Permalänk
Medlem

VGA kylning till PC-K62

Hej Sweclockare!

Jag har köpt Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus till mitt GTX 480 som sitter i ett PC-K62. Hade läst att kortet blir ca 2 cm längre med denna kylare och på något sätt fått för mig att det skulle passa då jag såg att det fanns lite marginal. Som ni kan förstå så passade det självklart inte (HDD buren tog emot), så min fråga till er som kanske har/haft detta chassi och använt er av lite längre grafikkort, hur har ni gjort?
Ska man försöka såga i buren och försöka göra något där eller bör man kanske byta chassi, och så fall vilket chassi skulle det vara?

Tacksam för svar.
Mvh BoBBanG

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Jag har dessvärre ingen erfarenhet av just ditt chassi. Men utifrån bilder ser det ut som ditt kort borde passa i din översta PCI-E slot. Men gör det verkligen inte det hade jag nog faktiskt kapat av en eller två "våningar" från HDD-buren. Köpa ett nytt chassi när det finns möjlighet att modda är onödigt tycker jag, speciellt om man tycker om att modda.

Permalänk

Kan du inte bara ta bort hdd buren? (antar att den sitter popnitad) Och sätta hårddiskarna i 5,25 platserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Jag har dessvärre ingen erfarenhet av just ditt chassi. Men utifrån bilder ser det ut som ditt kort borde passa i din översta PCI-E slot. Men gör det verkligen inte det hade jag nog faktiskt kapat av en eller två "våningar" från HDD-buren. Köpa ett nytt chassi när det finns möjlighet att modda är onödigt tycker jag, speciellt om man tycker om att modda.

Jag trodde också att den skulle passa men icke. Det kanske fattas 0.5 cm om ens det. Fläktramen pressas åt om man försöker trycka in den och då snurrar inte fläkten då den tar emot.
Men jag ska fundera på hur man kan modda det. Jag tror att det skulle räcka med en våning av buren.

Tack för ditt svar.

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Kan du inte bara ta bort hdd buren? (antar att den sitter popnitad) Och sätta hårddiskarna i 5,25 platserna?

Ska faktiskt titta på det. Märkte att det satt några skruvar på undersidan, vet ej om det har med buren att göra men ska kika på det.

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Skrivet av BoBBanG:

Ska faktiskt titta på det. Märkte att det satt några skruvar på undersidan, vet ej om det har med buren att göra men ska kika på det.

Do it
Om du ska montera hårddisken så kan du ju använda en sån här sak ju. Med ssd kan man ju bara göra någon ghetto lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Do it
Om du ska montera hårddisken så kan du ju använda en sån här sak ju. Med ssd kan man ju bara göra någon ghetto lösning.

Jag antar att den är till för montering på 5,25 platserna?

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Skrivet av BoBBanG:

Jag antar att den är till för montering på 5,25 platserna?

Jepp, helt rätt
Har en sån själv, förvånansvärd bra faktiskt. Hör inte hårddisken längre Dock steg tempraturen 2-3°C Värt att nämna kanske är att den inte sitter monterad i någon chassie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Jepp, helt rätt
Har en sån själv, förvånansvärd bra faktiskt. Hör inte hårddisken längre Dock steg tempraturen 2-3°C Värt att nämna kanske är att den inte sitter monterad i någon chassie.

Vad menar du med att den inte är monterad i något chassi? (hängde inte riktigt med där)

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Har precis lyckats klämma in kortet ändå. Flyttade buren längst in mot fläkten fram och då kunde jag klämma in kortet. Vill tacka för alla tips.

Mvh BoBBanG

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Skrivet av BoBBanG:

Vad menar du med att den inte är monterad i något chassi? (hängde inte riktigt med där)

Jaha, sorry skulle kanske varit lite tydligare. Kör datorn på skrivbordet, hårddisken ligger även monterad i en Himuro. Om man monterar en sån där i ett chassi så lär ju temperaturen ändra sig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Jaha, sorry skulle kanske varit lite tydligare. Kör datorn på skrivbordet, hårddisken ligger även monterad i en Himuro. Om man monterar en sån där i ett chassi så lär ju temperaturen ändra sig lite.

Aha, nu hänger jag med, tack för förklaringen.
Mvh BoBBanG

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |