Permalänk
Medlem

Spraya ett Antec300

Jag tänkte måla om mitt Antec300 med hjälp av sprayburkar. Sprayburkarna innehåller 500ml styck. Hur många tror ni det krävs för att få ett fint resultat. Jag ska måla alla sidor, invändigt och utvändigt.

Posta gärna svar eller kanske en kvalificerad gissning iaf?

Mvh

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Jag tänkte måla om mitt Antec300 med hjälp av sprayburkar. Sprayburkarna innehåller 500ml styck. Hur många tror ni det krävs för att få ett fint resultat. Jag ska måla alla sidor, invändigt och utvändigt.

Posta gärna svar eller kanske en kvalificerad gissning iaf?

Mvh

Bra idé är att använda primer först, blir 10 gånger bättre resultat, tror du behöver 2 burkar
När jag spraya om det så körde jag 2 lager primer och sen spraya jag svart ca 3 gånger överallt
alltså 2 burkar primer och 2 burkar välfri färg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

Bra idé är att använda primer först, blir 10 gånger bättre resultat, tror du behöver 2 burkar
När jag spraya om det så körde jag 2 lager primer och sen spraya jag svart ca 3 gånger överallt
alltså 2 burkar primer och 2 burkar välfri färg

OKej, låter bra, var ungefär vad Chlas-Olsson rekomenderade. Jo, primer är ju ett måste

Tack!

Permalänk
Skrivet av ghettosmurfen95:

Bra idé är att använda primer först, blir 10 gånger bättre resultat, tror du behöver 2 burkar
När jag spraya om det så körde jag 2 lager primer och sen spraya jag svart ca 3 gånger överallt
alltså 2 burkar primer och 2 burkar välfri färg

Målade du allt då? Samt vilket chassie målade du? Antec 300?

Permalänk
Skrivet av LightBlizz:

Målade du allt då? Samt vilket chassie målade du? Antec 300?

Jag målade gallret där fram med vit färg och resten av chassiet målande jag mattsvart
det var ett antec 300

Permalänk
Skrivet av ghettosmurfen95:

Jag målade gallret där fram med vit färg och resten av chassiet målande jag mattsvart
det var ett antec 300

Najs Vart är bilderna då?

Permalänk
Skrivet av LightBlizz:

Najs Vart är bilderna då?

Sålde det chassiet direkt så har inga bilder