Frostbite 2 från Battlefield 3 i ny video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Mycket snyggt spel, men om måttstocken är Crysis har det inte hänt så fasligt mycket.

Glöm inte att när Crysis kom ut var det över sin tid, det var verkligen inte en måttstock då av hur bra grafik ett nytt spel skulle ha. Men där grafiken är lika bra som Crysis glänser BF3 på andra sätt: animationer och förstörbara miljöer. Det är kusligt mycket bättre än Crysis skulle jag vilja påstå.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har spelat BC2 flera hundra timmar, och har bara stött på fuskare två eller tre gånger, hur kan du tycka att det är ett stort problem?! Du måste spela på dåliga servrar.

Jag har stött på fuskare otaliga gånger. Och i nästan varje game är det ju någon som blir kickad för aimbot.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nfskillen:

Svår fråga ärligt talat, men eftersom jag är mer för verkligt/levande ist för animerat så kör jag på tjejen ;P
Men om du får spelet av mig så du kan du fixa fram tjejen till mig?

Med tanke på att spelet är billigare än att köpa tjejen och man har lika kul för båda delar, så tjänar du lite på det

Jag brukar föredra hårdvara (tjejen) men mjukvara duger lika bra i detta fall om inte bättre, för det är billigare

Permalänk

Fan va sweet det ser ut! COD känns ju helt förbisprunget!

Permalänk

gillar huset som faller som en tändsticka, känns realistiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

...Eller så vet dom som kör med lurar inte hur en riktigt bra ljudupplevelse med äkta 5.1 högtalaruppsättning hörs och än mer känns.

Jo, men av någon outgrundlig anledning uppskattar inte mina grannar den ljudupplevelsen lika mycket.
Inte gillar mina lagkamrater jag spelar med min ljudupplevelse från min mic så där jätte bra heller...
Och det räcker att släpa 3 st 24" skärmar och en dator till lanpartyn...

Men jo jag har ett 5.1 högtalar system oxå, dock jag tycker jag får bättre rumskänsla med lurar dvs, jag förstår bättre exakt var fienderna är mm. Kan ha att göra med att det är lite svårt att placera högtalarna bra när man bor i en etta...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Jag har stött på fuskare otaliga gånger. Och i nästan varje game är det ju någon som blir kickad för aimbot.

Det stämmer att folk ofta blir kickade (bannade) av PB för diverse fusk, men jag upplever väldigt sällan att fuskare gör någon "skada" innan de blir kickade. Kanske jag som är ignorant, eller också har jag bara tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Med tanke på att spelet är billigare än att köpa tjejen och man har lika kul för båda delar, så tjänar du lite på det

Och det är sällan tjejerna inte kommer med en löpande kostnad också...

Permalänk

spelet ser verkligen bra ut, tror ni man kommer kunna köra med bra grafik med ett 6970 @ 1080? Och BTW, om jag förhandsbokar vanliga BF3(inte någon limited edition) får jag då med Back to Karkand paketet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Khenke:

Och det är sällan tjejerna inte kommer med en löpande kostnad också...

Det finns ju engångstjejer oxå

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag har spelat BC2 flera hundra timmar, och har bara stött på fuskare två eller tre gånger, hur kan du tycka att det är ett stort problem?! Du måste spela på dåliga servrar.

Han kanske är en av dom där jobbiga jävlarna som tror att alla som är bättre än honom hackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Glöm inte att när Crysis kom ut var det över sin tid, det var verkligen inte en måttstock då av hur bra grafik ett nytt spel skulle ha. Men där grafiken är lika bra som Crysis glänser BF3 på andra sätt: animationer och förstörbara miljöer. Det är kusligt mycket bättre än Crysis skulle jag vilja påstå.

Animationerna i Crysis är rätt snygga, även om BF3 överglänser dem av vad vi fått se så här långt. Gällande förstörelsen är det svårt att jämföra eftersom Crysis utspelades i djungeln. Där gick i.o.f. det mesta att ha sönder om man vill det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Kanske blir dags att överklocka systemet lite. är osäker på hur min 930 och mitt 570 kommer palla detta lir.
Men lite klockmarginal bör finnas på dom tycker man ju

Permalänk
Avstängd

okej säg nu inte att MW3 har en suck mot detta snälla!
Skulle iaf få mig att skratta!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det stämmer att folk ofta blir kickade (bannade) av PB för diverse fusk, men jag upplever väldigt sällan att fuskare gör någon "skada" innan de blir kickade. Kanske jag som är ignorant, eller också har jag bara tur.

De fuskare som jag överhuvudtaget märkt har inte blivit bannade per automatik. De andra blir förmodligen bannade snabbt eller existerar inte helt enkelt. Överlag så tycker jag det fuskas väldigt lite i BFBC2.

2-5 "riktiga fuskare" dvs överdrivna stats som 100-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

...Eller så vet dom som kör med lurar inte hur en riktigt bra ljudupplevelse med äkta 5.1 högtalaruppsättning hörs och än mer känns.

Det kan dom mycket väl göra, men prisskillnaden mellan ett bra högtalarsystem och ett par hörlurar är vääääldigt stor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Har du källa på det?
Dessutom är det Frostbite 2 som ska användas, inte Cryengine 3

NEJ NEJ NEJ det var absolut inte det jag menade det jag menade är att frostbite är precis som förhoppningar vi hade med cryengine 3 så egentligen så ska det vara "achived with cryengine 3" i slutet om den skulle bli som vi hade hoppats

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har spelat BC2 flera hundra timmar, och har bara stött på fuskare två eller tre gånger, hur kan du tycka att det är ett stort problem?! Du måste spela på dåliga servrar.

Om så vore, men allt ifrån webbhallens till nån skum rysk server.

Skrivet av Fidel Castro:

H-vete...hatar noobtubers...verkar vara deras spel detta!

Men "recon" å plocka ut den lilla stackaren i basen är roligare?
btw har du blivit spottad som recon å inte hittat ny plats så är de väl lite av fail?
Men personligen så är mina favo vapen AT4 å M14 i BFBC2, så att vara noobtuber.. nja

Skrivet av widL:

Det stämmer att folk ofta blir kickade (bannade) av PB för diverse fusk, men jag upplever väldigt sällan att fuskare gör någon "skada" innan de blir kickade. Kanske jag som är ignorant, eller också har jag bara tur.

Stats säger inte att person kör fusk, har så många ggr märkt av fuskare som är värdelösa på att hålla sig vid liv. ex på saker som gör skada för team men som inte "märks" ifall k/d skjuter iväg.
Man blir beskjuten genom tät skog... mm tror man mycke på. (du kollar runt i bild där du ligger å kan inte för en sekund förstå hur denne skulle ha sett dig.
Du spawnar å går "stealth" mission bakom deras hideout... ligger bakom en vägg i flera sekunder för att i nästa sekund bli HS rätt igenom väggen. Känns mycke troligt.

Skrivet av Massy:

De fuskare som jag överhuvudtaget märkt har inte blivit bannade per automatik. De andra blir förmodligen bannade snabbt eller existerar inte helt enkelt. Överlag så tycker jag det fuskas väldigt lite i BFBC2.

2-5 "riktiga fuskare" dvs överdrivna stats som 100-0

Körde på en server där en fuskare höll på i 2h timmar innan folket (alla) jagade den j*vla idioten.
Nån-några dagar efter en PB update är de spelbart sen försvinner glädjen med alla "lycko-shots".

BF genren är riktigt kul å erbjuder väldigt mycket, allt för den nyblivna till den extrema.
Men en enda fuskare gör så mycke skada å irritation att det väger nästan över!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Är skit kul å panga på å inte att förglömma alla explosioner.
"Sniper bakom muren" rpg *BANG* dead

Det vi hoppas på mest är att dom får till ett riktigt bra anti-fusk system.
BFBC2 spammas av fuskare redan nån dag efter punkbuster updates, vilket dom gör kanske 1ggr/kvartalet i bästa fall

Jag blir nästan lite kär i fenomentet att man kan spränga byggnader, har alltid velat ha den funktionen sedan typ Doom/Duke Nukem 3D.

Jag hoppas bara att det inte är ett halvhjärtat försök, utan att man verkligen kan skapa sina egna vägar genom byggnader, och att hålen inte "regenereras" efter 20 sek.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Jag blir nästan lite kär i fenomentet att man kan spränga byggnader, har alltid velat ha den funktionen sedan typ Doom/Duke Nukem 3D.

Jag hoppas bara att det inte är ett halvhjärtat försök, utan att man verkligen kan skapa sina egna vägar genom byggnader, och att hålen inte "regenereras" efter 20 sek.

Med tanke på att BF genren backar inte på saker så kan jag lova att "regrowth" kommer inte å finnas.
ex: Allt som pangas sönder i BFBC2 stannar precis som det är tills karta är slut.

Paths: oja detta är nåt jag nyttjar ofta i BFBC2, att dra strategiska hål i hus förenklar min förflyttning utan att bli sedd.
Ex2: håll på gavel på 2 närstående hus i fiende område, rush in å fram me kniven, upp en trappa, kniv, hoppa till andra hus övervåning, kniv, kniv, ner en trappa, kniv, hoppa till andra hus å kniv osv.
Absolut bästa kniv push jag nånsin haft. 14st på loppet av 3-4min. Vek mig av skratt

Edit: haha nån sa nå om noobtubers? checkade mina awards nyss..

Citat:

Platinum: Mines, AT4, Knife, Nade, C4, M60, AN94, MP412, M14 -|-|- All tanks, air and stationary.

Jepp, I´m a god damm noobtuber ftw

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

De här och Diablo3. Kan inte bli bättre..

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Håller med till 100%.
Första gången jag startade BC2 så fick jag ståpäls (jo mitt hår ställde sig upp) av ljudet. Att spela CoD känns som att spela pacman ljudmässigt sätt. Hoppas MW3 gänget tar inspiration och lägger ner mer än en vecka på ljudet.

Så jo, jag ser onekligen fram emot att sätta på mig mina 5.1 lurar och sväljas av spelet. Den som inte testad BC2 (eller annat bra ljudmässigt spel, som jag inte vet om det finns) med 5.1 lurar vet inte vad riktigt bra ljudupplevelse är (och är försåtligt att man då inte saknar det heller).

Sedan så ser jag fram emot att man kan förstöra allt man vill, tänk att slippa att en sniper kan sitta helt otagbar pga av en claymore på den enda trappan upp. Och det ser ut att bli väldigt varierade banor som kommer, så alla kommer att hitta sina favo-banor (snipers sina mer öppna och jag mina med trånga härliga close combat områden).

Det som för mig känns väldigt betryggande är hur bra spelet känns idag med tanke på hur lång tid det är kvar till släpp. Då får dom gott om tid att polera, vilket är det som skiljer ett spel med potential och ett bra (färdigt) spel. För det finns inget värre än att köpa ett spel och genast slås av att "Fan, det här spelet skulle varit riktigt bra om dom lagt ner 2-3 månader till".

Och till DICE personligen:
Gör en VETTIG server browser, låt inte praktikanten få ansvaret... Låt mig få göra sparbara sökprofiler (så jag snabbt kan välja vad jag är på humör för) där jag kan få söka på Land/Språk, Max Spelare, Server Namn, Med/Utan DLC (man har), Kartor (nä inte bara en enstaka karta), Ping, Regler (som med/utan vissa vapen, claymores, tanks, osv), Harcore, Spel typ (och då även om servern bara kör den typen), och allt annat
Dvs jag vill kunna söka på ALLT som kan skilja servrar åt. SÅÅÅÅÅ svårt kan det inte vara.

För mig är server browser (och privata servrar) otroligt viktig, för jag hoppar ofta runt för att hitta en server jag gillar att spela på.

Och se för guds skull till att straffa dom som campar på banor med uppdrag, och belöna dom som jobbar för uppdraget. Som tex att sortera listan efter tagna mål och inte antal dödade eller att ge mer eller mindre xp och poäng mm. Och visa upp antalet team kills personer har så server admins (och andra) snabbt och enkelt kan se vilka som team dödar regelbundet.

Duger det med 7.1 högtalare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Duger det med 7.1 högtalare?

tur att jag har g35 logitech 7.1 surround da, nej jag e ingen fett nörd som inte har ett liv (HMMM) men jag love too enjoy my shit on my comp biatch

Permalänk

Ser man på, samma låt som i Transformers: Dark of The Moon-trailern. Mäktig är den i alla fall.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Är det okej om man vart lite våt grabbar :(?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Ser mycket fram emot BF3. Det skall bli så jäkla kul så jag sparat en veckas semester för att kunna vara med när det börjar. Nördigt? Javisst! Har lagt sjukt många timmar på BF2..och nu BFBC2. Har förbokat limited edition för man måste ju ha Karkand expansion pack.
Läste i ett svar ovan om "n00btubers" och det är väl det mest störande när messboxen fylls av olika n00b hit och dit..CG eller Abakan eller Recon. Det är väl meningen att man skall använda det vapen som ger mest effekt på målet? Hoppar alltid ut ur servers som har idiot regler om att t.ex CG endast får användas mot fordon?! Då har man ingen koll på GRG m/48 och dess olika ammunitionstyper. Nu är ju detta ett spel så realismen står ju ett steg tillbaka men om man är lite nördig så kolla in länken http://www.soldf.com/grg.html Nu är jag ju såpass gammal att jag gjort militärtjänst och dragit iväg en och annan betongklump med GRG och där får man veta att GRG (CG) funkar alldeles utmärkt mot infanteri. Sen kanske man inte laddar om själv..men det är ju en annan sak. Så här skall det gå till!