Permalänk
Medlem

Black Ops, Duo E7500 FPS?

Tja ska snart köpa en ny processor och skaffa BO. Blir nog en duo e7500 eller om ni har några tips.
Det jag undrade vad tror ni jag kmr få för fps när jag kör med den processorn.

Ska köra med:

Gainward geforce 9800gt 1gb
2-4gb ram
Duo E7500
WDC 500gb HDD

Ja vad tror nii jag får för fps ? Bra o veta om jag ska köpa en bättre cpu ..:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tony_97:

Tja ska snart köpa en ny processor och skaffa BO. Blir nog en duo e7500 eller om ni har några tips.
Det jag undrade vad tror ni jag kmr få för fps när jag kör med den processorn.

Ska köra med:

Gainward geforce 9800gt 1gb
2-4gb ram
Duo E7500
WDC 500gb HDD

Ja vad tror nii jag får för fps ? Bra o veta om jag ska köpa en bättre cpu ..:P

Jadu den CPUn är inte så bra, kommer nog gå men inte så bra iallafall, varför ska du köpa den och köra med det sunkiga grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_97:

Tja ska snart köpa en ny processor och skaffa BO. Blir nog en duo e7500 eller om ni har några tips.
Det jag undrade vad tror ni jag kmr få för fps när jag kör med den processorn.

Ska köra med:

Gainward geforce 9800gt 1gb
2-4gb ram
Duo E7500
WDC 500gb HDD

Ja vad tror nii jag får för fps ? Bra o veta om jag ska köpa en bättre cpu ..:P

En väldigt klen och i många fall ospelbart på lite högrre inställningar. prolle gör inte jättestor skillnad jämfört med ett nytt grafikkort..

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Jadu den CPUn är inte så bra, kommer nog gå men inte så bra iallafall, varför ska du köpa den och köra med det sunkiga grafikkortet?

Vadå sunkigt..
http://www.youtube.com/watch?v=mKoJeT8V5Qw

kolla på den han maxar med det grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

En väldigt klen och i många fall ospelbart på lite högrre inställningar. prolle gör inte jättestor skillnad jämfört med ett nytt grafikkort..

om jag köper en quad processor kommer det funka bra elr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_97:

om jag köper en quad processor kommer det funka bra elr?

Nej grafikkortet är det som behöver en upgrade.. Sen behöver prollen det med

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tony_97:

Vadå sunkigt..
http://www.youtube.com/watch?v=mKoJeT8V5Qw

kolla på den han maxar med det grafikkortet

Kolla på prestandan på grafikkortet, när det kom (inte ngt prestandamonster då heller).

Det är ett gammalt grafikkort som logiskt sätt kommer lagga om du ska köra med medium+ på de nyare spelen helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Grafikortet är ju inte så jämra dåligt, även om det finns betydligt snabbare nu, medelinställning på inte allt för hög upplösning bör funka ok.
Vad är det för moderkort som den eventuellt nya CPU ska i? en quad rekommenderas hursomhaver, denna kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=424416

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Black ops är verkligen inte krävande. Nöjer du dig med medium/low går det bra.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning har du?

Skrivet av _NsMs_:

Black ops är verkligen inte krävande. Nöjer du dig med medium/low går det bra.

hade för mig det var rätt kast optimerat

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Visserligen med en core i7 930 men ihop med 9800gtx+ körde jag black ops på max (1650x1080) runt 60fps.
Så skulle tro att den hårdvaran kommer fungera bra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Hehe, Jag har ett Nvidia 9800GT 1GB och jag kan köra alla inställnigar på high med 4x AA @1080P Och jag ligger på på ca 50FPS och det funkar helt okey för mig

Permalänk

BO är ju inte speciellt fin, så det är nog inget problem att spela på din dator, men relativt höga settings också

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

jag tycker om 9800gt klarar av dagens spel .. bara cpu och nya ram minnen jag behöver men vad kan jag få för fps ? runt 40-50?

om jag kör med q8400 , 9800gt och 2gb ram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Hehe, Jag har ett Nvidia 9800GT 1GB och jag kan köra alla inställnigar på high med 4x AA @1080P Och jag ligger på på ca 50FPS och det funkar helt okey för mig

vad haru för processor och ram minnen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_97:

om jag köper en quad processor kommer det funka bra elr?

Bättre i alla fall! Jag försökte köra Black Ops med en överklockad E5200 och ett HD5830. Det gick inget vidare! Efter att genom forumet fått klart för mig att proppen var dålig så köpte jag en Q6600 som överklockades. Då flöt det bra! Jag får instämma i att en quad gör nytta.

Mvh

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Socket 775 är ganska föråldrad men en Q6600 kan du nog få tag på ganska billigt den kommer nog lyfta upp det mesta då den har lite mer cache, samt att du skulle nog klockat upp den lite