Corsair VENGEANCE DDR3 + ASUS P8P67 PRO passar inte?

Permalänk
Medlem

Corsair VENGEANCE DDR3 + ASUS P8P67 PRO passar inte?

Fungerar inte dessa ihop?

När jag sätter i båda i moderkortet så sitter dom fortfarande löst där nere där man inte spänner åt (finns bara 1 spänne per ram minne plats på kortet) ska det vara så?

Permalänk
Inaktiv

De ska passa, jag har själv satt i 4st i mitt P8P67 Pro
Jag var dock lite för rädd i början men nu sitter de bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168719:

De ska passa, jag har själv satt i 4st i mitt P8P67 Pro
Jag var dock lite för rädd i början men nu sitter de bra

Sitter inte dina löst på ena sidan? :S

Permalänk
Inaktiv

tror inte det men de fungerar helt perfekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Fungerar inte dessa ihop?

När jag sätter i båda i moderkortet så sitter dom fortfarande löst där nere där man inte spänner åt (finns bara 1 spänne per ram minne plats på kortet) ska det vara så?

Sonen har 2st Corsair Vengeance 4gb:are på sitt Asus P8P67 Deluxe B3 som passar utan problem, 2 spänne per ram-minne på de flesta moderkorten, de flesta nya moderkort har visst bara en bygel(tack ggustavsson), har lite dålig koll på läget visst, brukar väl för det mesta vara vita.

EDIT: Ändrade från spännen till bygel.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Nyare moderkort har ofta bara ett spänne per minnessticka, är även så på mitt 1366 moderkort, mitt Vengeance minne sitter bra.
Däremot ska man trycka ner dom ordentligt på den sidan som inte har spänne.
Låter som det är det som är missat kanske

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nyare moderkort har ofta bara ett spänne per minnessticka, är även så på mitt 1366 moderkort, mitt Vengeance minne sitter bra.
Däremot ska man trycka ner dom ordentligt på den sidan som inte har spänne.
Låter som det är det som är missat kanske

Du har rätt om bygelarna. Ändrade i tidigare inlägg.Tack.

EDIT: Ändrade från spännen till bygelarna.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Du har rätt om spännena. Ändrade i tidigare inlägg.Tack.

Vänta nu, det är väl inte direkt ett "spänne", man använder det för att ta ut minnena, inte sätta i dem. Om du har använt det för att försöka sätta i minnena förstår jag om de sitter löst.
RAM-minnen trycker du bara i. fäll upp bygeln på ena sidan (spännet), sätt i andra sidan ordentligt, och tryck sedan i sidan med den uppfällda bygeln. den ska då automatiskt spännas åt. kan krävas viss kraft.

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Vänta nu, det är väl inte direkt ett "spänne", man använder det för att ta ut minnena, inte sätta i dem. Om du har använt det för att försöka sätta i minnena förstår jag om de sitter löst.
RAM-minnen trycker du bara i. fäll upp bygeln på ena sidan (spännet), sätt i andra sidan ordentligt, och tryck sedan i sidan med den uppfällda bygeln. den ska då automatiskt spännas åt. kan krävas viss kraft.

Du har osså rätt, kom inte på något annat namn för tillfället igår.Tack.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

Fungerar inte dessa ihop?

När jag sätter i båda i moderkortet så sitter dom fortfarande löst där nere där man inte spänner åt (finns bara 1 spänne per ram minne plats på kortet) ska det vara så?

Mina sitter perfekt. Låta minnet glida in i skåran på den fasta "spännet" där nere först sen bara trycka in det med lite kraft in mot moderkortet tills det klickar till och sen dubbelkolla så det övre "spännet" sitter åt riktigt (men det ska det göra efter det klickat till har jag för mig?).

Jag hade inga problem som sagt med denna kombinationen av minnen och moderkort.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.