Permalänk
Medlem

Jag saknar ord. Men allt är redan sagt så det gör inget. Skulle vilja dela ut 6 poäng men det går tyvärr inte. Begriper bara inte hur jag lyckades missa byggloggen. Väcker garanterat habegäret.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av quizz_kid:

Tack! Mycket finlir blir det... det är oftast detaljerna som avgör i mitt tycke.
Ang tangentbordet. Jag ville aldrig hamna i ett typiskt steampunk-träsk, även om tanken på ett mekanskt tangenbord funnits där. Jag tror det hade blivit för mycket. Jag är jättenöjd med tangentbordet som det är och tycker att det bidrar starkt till retrokänslan.

Utseendet på tangetbordet passar in som allt annat => Inte bara en dator i trä de där det är ett Konstverk, men jag bara kände att det hade fattas mek ljudet om man suttit där själv =<

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

nu ska jag svära för tror jag första gången på SweClockers men fyfan vad snyggt!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

100 poäng. Grymt. Finns det bygglogg?

Edit : Det gjorde det

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Himla tufft

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt fräck! Ser ut som någon interiör från orginalserien av Star Trek.. Gillas!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Världsklass på den här! Mycket bra jobbat!

Tycker du skall skaffa några härliga analogsyntar att ställa bredvid: http://www.vintagesynth.com/misc/vcs3.jpg

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt! Vackraste jag sett.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag har följt din bygglogg och nu när man får se den färdiga produkten så är det enda jag kommer på att säga, Grattis till Sveriges kanske mest innovativa och häftigaste dator! Det här är riktig EYECANDY! 5p med ett leende på läpparna!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk

Finfint! Synd på tangentbordet bara, för det är komplett värdelöst!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla kungligt alltså.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Snusfri

Snuskigt ballt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kommer att tänka på trädatorn "Flink" i furu, som fanns för ca 30 år sedan. Sputnik är dock betydligt snyggare!

Passande annons:

Permalänk
Medlem

Oj, det var seriöst den snyggaste datorn jag sett. Grymt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge gett mig inspiration till mitt eget bygge i trä.
Ett tips detta kanske jag skulle skriva i byggloggen egentligen är att fanera allt innan du börjar montera ihop det det är lättare o få bra tryck.

Permalänk
Medlem

ojojoj vilket jobb och vilket resultat! imponerande!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

EDIT: Här stod det en fråga om vart jag hittade byggloggen, jag är en idiot, hittade den högst upp i galleribeskrivningen T.T

Mycket stiligt bygge, verkligen alla detaljer har tänkts igenom mer än en gång, och det syns i bygget. Dessutom väldigt bra fotat också, vilket för mig gör iallafall halva galleriet.

Given femma.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

fyfan vad najs säger jag bara, har inga ord!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Det var nog det häftigaste jag sett hittils i år, alla kategorier!!! Du borde börja tillverka de där på beställning, extremt ballt!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Wow!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt snyggt! 5/5 lätt!

Visa signatur

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"

Permalänk
Medlem

Helt klart en 5/5 - och även jag skäms lite över att man missat det mesta i byggloggen!
Har för mig att jag kollade tidigt men sen glömde bort den - skämmigt!

På tal om det: det vore kul om galleriet hade några bilden från inuti burken... Nu är det svårt att få nån känsla alls för layouten i burken, hur ventilationen funkar och hur man öppnar/stänger tex. ... och vad är den där ljuspanelen för något? Det framkommer väl inte av galleriet?

Imponerande jobb och en riktigt skön old-school look

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Wow, helt otroligt snyggt arbete. 10 av 5 möjliga!

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borde du inte ha en mus i trä till det här?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Borde du inte ha en mus i trä till det här?

typ http://www.sweclockers.com/galleri/7445-the-owl-datormus-i-tr...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Brutalt, helt enkelt otroligt bra gjort !

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz