Styra själv när hårddiskarna ska hamna i viloläge?

Permalänk
Medlem

Styra själv när hårddiskarna ska hamna i viloläge?

Halloj. Jag undrar om ni vet något bra program eller om man kan trixa själv på nå vis så att man kan bestämma själv när ens hårddiskar ska hamna i idle-läge? Jag har en halvtrasig hårddisk som låter lite illa och som jag bara har filmer på. Den skulle jag kunna ha i viloläge i princip hela tiden liksom, så slipper jag höra skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBN_MAN:

Halloj. Jag undrar om ni vet något bra program eller om man kan trixa själv på nå vis så att man kan bestämma själv när ens hårddiskar ska hamna i idle-läge? Jag har en halvtrasig hårddisk som låter lite illa och som jag bara har filmer på. Den skulle jag kunna ha i viloläge i princip hela tiden liksom, så slipper jag höra skiten.

gå in på kontrollpanelen > energisparläge sen avancerade inställningar på din profil och sätt att hårdisken skall hamna i viloläge efter 1 min (Det är minimum) om den inte används.

dock om du använder program som speedfan, så kan du inte temperaturövervaka den . då det startar disken hela tiden vilket är ännu jobbigare ^^

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk