L.A Noire PS3 disk gick sönder

Permalänk
Medlem

L.A Noire PS3 disk gick sönder

Hallå där,

Köpte L.A Noire på EB Games här i Uppsala. Lirade det ett par timmar, men när jag skulle spara så hörde jag ett riktigt konstigt ljud från mitt PS3 (slim) och hela spelet frös sig.

Jag tog ut skivan och inspekterade och det visade sig blivit ett rejält jack från skivans mitt.. ungefär 2 cm. Hur konstigt som helst..

Nu kan jag inte spela spelet längre, mitt ps3 vägrar läsa in skivan. Gick till EB games för att höra ifall de kunde byta ut det men de nekade och sa att jag skulle ha köpt deras så kallade "Game protection".

Vad gör jag nu? Någon annan som vart med om något liknande? Känns riktigt surt att ha lagt ner 600:- för att spela några timmar. Känns som att EB Games borde gjort något åt detta, känns otroligt kasst..

För övrigt så är det inget fel på mitt PS3, alla andra spel flyter på hur bra som helst så det känns som det borde varit något fabrikationsfel på mitt L.A Noire..

Permalänk

Kontakta Rockstar och förklara problemet inklusive din story med EB Games.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Rockstar kommer inte göra nåt det är där du köpte spelet du ska reklamera och inte till dom.

Permalänk
Medlem

De kan väl för fan inte vara allvarliga..
Gå tillbaka, stå på dig och kräv en ny skiva, skrik Konsumentköplagen, eller häv köpet.

Om möjligt prata inte med samma person.. Säg att det var ett stort jack i skivan direkt, inte att du spelat ett par timmar och sedan "blev det ett jack" eller liknande..

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

De kan väl för fan inte vara allvarliga..
Gå tillbaka, stå på dig och kräv en ny skiva, skrik Konsumentköplagen, eller häv köpet.

Om möjligt prata inte med samma person.. Säg att det var ett stort jack i skivan direkt, inte att du spelat ett par timmar och sedan "blev det ett jack" eller liknande..

MAn ska inte behöva ljuga och säga att det var innan han spelat spelet.

Men däremot så ska dom ju byta ut din skiva! Om din ps3:a fungerar bra i övrigt och din ps3;a inte trillat eller något när du spelat så måste skivan varit ojämn?

Ta med dig kvitto och begär återköp om inget annat.
IMO Riktigt dåligt behandlat utav EB games

Visa signatur
Permalänk

Det är ju HELT omöjligt att PS3:n bara skulle fixa ett jack bara så där. Antingen att du hade grus i läsaren eller så lyfte du PS3 under körning.

Googlade runt på PS3 freeze scratch och fann att det var fler än du som hade problem med det här på just slim versionen. Det berodde på att läsaren var trasig enligt dem eller att skiva var felaktigt instoppad. http://www.ehow.com/info_8498448_causes-freezing-ps3-slim.html

Kontakta Sony