Intel LGA 775 moderkort med stöd för SLI?!

Permalänk
Medlem

Intel LGA 775 moderkort med stöd för SLI?!

Har jag letat med ljus och lykta efter ett moderkort för intels 775 socket som stödjer SLI men kan inte hitta något. Vill byta från mitt Gigabyte P35 eftersom jag tänkte våga mig på 2st gtx 460.

Finns det bara att införskaffa ett sådant moderkort begagnat tror ni?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Borde bli ett x48 baserat kort du letar efter

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

x48 har väl inte heller stöd för SLI, eller är jag helt ute och cyklar? 780i, 790i, alla nForce-chipsets borde ha stöd för SLI. Finns väl SLI-hack annars så att man kan köra sli på ett P35/P45 eller annat mobo som egentligen inte har stöd för det.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

x48 har väl inte heller stöd för SLI, eller är jag helt ute och cyklar? 780i, 790i, alla nForce-chipsets borde ha stöd för SLI. Finns väl SLI-hack annars så att man kan köra sli på ett P35/P45 eller annat mobo som egentligen inte har stöd för det.

SLI-hack you say? men det finns ju bara 1 pci-e slot o.O

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

x48 har väl inte heller stöd för SLI, eller är jag helt ute och cyklar? 780i, 790i, alla nForce-chipsets borde ha stöd för SLI. Finns väl SLI-hack annars så att man kan köra sli på ett P35/P45 eller annat mobo som egentligen inte har stöd för det.

Nja måste väl säga att jag inte håller mig uppdaterad på så här gammal hårdvara kan ha fel
Och kanske var att x48 har 2x16 pcie support endast

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

SLI-hack you say? men det finns ju bara 1 pci-e slot o.O

Du svarade på din egen fråga

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

Har jag letat med ljus och lykta efter ett moderkort för intels 775 socket som stödjer SLI men kan inte hitta något. Vill byta från mitt Gigabyte P35 eftersom jag tänkte våga mig på 2st gtx 460.

Finns det bara att införskaffa ett sådant moderkort begagnat tror ni?

Om du kan hitta ett begagnat Asus Striker II Formula(ROG), detta kort stödjer SLI, har Nvidia nForce 780i SLI chipset. Har själv haft ett sådant moderkort.

EDIT: Stödjer även 3-Way SLI.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Om du kan hitta ett begagnat Asus Striker II Formula(ROG), detta kort stödjer SLI, har Nvidia nForce 780i SLI chipset. Har själv haft ett sådant moderkort.

EDIT: Stödjer även 3-Way SLI.

Har finkammat hela internet känns det som och inte hittat någon om säljer längre...

Är det någon som har koll på hur det är med drivers kompatibilitet till SLI hack?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Spelar väll inte så stor roll i vilket fall om du inte tänkte klocka CPUn så lär ju CPUn flaska nåt enormt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

Har finkammat hela internet känns det som och inte hittat någon om säljer längre...

Är det någon som har koll på hur det är med drivers kompatibilitet till SLI hack?

Blocket.se?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Brukar finnas billigt på tradera, köpte ett tidigare för ca. 50kr till min server därifrån.

tex.
http://www.tradera.com/NYTT-ASUS-P5N-E-SLI-nForce-650i-SLI-So...

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

600-serien är den äldsta och blir relativt varmt men så länge det är billigt och man kan köra sli så borde det vara ok.

Tänk på att om du vill ha de bättre korten (780i-790i) så får du betala rejäla överpriser (fortfarande)

Sist jag kollade på tradera, för ca en månad sedan, gick ett 790i kort för 1700:-. (trot eller ej)

Permalänk
Medlem

Borde väl finnas 775 moderkort med SLI billigt på Ebay.