Gigabyte GA-990FXA-UD5 ser dagens ljus

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte GA-990FXA-UD5 ser dagens ljus

Med en knapp vecka kvar till årets Computex-mässa fortsätter komponenttillverkaren Gigabyte att presentera nya modeller. Senast ut är GA-990FXA-UD5 med styrkretsen 990FX från AMD.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fint pris, känns som om bulldozer kommer bli riktigt bra prisatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Fint pris, känns som om bulldozer kommer bli riktigt bra prisatt

Jag håller med.
Bara Dozer kommer snart, så det inte blir en liten leksaksbil av den...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Fin design. Bra att de använder andra färger än bara blått.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

För några år sedan var det rätt standard med dubbla nätverksportar på mer påkostade moderkort, jag saknar det!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

För några år sedan var det rätt standard med dubbla nätverksportar på mer påkostade moderkort, jag saknar det!

Håller med, underbart att ha när man gör massor med grejer samtidigt.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att moderkorten generellt blivit jäkligt billiga senaste åren? Menar skulle man ha något i denna stil för ett par år sedan så kostade de ju lätt en bit över 2-2.5k för att inte tala om när 1366 släpptes, då låg ju i princip alla på 3k+

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Är det bara jag som tycker att moderkorten generellt blivit jäkligt billiga senaste åren? Menar skulle man ha något i denna stil för ett par år sedan så kostade de ju lätt en bit över 2-2.5k för att inte tala om när 1366 släpptes, då låg ju i princip alla på 3k+

AMD är billigare än intel moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

AMD är billigare än intel moderkort.

...? Det var ju trevligt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Helt klart att föredra framför deras P67-kort som är sinnessjukt dyra, framför allt med tanke på vad man får.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Trodde Bulldozer körde UEFI? Lite roligt att det fortfarande kallas DualBIOS på Gigabyte's sida

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Trodde Bulldozer körde UEFI? Lite roligt att det fortfarande kallas DualBIOS på Gigabyte's sida

Det är gigabyte som fortfarande använder bios

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Det är gigabyte som fortfarande använder bios

Jaha, man lär sig något nytt varje dag

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Bra av Gigabyte slutat med sin hiskeliga blåa färg på dessa kort. Och priset lät helt ok det också.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Trevligt kort med trevliga färger till ett trevligt pris. Trevligt!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

antingen har jag missat den nyheten eller så tycker inte sweclockers att det var värt att visa upp

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd

Vad har det med den här artikeln att göra ? Asus suger btw!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Vad har det med den här artikeln att göra ? Asus suger btw!

Inget, men dom lägger upp en himla massa moderkort med AM3+ så varför inte detta också?

Btw vad du tycker skiter jag i!

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Undrar om Gigabyte fått bukt med sin fasliga strömförbrukning nu. Jag gillar ju deras kort starkt då de håller sig till Tis firewire-kretsar men det blir egentligen lite för varmt för min smak.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Vad har det med den här artikeln att göra ? Asus suger btw!

Nee göre inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För några år sedan var det rätt standard med dubbla nätverksportar på mer påkostade moderkort, jag saknar det!

Vad är det egentligen man kan göra med dubbla NICs som inte går med Single NIC?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Vad är det egentligen man kan göra med dubbla NICs som inte går med Single NIC?

Köra datorn som brandvägg, dela internet med kompis, redundans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Vad är det egentligen man kan göra med dubbla NICs som inte går med Single NIC?

Det som jag är ute efter är framförallt att ha min dator ut mot internet direkt på ett NIC och i det interna nätverket bakom min NAT gateway på det andra.

Andra saker man kan göra med 2 NIC som man inte kan göra med 1 är att använda datorn som gateway och dylikt.
Om man använder den som server eller bara vill maxa nätverket kan man köra olika lastbalanseringar mellan de båda och på så sätt få 2gbit maxhastighet ut i resten av nätverket.
Om man har olika nätverk och ha med den datorn i båda.
Och lite annat.

Det är kanske ingenting de flesta kommer använda men om man har 10st SATA och 10 USB portar så känns det inte mer osannolikt att någon behöver 2 nätverksportar.
Och med så många påkostade extragrejer så tycker jag det är lite konstigt att det har försvunnit, det är otroligt billigt med nätverkskontrollers liksom.