komma runt admin inlogg(inget är stulet)

Permalänk
Medlem

komma runt admin inlogg(inget är stulet)

tjenare!,jag köpte en hårddisk av en kille här i stan och ingen av oss kan admins lösen till disken

historian:jag köpte disken av en snubbe,jag sätter i hårddisken,startar datorn,och sedan kom de upp att man måste verifiera disken eller något sånt,och för de måste man logga in i admins inlogg,jag ringer snubben och frågar efter lösenordet svaret blev "nej du vet den satt i en dator jag köpte begagnat så jag har inte enaning"

så jag undrar nu hur kan man ta sig runt admins inlogg utan att köpa nytt operativesystem

MVH Kennie

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk

vad är det för operativsystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av poskitosker:

vad är det för operativsystem?

windows vista Basic ,glömde skriva:p

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Skrivet av K3N:

windows vista Basic ,glömde skriva:p

min rekomendation är att du formaterar hårddisken och installerar ett fungerande operativsystem
Jag har aldrig i stött på ett värre OS än vista, installera XP som du kan få tag i nästintill gratis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av K3N:

tjenare!,jag köpte en hårddisk av en kille här i stan och ingen av oss kan admins lösen till disken

historian:jag köpte disken av en snubbe,jag sätter i hårddisken,startar datorn,och sedan kom de upp att man måste verifiera disken eller något sånt,och för de måste man logga in i admins inlogg,jag ringer snubben och frågar efter lösenordet svaret blev "nej du vet den satt i en dator jag köpte begagnat så jag har inte enaning"

så jag undrar nu hur kan man ta sig runt admins inlogg utan att köpa nytt operativesystem

MVH Kennie

är bara formatera disken???

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

är bara formatera disken???

förlorar man allt i disken då?,och hur gör man?,är inte så haj på bios:p

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3N:

förlorar man allt i disken då?,och hur gör man?,är inte så haj på bios:p

Ja, det gör du. Men vad ska du men hans gamla data till? Du kan formatera den direkt i windows. Sök på Formatera i windows start meny bara

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Men han ville ju ha kvar OSet på hårddisken?(eller har jag missuppfattat)
formaterar han hårddisken kommer ju ALLT försvinna

Permalänk
Medlem

Det bästa är såklart att formatera den, om du inte har något OS på datorn för tillfället (som du har lösen till ) så installerar du Windows 7 på disken och sen är det frid och fröjd.

Har du ett OS så tycker jag att du ska ändra boot-order i BIOS (alternativt titta om det finns något du kan trycka under uppstart för att välja disk, det kan vara F8 eller F12 eller något annat) och starta ditt vanliga OS och sen formatera disken genom att högerklicka på den ifrån utforskaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3N:

förlorar man allt i disken då?,och hur gör man?,är inte så haj på bios:p

Du får förklara lite bättre.
1. Hur många diskar har du i datorn?

2. Om du har en disk sen tidigare, är det operativsystem på den och i så fall vilket?

Den nya disken kan ha operativsystem, men du har inte licensen till den, så den skall du inte förvänta dig att kunna använda.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Det här programmet kan återställa lösenordet till Windows om det var det du var ute efter.

Permalänk
Medlem

alltså de är så att jag fick med lite program som jag skulle få med på köpet så vill inte förlora

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3N:

alltså de är så att jag fick med lite program som jag skulle få med på köpet så vill inte förlora

lurad.se? :S

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3N:

jag ringer snubben och frågar efter lösenordet svaret blev "nej du vet den satt i en dator jag köpte begagnat så jag har inte enaning"
MVH Kennie

Skrivet av K3N:

alltså de är så att jag fick med lite program som jag skulle få med på köpet så vill inte förlora

Eftersom inte snubben du köpte av vet vad som fanns på då han inte hade lösenord, hur kan du då veta vad som finns på den?
Luktar som den disken är het!

Permalänk
Medlem

Hjälpte med kollega med det rätt nyligen...dottern bytte lösenord ca 10ggr/dag och glömde efter ett tag bort vad hon bytt tlil

http://www.vistax64.com/tutorials/102005-reset-user-account-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Eftersom inte snubben du köpte av vet vad som fanns på då han inte hade lösenord, hur kan du då veta vad som finns på den?
Luktar som den disken är het!

alltså-.-,admins lösenord,inte vanliga inlogget

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

lurad.se? :S

trorde

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tack:),ska försöka:)

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!