Retrodoftande dator ger höga poäng i galleriet

Permalänk
Melding Plague

Retrodoftande dator ger höga poäng i galleriet

Efter mer än två månaders arbete färdigställer Love "quizz_kid" Hultén datorsystemet Sputnik 0667 som inte ser ut som någonting annat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mycket snyggt!
Så värd att lyftas fram på förstasidan!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Ett imponerande bygge!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ståtlig! Grattis till ett grymt bra bygge!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!
Vet inte om det känns så mycket steampunk dock. Mer retro skulle jag säga. Men snyggt var det i alla fall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Rena Lyxbygget, snyggt hantverk. grattis ! 5 processorer av 5 möjliga !
snygga detaljer och kul form... (Borde ställas ut/visas upp, enligt mig )

(Sweclockers behöver ett eget bedömnings system, 0-5 processor är mitt förslag!)

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

hehe fint att de ändra texten från steampunk dator till retrodoftande dator

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av tal666:

Rena Lyxbygget, snyggt hantverk. grattis ! 5 processorer av 5 möjliga !
snygga detaljer och kul form... (Borde ställas ut/visas upp, enligt mig )

(Sweclockers behöver ett eget bedömnings system, 0-5 processor är mitt förslag!)

Varför inte mäta det i klock (det heter ju sweCLOCKERS )? Typ 1-5GHz.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Varför inte mäta det i klock (det heter ju sweCLOCKERS )? Typ 1-5GHz.

Det där var faktiskt en jäkla bra idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Varför inte mäta det i klock (det heter ju sweCLOCKERS )? Typ 1-5GHz.

ett till 10 är nog bättre

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Vackert hantverk för nördar

Permalänk
Medlem

Stående ovationer här är inte tillräckligt, den borde ställas ut eller åtminstone postas i internationella gallerier och det borde göras en egen site för att hylla denna ....burk nä snarare...låd...nä inte det ... det krävs något klassiskt här.... Kabinett ! Ja Datorkabinettet borde ha en sida somman kan linka till på olika forum runt hela världen för jag tror inget så bra har byggts

Permalänk
Medlem

Jävlar vad snyggt gjort! Full pott oavsett måttstock!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Mycket fint resultat efter ett långt arbete. Hoppas nu fler får inspiration att använda trä, som är ett tidlöst och levande material. Med tanke på arbetstid, material och sin unika kvalitet skulle jag värdera denna till 40.000 Kr. Skulle passa fint hos en kändis som vill ha något exklusivt som ingen annan har...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Steampunkinspirerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Mycket fint resultat efter ett långt arbete. Hoppas nu fler får inspiration att använda trä, som är ett tidlöst och levande material. Med tanke på arbetstid, material och sin unika kvalitet skulle jag värdera denna till 40.000 Kr. Skulle passa fint hos en kändis som vill ha något exklusivt som ingen annan har...

Värdera lite saker hemma hos mig, snälla. Om han säljer den får han inte mer än 20000, det kan jag lova.

Visa signatur

B I U

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

Steampunkinspirerat?

Ser mer ut att kunna vara Galileo Galileis skrivbord

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ser mer ut att kunna vara Galileo Galileis skrivbord

tror inte skrivborden såg ut såhär mellan 1564-1642

ser mer ut som nått 60-70 tals skrivbord

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

tror inte skrivborden såg ut såhär mellan 1564-1642

ser mer ut som nått 60-70 tals skrivbord

Tänkte inte så mycket på insidan utan mest bara på framsidan och på kartan över solsystemet och på de gamla mässingslåset som började letat sig in i skrivbord och allt vad de nu va någon gång under 15-1600-talet här i Europa

Hur som helst så är det en väldigt läcker design som det verkligen skriker retro om

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Du borde köpe en AlestRukov mus, det skulle matcha mycket bättre. Dyrt men är nog värt det till den datorn
EDIT : eller en SWEDX

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jajd:

Värdera lite saker hemma hos mig, snälla. Om han säljer den får han inte mer än 20000, det kan jag lova.

40.000:- är inte mycket för det bygget. 40-60 timmars arbete och material/delar på det.
Sen om någon skulle betala för det är en annan sak.

Snyggt bygge.

Permalänk
Skrivet av Kryll:

40.000:- är inte mycket för det bygget. 40-60 timmars arbete och material/delar på det.
Sen om någon skulle betala för det är en annan sak.

Snyggt bygge.

En annan sak är det knappast. När man värderar någonting går man nämligen på vad folk skulle kunna tänka sig betala för objektet man säljer, vad den tycks vara värd för köparen.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

En annan sak är det knappast. När man värderar någonting går man nämligen på vad folk skulle kunna tänka sig betala för objektet man säljer, vad den tycks vara värd för köparen.

Nej så är det väll inte, skulle man sälja Mona Lisa skulle man la först kolla arbetstimmarna som Picasso la ner eller?

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Skrivet av hannessb:

Nej så är det väll inte, skulle man sälja Mona Lisa skulle man la först kolla arbetstimmarna som Picasso la ner eller?

Jo du, att värdera någonting är att uppskatta hur mycket pengar man får för objektet man säljer. Men om man värderar över vad folk kan tänka sig köpa för den, är det ingen värdering då man aldrig kommer få den summan när man säljer den, ganska logiskt eller hur?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

haha jag vet, trollade bara lite

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"