Permalänk
Medlem

PS3an död?

Heylo!

Igår så tänkte jag spela lite modern warfare med några vänner på mitt PS3. Men bilden slocknade. Såhär gick det till:

Jag startade TVn och PS3an som vanligt. Allt startades. Jag loggade in i PSN och startade MW2, jag kommer in i menyn och trycker multiplayer. Jag trycker på PS-knappen för att joina någon på vännerlistan. DÅ slocknar det. TVn är inte död. PS3an är inte död, den lyser och låter precis som den skall. Det är inte TVn det är fel på eftersom att den är nästan helt ny och jag kan ändra bildinställningar och komma in i TVns meny osv. Men jag får ingen bild från PS3an. Jag provar att starta om den men nu får jag ingen bild alls från den. Bara TVn som lyser. Jag provade att byta HDMI uttag men utan resultat. Jag provade att byta HDMI sladd men utan resultat. PS3an är visserligen 4-5 år gammal (om jag minns rätt) Och detta är första gången den strular.

Kort sammanfattat så får jag ingen bild från den

Någon som tror sig veta vad som är knas? Är det helt enkelt så att den är trasig?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Testa om Scart/kompositkabeln fungerar, dvs. den som följde med(gul,vit,röd).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Eller så kan du testa med component-video.

Röd, grön, blå. Sen En till röd för ljud o även vit är för ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Testa om Scart/kompositkabeln fungerar, dvs. den som följde med(gul,vit,röd).

Har inget sådant på mitt PS3. Ett sådant uttag

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Testa håll ner startknappen vid start så skall den reseta upplösning på skärmen, kan vara det.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Har inget sådant på mitt PS3. Ett sådant uttag

Videoutgången på PS3 stödjer det, du fick med en sådan kabel. Ser ut såhär:

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Testa håll ner startknappen vid start så skall den reseta upplösning på skärmen, kan vara det.

Då kom det upp en liten text uppe i vänstra hörnet där det stod nåt med:'' ingen signal freknevs'' eller nåt. hann inte läsa då det bara var där i typ 3 sekunder.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Videoutgången på PS3 stödjer det, du fick med en sådan kabel. Ser ut såhär:
http://images.brighthub.com/74/9/7490A8B615877B9C4F7738EBC7B7...

Jaså, men med tanke på att att mitt PS3 är typ 4 år gammalt så vet jag faktiskt inte vart den sladden är :/

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Har nu mailat Sony Playstation och hoppas på ett bra svar. Återkommer till denna tråd när jag fått svar.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.