Permalänk
Avstängd

Intel Core 2 Quad Q6600

Hur många treor skulle jag kunna få plats i min halv gamla processor (Intel Core 2 Quad Q6600)?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Treor?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

.... 2st?
skämt åsido, va menar du?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Jag tror han menar med kylningen ni vet koppar plattan har väldigt många 3:or på sig vanligtvis brukar man få plats med cirka 5-8 st. Men det beror ju på cache minnet på processorn du vet man måste också räkna med dom ändrade variablarna när du startar processorn.

varsågod (:

Permalänk
Avstängd

För det är ju en 3:a inristad och så, blev lite rädd att det skulle stå en 4 men som sagt det var en 3:a. Tack för hjälpen

Permalänk
Skrivet av Rick Sick:

Jag tror han menar med kylningen ni vet koppar plattan har väldigt många 3:or på sig vanligtvis brukar man få plats med cirka 5-8 st. Men det beror ju på cache minnet på processorn du vet man måste också räkna med dom ändrade variablarna när du startar processorn.

varsågod (:

Nu förstår jag ännu mindre, cache minnet på processorn vs värmeutveckling eller hur menar du?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Nej nej du är helt fel ute. Kolla här du vet när processorn starta (när du startar datorn). Cache minnet hjälper till på koppar plattorna att rista inte en 3:a eller 4:a beroende på hur mycket cache minne du har på processorn. På denna 4:an om du gå in på inet.se t.e.x kan du köpa olika grejer bara gå in på datorkomponenter sen processorer sen tillbehör. Egentligen ska man också räkna med dom förändrade variablerna men det är ganska jobbigt och onödigt. Men om du också sätter på en http://www.dustinhome.se/pd_5010544378.aspx på processorn som kylare så kan 3:an eller 4:an bli en 5:a som gör att du kan upgradera domma tillbehören! Ganska smidigt faktiskt.

Permalänk
Avstängd

Tack då vet jag, bra att det finns kunniga människor på detta forum. Men blir nog att köpa det där du länkade, kan man inte också hälla vatten igenom en slang eller så på processorn ? Det kallas väll vatten kylning eller har jag fel? Har läst om detta på många forum.

Permalänk

Det är enklare att bara ta en vattenslang och spruta rakt på då får du också kylning till dom andra delarna!

Permalänk
Permalänk

WTF?! Trollar ni? Rick Sick skriver ju obegripligt som jag vet inte vad...

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trolltråd låst*