Permalänk
Medlem

Dåliga resultat på 3dmark?

Hej.
Köpte nya komponenter för någon vecka sedan, intel core i5 2500k processor, asus p8p67 moderkort och corsair xms3 1600mhz 4gb ram.
Grafikkortet är Gigabyte gtx 460
Igår testade jag dom med olika benchmarks.
Har inte överklockat

3dmark06
http://3dmark.com/3dm06/15762559?show_ads=true&page=%2F3dm06%... (free version)

3dmark11
http://3dmark.com/3dm11/1291842;jsessionid=1mlhu7l8avwlk?show... (free version)

Är det bra eller dåligt? Känns som att det kan bli bättre.

Permalänk
Medlem

Snälla, kan någon hjälpa?

Permalänk
Avstängd

Det är väll inte dåligt? på 06 fick du ju jättebra, mer än vad jag fick med mitt 5850 oklockat och lite klockad cpu.
på 3dmark 11 var det också normalt på, jämför med andra resultat.

Klocka din Cpu lite mer, du kan ju även klocka ditt graffe eller skaffa ett till om det går.

Permalänk
Medlem

Jag höjde mig totalt nästan 4000p när jag klockade grafikkort och processor. Då genererade processorklocken ungefär 1000p och grafikkortsklocken närmare 3000p, i Vantage.

GTX 460 går att pressa riktigt högt med okej temperaturer.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Det är väll inte dåligt? på 06 fick du ju jättebra, mer än vad jag fick med mitt 5850 oklockat och lite klockad cpu.
på 3dmark 11 var det också normalt på, jämför med andra resultat.

Klocka din Cpu lite mer, du kan ju även klocka ditt graffe eller skaffa ett till om det går.

Tack för svaret, känns lite bättre nu =). Men vad menar du med "klocka din cpu lite mer"?
Cpun är på standart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag höjde mig totalt nästan 4000p när jag klockade grafikkort och processor. Då genererade processorklocken ungefär 1000p och grafikkortsklocken närmare 3000p, i Vantage.

GTX 460 går att pressa riktigt högt med okej temperaturer.

Ska testa å klocka kortet.
Vad är okej temperaturer för gtx 460?

Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Du har nästan samma poäng som mig.:P Men klocka din prolle lite mer samt din gpu

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

har faktiskt inte testat på min än ska göra det när jag slutat jobber när jag kommer hem:) och va fan 24mbit är du vaken dygnet runt eller?:P

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimloths:

har faktiskt inte testat på min än ska göra det när jag slutat jobber när jag kommer hem:) och va fan 24mbit är du vaken dygnet runt eller?:P

Jag är arbetslös och är vaken till kl 5 på natten drygt

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Du har nästan samma poäng som mig.:P Men klocka din prolle lite mer samt din gpu

Planerar å göra det, men alla pengar gick till dom nya komponenterna.
Har du nån förslag på en bra kylare såm är inte speciellt dyr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imkoo:

Planerar å göra det, men alla pengar gick till dom nya komponenterna.
Har du nån förslag på en bra kylare såm är inte speciellt dyr?

Budget?

http://www.inet.se/artikel/5321833/corsair-cooling-hydro-h60-...

eller

http://www.inet.se/artikel/6901310/antec-kuhler-h2o-620

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av imkoo:

Snälla, kan någon hjälpa?

Inlägg enbart avsedda att höja upp tråden är inte tillåtna enligt våra regler, s k bumpning. Eftersom du är ny låser jag inte tråden, men läs igenom våra regler en gång extra, speciellt §4.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av imkoo:

Ska testa å klocka kortet.
Vad är okej temperaturer för gtx 460?

Tack för svaret!

Under hundra grader brukar standardsvaret på den frågan vara, jag skulle dock personligen börja känna mig obekväm med en komponent i lådan med så hög temperatur. Under nittio grader tycker jag är rimligt, dock har mitt kort aldrig passerat 79C ens i stresstest och då är det pressat till max.

Har dock ett väldigt välventilerat R2 chassi och det väldigt svala Gigabyte kortet.

(Satan vad mycket "dock" det blev)

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7