Permalänk
Medlem

Nintendo Metal

Som många andra på glada 80-talet blev man frälst av denna konsoll (Nintendo 8-bits) och med hårdrocken i bakgrunden under sin uppväxt har det följt sig naturligt att slå ihop dessa krafter. Finns dock en uppsjö av detta men det hindrar mig inte.

Mixningen är inte på topp, och en bas är saknad men ska försöka styra upp detta senare.

Lite urval:

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

alltid lika kul med metal/rock varianter av dessa klassiker, mer

EDIT: ingen som gjort någon rock variant till wonderboy serien vad jag vet, visserligen sega master system men många fina tunes där som jag skulle vilja se som rock/metal format.

EDIT2: fin http://www.vgmusic.com/music/console/sega/master/WB3_Lstdung%...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

alltid lika kul med metal/rock varianter av dessa klassiker, mer

EDIT: ingen som gjort någon rock variant till wonderboy serien vad jag vet, visserligen sega master system men många fina tunes där som jag skulle vilja se som rock/metal format.

EDIT2: fin http://www.vgmusic.com/music/console/sega/master/WB3_Lstdung%...

Död Url ?

Gillade Gunsmoke bäst.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Död Url ?

Gillade Gunsmoke bäst.

länken funkar bra här, den startar quicktime i webläsaren. kör chrome kanske har nått med saken att göra?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

länken funkar bra här, den startar quicktime i webläsaren. kör chrome kanske har nått med saken att göra?

Får 403 fel iaf ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Får 403 fel iaf ^^

ingen aning om vad det kan bero på? testa någon annan låt från den sidan och se om det går?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fick inte länken att fungera heller dock går de andra låtarna o spela upp, tack ska kolla runt lite vad som finns.

Fick till Airman låten till Megaman 2 nyligen iaf, lite halvbökig och ta ut.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Fick inte länken att fungera heller dock går de andra låtarna o spela upp, tack ska kolla runt lite vad som finns.

Fick till Airman låten till Megaman 2 nyligen iaf, lite halvbökig och ta ut.

http://www.youtube.com/watch?v=hsZ78YUVuJE

du bör nog se om kompet, iaf "introt"/"ref" och "bryggan", "versen" stämmer tror jag

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Som många andra på glada 80-talet blev man frälst av denna konsoll (Nintendo 8-bits) och med hårdrocken i bakgrunden under sin uppväxt har det följt sig naturligt att slå ihop dessa krafter. Finns dock en uppsjö av detta men det hindrar mig inte.

Mixningen är inte på topp, och en bas är saknad men ska försöka styra upp detta senare.

Lite urval:
http://www.youtube.com/watch?v=t5hHRwCxMkk

Hamnar i favoritlistan

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Tragisk slakt på Mega Man-soundtracken. Underbar spelmusik framför allt på grund av dess harmonier, harmonier som du uppenbart gett blanka fanders i. Gun Smoke och Shadowgate lirade jag aldrig, så de kan jag inte uttala mig om. Jag brukar försöka hålla mig till positiv och konstruktiv kritik, men i brist på positiv får jag väl vända min sågning ovan till något konstruktivt.
När du tar ut en låt, börja med att analysera harmonierna ordentligt. Spela en melodi, lägga på ett trumkomp och köra öppna kvintackord i galopp, det klarar de flesta som har minsta styng av musikalisk förmåga. Att framhäva nyanserna i ett stycke, det är vad som skiljer skräpet från det lyssningsvärda.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Jag vill höra Dr. Wily stage 1 från Mega Man 2.

...Och Gremlins 2! Kanske bästa TV-spelsmusiken som gjorts (tillsammans med Shadowrun till SNES).

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?