O enligt manualen påstår dem att jag ska sätta kabeln i PWR_FAN plugg. Men då får/fick jag CPU FAN error. Så jag satte den i CPU_FAN ist... Och det funkar bra. Ska kolla i Antec mjukvaran oxå, så allt funkar...

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Mm, utan tvekan så gjorde jag det... O enligt manualen påstår dem att jag ska sätta kabeln i PWR_FAN plugg. Men då får/fick jag CPU FAN error. Så jag satte den i CPU_FAN ist... Och det funkar bra. Ska kolla i Antec mjukvaran oxå, så allt funkar...

Läste i en annan tråd här på Swec om samma problem och sladden ska sitta i CPU_FAN inte i PWR_FAN.

Visa signatur

Fractal design Define R3, CPU AMD Phenom 4x II 965 3.4 GHz, GPU XFX Radeon hd 6950 2 GB, Mobo GA-7490XTA-UD4. RAM 4 GB DDR 3. OS win 7 Professional 64 bit. PSU OZR modxstream-pro 700 W.

Permalänk
Medlem

Köpte precis denna med asus p9p67 deluxe, i7 2600k och g-skill sniper 1866 Mhz. när jag försöker starta datorn går fläktarna i 100% och låter som ett jetplan. är det normalt och något som man senare ändrar i det medföljande programmet? har inte installerat w7 än men i bios låter det som ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaedon:

Köpte precis denna med asus p9p67 deluxe, i7 2600k och g-skill sniper 1866 Mhz. när jag försöker starta datorn går fläktarna i 100% och låter som ett jetplan. är det normalt och något som man senare ändrar i det medföljande programmet? har inte installerat w7 än men i bios låter det som ...

Är ju inte så konstigt då du inte har installerat programvaran som ska styra pumpen och fläktarna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

det var usb kontakten som satt upp och ned som orsakade jetplanet

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaedon:

det var usb kontakten som satt upp och ned som orsakade jetplanet

Gör man sådana missar så ska man inte va inne i datorer och pilla enligt mig.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

mänskligt att fela gudomligt att förlåta........
man lär sig av sina misstag.....

kanske nått att tänka på istället för att döma

.....enligt mig

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Satt och funderade på om dom inte hade kunnat tillverka en modell med en radiator som passar deras Big Boy 200mm fläkt. Hade varit awsome i ett 902 eller 1200 samt P180 mini.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

jag har hittat en recension som verkligen går på djupet angående antec kuhler 620 och 920 http://www.silentpcreview.com/antec-kuhler de tar ex upp att de inte har sett några negativa effekter av att undervolta pumpen och har gjort temperaturtabeller för olika fläkthastigheter.

en annan grej som är värt att tänka på är att db kurvan bara styrs efter fläktens hastigheter och troligtvis är där för att det skall se bra ut mest, viss fingervisning kan det möjligtvis ge men för övrigt så vet jag inte.

en grej som de aldrig tar upp på diverse ställen är hur fläktstyrningen som antec h2o 920 har egentligen fungerar.

jag vet att man ändrar fläktstyrningen via chillcontrol V genom att ha kylaren inkopplat via en usb port på moderkortet, man kanske ställer in max fläkthastighet vid 50 graders vattentemperatur och att fläkten varvar upp vid 40 grader. det som jag undrar då är ifall de nya inställningarna blir kvar ifall man ex kopplar ur usb sladden. altså behöver man bara använda chillcontrol V och usb sladden för att ändra inställningar och avläsa information?

Permalänk
Medlem

Jag håller med nex_73, en version med 140mm radiator hade vart underbart.

Jag kommer nog vänta med att investera i en vattenkylare tills sådana finns på marknaden.

Visa signatur

Save Scummer!