Permalänk
Medlem

Moderkort 775

Vilket är det bästa 775 kortet som finns idag?
Mycket tacksam för förslag och väldigt gärna en motivation till ditt val!
Mvh!
N

Permalänk
Medlem

Varför vill du köpa ett moderkort till en gammal processor?

Permalänk

Varför vill du ha det bästa moderkortet till en så pass gammal socket som 775?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

önskar jag kunde ta bort de två inlägg som ställer frågor inte ger svar eller åsikter.
så trött på folk som måste kludda överallt men har inget att säga.
HAR DU INGET SVAR ELLER ÅSIKT GE FAAN I TRÅDEN!
/N

Permalänk
Medlem
Skrivet av nip:

önskar jag kunde ta bort de två inlägg som ställer frågor inte ger svar eller åsikter.
så trött på folk som måste kludda överallt men har inget att säga.
HAR DU INGET SVAR ELLER ÅSIKT GE FAAN I TRÅDEN!
/N

Jag försöker hjälpa dig, Jag kan inte veta om du tror att 775 fortfarande är nytt, eller om du har en anledning att skaffa 775. Då socket 775 är så pass gammal finns det egentligen ingen anledning att köpa det nu, men du har kanske en speciell anledning. Då borde du nämna det.

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr inga highend 775 kort som görs längre, dom flesta affärer har billigare lowend 775 moderkort, du kan ha tur o hitta ett äldre nytt någonstans, nog bättre o köpa ett begagnat 775moderkort på tex tradera

Permalänk
Skrivet av nip:

önskar jag kunde ta bort de två inlägg som ställer frågor inte ger svar eller åsikter.
så trött på folk som måste kludda överallt men har inget att säga.
HAR DU INGET SVAR ELLER ÅSIKT GE FAAN I TRÅDEN!
/N

Men snälla du förstår du inte att vi försöker hjälpa dig? Anledningen till att vi frågar är att vi vill att du ska göra ett så bra köp som möjligt!

775 är en så pass gammal socket att det inte är värt att köpa dyr hårdvara till den.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vad saker o ting är värt är upp till köparen och ingen annan..

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Vad saker o ting är värt är upp till köparen och ingen annan..

Absolut men det är också viktigt att TS är medveten om att 775 är utgående sedan ett tid tillbaka.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av nip:

Vilket är det bästa 775 kortet som finns idag?
Mycket tacksam för förslag och väldigt gärna en motivation till ditt val!
Mvh!
N

http://www.pc-perla.com/product.php?id_product=275

Permalänk
Medlem

TS kanske sitter med DDR2 minne och en bra 775 CPU, problemet är att det bara finns några enstaka lowend 775 moderkort kvar på marknaden, skulle föreslå TS letar på begagnat marknaden.
Till och med populära modeller som asus P5Q har gått hädan numera.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack till er som gett svar och åsikter!
till er andra, var frågan svår, otydlig eller...
man frågar förhoppningsvis inte (vilka bra 775 kort finns idag) på detta forum om man tror att 775 är "the shit" idag så.
Svara på trådarna eller håll käf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nip:

Tack till er som gett svar och åsikter!
till er andra, var frågan svår, otydlig eller...
man frågar förhoppningsvis inte (vilka bra 775 kort finns idag) på detta forum om man tror att 775 är "the shit" idag så.
Svara på trådarna eller håll käf...

Du verkar ha seriösa problem med din attityd. Aldrig kull att hjälpa någon då.

Permalänk
Medlem

Till TS försvar så måste jag fråga er andra.
Vart skrev han att han ska köpa ett moderkort med 775 socket?

Jag var själv och fixade mig ett "nytt" 775 kort då jag har en c2q och ddr2 minnen som bara ligger, tänkte att jag bygger ihop det till min brorsa(behävde bara ett moderkort).
Ang. attityden så kan den ju såklart förbättras om han inte vill att tråden ska låsas.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najj:

Till TS försvar så måste jag fråga er andra.
Vart skrev han att han ska köpa ett moderkort med 775 socket?

I första posten han gjorde??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du verkar ha seriösa problem med din attityd. Aldrig kull att hjälpa någon då.

Jag skulle nog hellre vilja säga, att det är inte kul att ha en fråga, och ställa den men bara få frågor som svar,inte frågor om vad jag menar, eller frågor om vilken utrustning jag har, utan frågor som:
(varför köpa moderkort till 775) om jag undrade vilket moderkort som är bäst idag så hade jag inte frågat om ett 775!
/N

Permalänk
Medlem
Skrivet av nip:

Jag skulle nog hellre vilja säga, att det är inte kul att ha en fråga, och ställa den men bara få frågor som svar,inte frågor om vad jag menar, eller frågor om vilken utrustning jag har, utan frågor som:
(varför köpa moderkort till 775) om jag undrade vilket moderkort som är bäst idag så hade jag inte frågat om ett 775!
/N

Anledningen att jag frågade varför du skulle köpa 775, är för att det ofta händer att personer som tänker köpa nya datorer frågar saker som "vilket 775 moderkort är bäst" pga av att de kanske inte vet om att det finns nyare och bättre saker.
Du behövde bara svara att du verkligen ville ha 775.

Permalänk

En P4 med ATI 9800Pro vore najs för CS 1.6, nostalgifaktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

I första posten han gjorde??

Skrivet av nip:

Vilket är det bästa 775 kortet som finns idag?
Mycket tacksam för förslag och väldigt gärna en motivation till ditt val!
Mvh!
N

Nu måste jag fråga igen...
VART?
Seriöst, hur kan du vända den posten till ett köpråd.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Skrivet av Najj:

Nu måste jag fråga igen...
VART?
Seriöst, hur kan du vända den posten till ett köpråd.

När någon frågar vilket moderkort som är "bäst" funderar han ofta på att köpa ett nytt moderkort, eller till och med ett helt nytt system.

Där har du anledningen till att vi frågade.
Ifall TS ska köpa nytt eller om han bara vill veta vilket 775 moderkort som är "bäst" är enligt mig mycket relevant. Vill han helt enkelt bara veta vilket som är bäst så är det inget snack om det. Men ifall han tänkte köpa ett nytt system gör han en enorm tabbe ifall han köper ett 775-system.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Hedersmedlem

Fast nu tycker jag nog att alla som vill prata om annat än vilka bra s775-moderkort som finns att få tag på kan starta en egen tråd.
Budskapet att s775 inte är ny har gått fram sedan länge. Det var kanske ett otrevligt förstasvar, men sedan har det matats på med mer inlägg om att 775 inte är en ny sockel. Det har definitivt inte gått någon förbi i tråden. Så nu tycker jag att vi släpper den delen... helt. Låter det bra?

Till ämnet. Begagnatmarknaden är nog ditt bästa alternativ som många skrivit tidigare. Jag vet inte exakt vad du är ute efter dock. Om SLI är viktigt, eller många USBportar. Jag är själv nöjd med mitt moderkort (Asus P5Q-e) och kan rekommendera detta om det inte saknar några funktioner du är intresserad av.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Om TS har en highend processor från 775-eran så ser inte jag heller en direkt behov att byta upp sig än då Q9XXX processorerna fortfarande står sig mycket bra.