En mapp på hårddisken segar som fan

Permalänk
Medlem

En mapp på hårddisken segar som fan

Tjenare. Jag har en Samsung HD103UJ disk på 1TB. Disken använder jag som lagringsdisk, och i ena mappen där jag har alla mina filmer segar som bara den. Om jag ska radera en film, så kommer det upp"förbereder för att återvinna", i flera minuter innan den börjar ta bort filmen. Ibland börjar den även ladda om hela mappen, ni vet hela den här börjar ladda grönt från början. Det är irriterande, för det tar sånt tid att gå runt i den mappen, alla andra mappar på hårddisken fungerar fint. Virus ? Eller vad är felet?

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Vila i frid

Inaktivera Windows Search Indexing på den disken. Kör sen en sväng med Defraggler (från Piriform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Inaktivera Windows Search Indexing på den disken. Kör sen en sväng med Defraggler (från Piriform).

Hur inaktiverar jag den just för den disken?

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Vila i frid

Högerklicka den disken i utforskaren och välj Egenskaper.

Permalänk
Medlem

Är det en mapp med många små filer? Win/NTFS är inte särskilt bra på det.
Annars:
Fem spänn på att disken börjar ge upp och har fel. Kör diagnostikprogram.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Högerklicka den disken i utforskaren och välj Egenskaper.

Hittar inte Windows Search Indexing där..
EDIT: Hittade det.

Skrivet av Pappy:

Är det en mapp med många små filer? Win/NTFS är inte särskilt bra på det.
Annars:
Fem spänn på att disken börjar ge upp och har fel. Kör diagnostikprogram.

Den fungerar fint enligt diagnostikprogrammen. Och som sagt det är bara den mappen, som för övrigt inte innehåller några små filer alls, bara filmer, dvs många 4GB filer osv.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Vilken vy har du över filerna i mappen?
Är ikonerna som en miniatyr bilder av filmen

Har du något program som vill gå igenom detaljerna över varje film varje gång du öppnar mappen eller markera filen?
Tex video relaterat, Antivirus mm?

Edit:
Du kan skapa en ny mapp och testa att flytta lite i taget och se om du plötsligt får samma problem med nya mappen eller om det bara var gamla mappen som börjat bugga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vilken vy har du över filerna i mappen?
Är ikonerna som en miniatyr bilder av filmen

Har du något program som vill gå igenom detaljerna över varje film varje gång du öppnar mappen eller markera filen?
Tex video relaterat, Antivirus mm?

Edit:
Du kan skapa en ny mapp och testa att flytta lite i taget och se om du plötsligt får samma problem med nya mappen eller om det bara var gamla mappen som börjat bugga.

Jag har detaljerad lista över filmerna, alla filmer ligger i mappar för den delen också.
Jag har ingenting som går igenom filmerna.

Och ska prova göra en ny mapp och flytta lite i taget.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Mitt hustips blir annars som vanligt:
Boota upp på en Ubuntu LiveCD och prova där. Lika segt som i Windows?
Isf skulle jag börja säkerhetskopiera det viktigaste till annan disk.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max