Permalänk
Medlem

Höga idle temps i5 2500k

: (

SHa!
Har ett litet problem.. Min i5a idlar 50c efter 2-3 timmar... börjar på 35~
och det är bara den som varm.. GPU idlar 35~ 40 efter ett tag pgav värmen som uppstår i chassit av cpun..

är dett inte lite onormalt ? för en helt ny cpu

har bra ventilation i chassit...

hatar datorer.. säkert 70% av allt ja köper via inet får ja göra en felanmälan på...

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Avstängd

Har du stock-fläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keevink:

Har du stock-fläkten?

Japp! Glömde nog kanske säga det ! haha

Jag har stockkylning med stock pasta PLUS Mx4.....

Satte dit mx4 sen insåg ja att det kommer kylpasta på standard kylarn så orkade ja inte ta bort det jag redan smetat på så det är nog 3 ggr så mkt som man behöver.. ! Men! NH-D14 kommer imon ... så de fixas då..

men 50c känns endå skyhögt

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Japp! Glömde nog kanske säga det ! haha

Jag har stockkylning med stock pasta PLUS Mx4.....

Satte dit mx4 sen insåg ja att det kommer kylpasta på standard kylarn så orkade ja inte ta bort det jag redan smetat på så det är nog 3 ggr så mkt som man behöver.. ! Men! NH-D14 kommer imon ... så de fixas då..

men 50c känns endå skyhögt

stock pasta + mx4!?!?!? för mycket pasta helt klart...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

stock pasta + mx4!?!?!? för mycket pasta helt klart...

precis vad jag tänkte också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

: (

SHa!
Har ett litet problem.. Min i5a idlar 50c efter 2-3 timmar... börjar på 35~
och det är bara den som varm.. GPU idlar 35~ 40 efter ett tag pgav värmen som uppstår i chassit av cpun..

är dett inte lite onormalt ? för en helt ny cpu

har bra ventilation i chassit...

hatar datorer.. säkert 70% av allt ja köper via inet får ja göra en felanmälan på...

Kanske är det inte datorerna det är fel på, utan dina kunskaper. Vet man med sig att man smetat på alldeles förmycket kylpasta så kan man inte komma o klaga på att temperaturerna är förhöga. Vidare så är en gpu-temp på 35-40 rätt bra temperatur för att vara idle.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Kanske är det inte datorerna det är fel på, utan dina kunskaper. Vet man med sig att man smetat på alldeles förmycket kylpasta så kan man inte komma o klaga på att temperaturerna är förhöga. Vidare så är en gpu-temp på 35-40 rätt bra temperatur för att vara idle.

Inget fel på mina kunskaper då jag vet att det är fel ;D!
min lathet haha

Men då vet jag! fixas imon när min d14 kommer <3

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

du kanske borde köpa en bättre kylare istället?

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

"hatar datorer.. säkert 70% av allt ja köper via inet får ja göra en felanmälan på..."

"Jag har stockkylning med stock pasta PLUS Mx4....."

"Inget fel på mina kunskaper då jag vet att det är fel "

Varför frågar du änns?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

"hatar datorer.. säkert 70% av allt ja köper via inet får ja göra en felanmälan på..."

"Jag har stockkylning med stock pasta PLUS Mx4....."

"Inget fel på mina kunskaper då jag vet att det är fel "

Varför frågar du änns?

dock får jag allid rätt på mina felanmälningar bara otur dock.. men det suger! så nu detta med blev bara lite frustrerad haha !

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

dock får jag allid rätt på mina felanmälningar bara otur dock.. men det suger! så nu detta med blev bara lite frustrerad haha !

Jag får inte, enligt reglerna, tala om vad jag tycker om dina kunskaper och din IQ-nivå just nu.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Jag hijackar lite, Jag får 6-9c skillnad mellan lägsta tempen på en core och mot den som har högst temp med samma cpu som trådskaparen. Får det inte att bli bättre med ominstallation av kylaren. Är det normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Jag hijackar lite, Jag får 6-9c skillnad mellan lägsta tempen på en core och mot den som har högst temp med samma cpu som trådskaparen. Får det inte att bli bättre med ominstallation av kylaren. Är det normalt?

Känns som en felaktig sensor där, temperaturerna bör jämna ut sig i processorn bättre än så, oavsett kontakt med kylare etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag får inte, enligt reglerna, tala om vad jag tycker om dina kunskaper och din IQ-nivå just nu.

Naw dude naw

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Naw dude naw

en kram kanske?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold