Dags att ta ett steg mot en ny klädstil...tips tack!

Permalänk
Medlem

Dags att ta ett steg mot en ny klädstil...tips tack!

Har lite små panik, min stil är väldigt ungdomlig, vilket jag inte har några problem med
Vill dock kunna "klä" upp mig lite på jobbet, då de inte är en arbetsfin-stil här jag jobbar.
men har lite problem att komma på hur jag ska kunna göra mig lite finare, hehe.

I need to get Fab5ived

Help!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jeans och skjorta kör dom flesta på jobbet mig inkluderat. Ibland kör jag piké eller någon snyggare t-shirt men regel blir det skjorta på jobbet. Om jag använder tröja så är det inte luvtröja utan "vanlig" tröja och ofta av v-ringad modell.

Permalänk

Lite tatueringar och någon svart kortärmad tröja och du ser ut som Ryan i west coast customs

Annars så funkar väl det mesta allt från tröjor/skjortor och luvtröjor något fräsigt mönster livar väl upp personligheten lite med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Entusiast

Jag bytte nyligen från hoodies och jeans till skjorta och jeans. Det blir genast mycket snyggare. Jag kör på mönstrade skjortor och skiter i att stoppa ner dom i jeansen så blir det inte alltför stelt. Sen kan man variera det med t-shirt under. Antingen enkel enfärgad och knäppa upp en extra knapp eller med tryck och knäppa upp lite fler. Det beror på hur ledig du vill se ut. Skaffa jeans som inte sitter lika säckigt också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Gå hela vägen och införskaffa två par champagnefärgade skrynkelskjortor samt två par jazzbyxor and you're set for a whole new level. De finns manschettknappar med cigghållare, för de riktigt vågade.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Fantastisk idé att fråga på sweclockers faktiskt. Har själv en stil liknande din (har på mig en exakt likadan tröja just nu faktiskt), och även om jag då och då tar på mig en skjorta och en kavaj eller så, så känner även jag att jag gärna skulle klä mig bättre. Brukar oftast be min syrra eller någon annan hänga med mig och handla när jag vill köpa något lite roligare, men köper själv uteslutande t-shirts och jeans.

Jag kommer följa tråden och hoppas att det kommer lite råd som även jag kan ta åt mig av.

Permalänk
Medlem

Vad är detta, ska vi förlora våran älskade RedFlip?!

Haha fan vad lycklig jag blir av bilden när du ser så glad ut.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag anser att Jeans (lite mörkare blå), svart "Street" kavaj (utan stoppning i axlar) och en snygg T-shirt är snyggt.. Både fest och vardagligt! Något jag som jag använder är kostym skärp även i dagligt bruk, körde mycket med tyg bälte förr

/MR. Snark

Permalänk
Medlem

Fan, varje gång jag ser en bild på dig så blir jag förvånad att du inte är lik din avatar.

Har inga bra tips, jag kör alltid på t-shirt + jeans..

Permalänk
Medlem

Två personliga favoritstilar jag brukar varva då och då:

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Två personliga favoritstilar jag brukar varva då och då:

BILD...

Du anar inte hur mycket jag garvar

Mitt tips är ett bra mörk blåa jeans och skjorta. Fast vilken jobb bransch syftar du dig på?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Tjenare !

Börja med att köpa upp en bra "basgarderob". Vill du klä dig lite mer moget skulle jag rekommendera:
Píke, Chinos, Jeans (inte baggy), skjorta, några enfärgade t-shirts, sneakers.

Det kommer du långt på, men att bygga upp en ny garderob tar tid/pengar, men det kommer definitivt vara värt det

Kolla in på www.hm.se där finns mycket bra basplagg till en bra peng

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Kostym ( helst 60-70 tal, "gubb" kostym ), väst i machande färg och någon snygg v-ringad tshirt går ju alltid hem.
Enkelt och snyggt.

Men det viktigaste är att du själv känner dig bekväm i det du har. Och inte att du klär dig efter vad du vill att andra ska tycka.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Kostym ( helst 60-70 tal, "gubb" kostym ), väst i machande färg och någon snygg v-ringad tshirt går ju alltid hem.
Enkelt och snyggt.

Men det viktigaste är att du själv känner dig bekväm i det du har. Och inte att du klär dig efter vad du vill att andra ska tycka.

Jo *håller med dig* att man inte ska klä sig utifrån vad andra tycker, men samtidigt handlar det ju om intryck. Jag personligen (om jag går på stan, ska fråga någon om något etc.) aktar mig för att gå fram till personer som har en klädstil liknande TS, helt enkelt för att jag är rädd om livet och plånboken.:) Fördomar kan tyckas men jag väljer att inte chansa eller hur jag ska säga som.:)

Men sen finns det andra situationer som man vet att man inte skulle bli tagen på allvar om man klär sig för ledigt. Därför tycker jag att det är viktigt - som flera har påpekat - att man bygger upp en bas av kläder som passar för det offentliga livet och i umgänget med andra. Dessutom blir det ju så mycket trevligare för alla andra runt omgivningen om man inte är klädd som att man kommer direkt från socialkontoret eller behandlingshemmet rent generellt sagt.:)

Nåväl, här är en sida som förhoppningsvis kan inspirera dig till att - om du inte redan har börjat med det arbetet - bygga upp din garderob: http://thedronesclub.wordpress.com/

Lycka till!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Ska surfa runt lite och kolla lite basplagg. Men får köra vidare på mina sneakers, de kommer jag nog aldrig släppa

Men som MacEnkronan skrev så klart jag upplever att folk kollar en gång extra på en bara för man är klädd som jag är, hehe. Så oftast måste jag bevisa extra mycket att jag är helt ofarlig =D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedFLip:

Tack för alla tips!

Ska surfa runt lite och kolla lite basplagg. Men får köra vidare på mina sneakers, de kommer jag nog aldrig släppa

Men som MacEnkronan skrev så klart jag upplever att folk kollar en gång extra på en bara för man är klädd som jag är, hehe. Så oftast måste jag bevisa extra mycket att jag är helt ofarlig =D

Ja du inte lätt det där (att man måste visa sig från sin bästa sidax3 om man är klädd "udda" ) men å andra sidan så de som verkligen verkligen vill [välj valfritt brott] etc. och har detta som mål försöker ju att INTE se ut som "Hood förorts-Hassan" utan vanligt eller välklädda innan de utför X brott. Så jag gissar att man inte alla ggr. ska "titta snett" på folk med ovanlig klädstil.:)

OnT: Hur går det med garderoben? Har du fått några idéer som du vill/kommer förverkliga (kanske redan nu till helgen när löning är på ingång)?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ja du inte lätt det där (att man måste visa sig från sin bästa sidax3 om man är klädd "udda" ) men å andra sidan så de som verkligen verkligen vill [välj valfritt brott] etc. och har detta som mål försöker ju att INTE se ut som "Hood förorts-Hassan" utan vanligt eller välklädda innan de utför X brott. Så jag gissar att man inte alla ggr. ska "titta snett" på folk med ovanlig klädstil.:)

OnT: Hur går det med garderoben? Har du fått några idéer som du vill/kommer förverkliga (kanske redan nu till helgen när löning är på ingång)?:)

Sant sant

OnT: Absolut har jag det, kollat på både HM och Kappahl. Hittar ett par snygga cardigans, skjortor och accessoarer. Svårt med att hitta ett par fräsch byxor tycker jag.
Men på lördag blir de klart en liten resa och shopping tror jag allt!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Sant sant

OnT: Absolut har jag det, kollat på både HM och Kappahl. Hittar ett par snygga cardigans, skjortor och accessoarer. Svårt med att hitta ett par fräsch byxor tycker jag.
Men på lördag blir de klart en liten resa och shopping tror jag allt!

Jag och många andra kräver ny bild

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag och många andra kräver ny bild

haha, absolut, de får ju komma upp en på lördag!
Har igår och idag kört lite "finare" på jobbet, och de har genast uppskattats. Många kommenterar de =D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kör på några lite "tightare" jeans som inte hänger lika mycket. Sedan en fin skjorta till det och några sneakers (inte street/skate skor som du har på bilden).

Din klädstil påminner mycket om min för ett tag sedan men nu har jag börjat dra mig mot jeans som bara rymmer en person och enmans-tröjor.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Man kommer rätt långt bara på att ha kläder i rätt storlek.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

haha, absolut, de får ju komma upp en på lördag!
Har igår och idag kört lite "finare" på jobbet, och de har genast uppskattats. Många kommenterar de =D

Vart är den ondskefulla bilden?;)

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Normala Jeans + skjorta fungerar perfekt. Gå in i vilken klädbutik som helst och be om hjälp! Det brukar bli bra.

Edit: Och skippa sneakers´na om du är seriös. De ser ut som något en tolvåring (eller rappare) skulle kunna ha på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Normala Jeans + skjorta fungerar perfekt. Gå in i vilken klädbutik som helst och be om hjälp! Det brukar bli bra.

Edit: Och skippa sneakers´na om du är seriös. De ser ut som något en tolvåring (eller rappare) skulle kunna ha på sig.

Och din kommentar gjorde dig precis 85 år gammal.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Vart är den ondskefulla bilden?;)

Haha, sorry.
Fick bli en bild nu här på jöbbet.

Kör keps för jag inte hunnit gå till nån frisör, och de går ej att göra nåt med håret just nu, hehe.

Har en bit kvar innan jag når toppen, men de går frammåt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Framsteg!
Skippa kepsen. Jag kör inte med keps längre (var beroende av det förut) och jag gör aldrig något med mitt hår. Ser bara till att jag inte har knullrufs innan jag drar till skolan.
Byt ut skorna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag gillar den lite mer "uppklädda" stilen, dessa två sidorna är värda att kolla in för lite inspiration.
http://industribolaget.blogg.se/
http://www.manolo.se/kategorier/klader/
http://www.manolo.se/

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag brukar ibland hitta snygga plagg på Jack and Jones

http://jackjones.bestsellershop.com/?utm_source=jackjones.com...

Butiker brukar finnas i storstäder.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Jag brukar ibland hitta snygga plagg på Jack and Jones

http://jackjones.bestsellershop.com/?utm_source=jackjones.com...

Butiker brukar finnas i storstäder.

Faktiskt min favorit affär:P 99% av alla kläder jag köper kommer där ifrån.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hur går det any progress ?
-Pic ?

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!