Permalänk
Medlem

Skärmar utan ram/kant?

Tjenare alla SweClockers,

Nu har börjat klura lite på en Dator som jag kanske ska bygga, den sak i alla fall ha en inbyggt skärm och min fråga är hur får man tag på en skärm utan ram/kant?

Jag behöver det efter som chassit kommer fungera som låda för skärmen. Är det lättas att köpa en vanlig skärm och skruva isär den? eller använda en gammal laptop skärm och göra någon LVDS LCD till DVI lösning? bäst av allt är om det finns någon färdig lösning.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Ja enklast är väl att skruva ur innehållet ur "chassiet" på skärmen, men kan vara lite pilligt

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Ja enklast är väl att skruva ur innehållet ur "chassiet" på skärmen, men kan vara lite pilligt

Ja det var det jag tänkte men man vill ju inte råka förstöra någonting. :/

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Ja det var det jag tänkte men man vill ju inte råka förstöra någonting. :/

det här med att bygga själv inkluderar risken att råka förstöra något

tar du det lugnt och försiktigt så löper du inte onödigt stor risk att förstöra något. tålamod är en dygd när det kommer till sådant

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

det här med att bygga själv inkluderar risken att råka förstöra något

tar du det lugnt och försiktigt så löper du inte onödigt stor risk att förstöra något. tålamod är en dygd när det kommer till sådant

Jo de är klart men det skulle vara bra om det fans något man kan köpa utan skal.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Kolla på någon tuturial så känner du dig nog säker

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem

Inga problem att ta sönder ett skal till en skärm. Har själv öppnat en från benq. Men räkna med att få limma på fästen för klumpen med kontrollerkort och nätagg för den sitter med tejp och hålls fast av plasten.