Gammal mp3 spelare bara att slänga eller?

Permalänk
Medlem

Gammal mp3 spelare bara att slänga eller?

Har en LG MF-FE250 mp3 spelare som ja köpte för några år sen för 2000kr. Det följde med en liten cd skiva med drivrutiner och en explorer som man använde för att lägga in musik osv. Det programmet insta-krashar i windows 7 och ja har letat i två timmar nu efter drivrutiner eller lösningar men det verkar som enda lösningen är att installera xp SP2 och använda det för att över huvud taget kunna använda mp3 spelaren.

Har provat köra i alla möjliga kompitabla lägen och felsäkertläge osv men de krashar inom 1 sekund ändå. Har laddat ner .NET osv men inget löser problemet.

Hittar inga lösa drivrutiner på skivan till mp3 spelaren och den är så dumt gjort att den inte är som en usb sticka som kan öppnas o ändras som en hårddisk utan den måste absolut ha drivrutiner OCH ett speciellt program för att kunna användas.

Finns det något program som klarar av det här utan drivrutiner eller måste ja installera xp?

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk
Medlem

Köra Virtuell XP är kanske är en lösning, Finns XP mode till Win 7 ultimate, om du har annan finns http://www.virtualbox.org/

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Pröva mediamonkey,
Gratisversion finns.

Med tanke på att den både kopierar ut och kan stoppa in musik på diverse ipods så borde den kunna ta din med

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jo, jag sitter precis o installerar XP mode så ska ge de ett försök.. men det är sjukt frustrerande ja som skulle ha lite ny musik i gamla mp3 spelaren så ja hade musik i öronen medans ja gick o köpte frukost.. nu två timmar senare tryter ju humöret o lyckades ladda ner en dålig xp version som krasha verkar som allt väljer att jävlas på samma dag.

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk
Medlem

Testa ubuntu, kräver inga drivrutiner och tar emot de mesta, udda saker också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Pröva mediamonkey,
Gratisversion finns.

Med tanke på att den både kopierar ut och kan stoppa in musik på diverse ipods så borde den kunna ta din med

Problemet med det är att windows kräver drivrutiner till mp3 spelaren för att något program ska kunna läsa det över huvud taget, laddade ner det o provade ändå men de funkade såklart inte.

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Testa ubuntu, kräver inga drivrutiner och tar emot de mesta, udda saker också.

orkar inte ladda ner o lära mig ett för mig nytt operativsystem för att få in musik på en 5 år gammal mp3 spelare.

nån som kan hjälpa mig hitta drivrutiner??

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk
Medlem

okej så nu funkar programmet iaf genom XP mode men när ja kopplar in mp3 spelaren med usb kabel så är de fortfarande windows7 som säger att den inte hittar drivrutiner.. hur får man så lite registrerar att mp3 spelaren är instoppad?

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk
Medlem

fyfan tregen van denna gång hittade nu att man kunde välja så den mounta usb enheter och då installerades rätt drivrutiner i XP Mode och nu kan ja äntligen gå o köpa min köttbullsmacka med musik på vägen dit och hem god morgon gott folk!

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk
Medlem

nähe.. aja.. bjuder på denna då!

http://www.youtube.com/watch?v=94NBLphbH40

Visa signatur

i7 950 @ 3,06GHz | Corsair H50 | 6GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair F60 SSD 60GB | GeForce GTX 480 | Corsair 750w

Permalänk

haha man får inte ge upp så fort

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.