18 om 5 dagar händer det något speciellt?

Permalänk
Avstängd

18 om 5 dagar händer det något speciellt?

hej jag fyller 18 i juni 12 och jag undrar om det händer något speciellt eftersom det är en laglig ålder kan iallafall spela spel lagligt

ska fira att duke nukem forever släpps med att spela det lagligt en vän gav det till mig som en gåva och det släpps väl juni 14

Permalänk
Medlem

"hej jag fyller 17 i juni 12"

Vad menar du?

Gissar att du fyller 18. I vilket fall så borde du få en rakhyvel i brevlådan av Gillette.

Utöver det, så får du ta körkort, köpa folköl samt starköl (krogen).

Du kan även hamna i fängelse mm.

Grattis i förskott iaf.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Den enda som hände mig när jag fyllde 18 var att en kallelse till mönstring damp ner i brevlådan samma dag.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frantic:

"hej jag fyller 17 i juni 12"

Vad menar du?

Gissar att du fyller 18. I vilket fall så borde du få en rakhyvel i brevlådan av Gillette.

Utöver det, så får du ta körkort, köpa folköl samt starköl (krogen).

Du kan även hamna i fängelse mm.

Grattis i förskott iaf.

stavfel och tack och värvningen det är väl något man inte blir tvingad till?

Permalänk
Medlem

Pegi sätter en rekommenderad ålder på spel, det är absolut inte olagligt att spela tex duke nukem om man är 10 år.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antzo:

Pegi sätter en rekommenderad ålder på spel, det är absolut inte olagligt att spela tex duke nukem om man är 10 år.

synd då blir det inte lika speciellt men själva spelet blir väl roligt får hoppas att dem reparerat det efter demot jag testade kändes som borderlands

Permalänk

"Jag vet faktiskt inte, inget planerat den 12e Juni. Kanske sova lite mer än vanligt..."

Duke Nukem Forever kommer den 10e och allt det andra har redan tagits upp.

Angående värvning: Nej, du kommer inte få ett brev hem där det står att du blivit inkallad. Däremot får du nog reklam från FM som tycker att du ska göra GMU.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Avstängd

Köpa bärs på ICA är väll höjdpunkten tillsammans med Körkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Köpa bärs på ICA är väll höjdpunkten tillsammans med Körkort.

har aldrig druckit så jag vet inte hur det är så det är inget som jag egentligen tycker är viktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Köpa bärs på ICA är väll höjdpunkten tillsammans med Körkort.

Jag minns när jag köpte mitt första paket folköl (nåja, mitt första lagliga paket). Väl i kassan frågar hon inte ens om legg, så jag säger "Ska du inte kolla leg?". Hon tittar på lägget och säger något i stil med "Haha, det var fan i mig på gränsen".

Permalänk
Skrivet av Frantic:

I vilket fall så borde du få en rakhyvel i brevlådan av Gillette.

Va?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Yesh, fick jag iaf

Två gånger tillochmed.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Yesh, fick jag iaf

Två gånger tillochmed.

Deluxe, jag får aldrig något xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Cigg och en guinness?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Deluxe, jag får aldrig något xD

Ja och nu vet du vem som fick din hyvel

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Deluxe, jag får aldrig något xD

Skrivet av Frantic:

Ja och nu vet du vem som fick din hyvel

Haha right

Vart rätt förvånad när det damp ner en i lådan.

Permalänk
Medlem

Cigg, snus och god tjeckisk 3.5% öl på ica. Rekommenderar ölkorv till.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Cigg, snus och god tjeckisk 3.5% öl på ica. Rekommenderar ölkorv till.

Now were talking!
-Skippa Duke Nukem, kör på Nighcrawl's tips!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Avstängd

Du kan skaffa mastercard/visa och köpa saker på internet och affärer.
Du kan komma in på krogen.
Du kan ta körkort för bil.
Du kan köpa cigg och snus.
Du kan vara med i en porrfilm utan det klassas som barnsex.
mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tater:

Now were talking!
-Skippa Duke Nukem, kör på Nighcrawl's tips!

Båda i ett är ju en utmärkt kombination annars.

Han kan ju säkert ta massa sms-lån så att han 'har råd' också, om pengarna skulle tryta.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Du kan skaffa mastercard

Kan man redan vid 16

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av trollhattan:

Kan man redan vid 16

Kan man vid 18 också
Min tjej är 24 och har mastercard.

Permalänk
Skrivet av Frantic:

Ja och nu vet du vem som fick din hyvel

That bastard...... Hade redan en sen några år när jag fyllde 18 så...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frantic:

(...). Du kan även hamna i fängelse mm.(...).

Ha ha ha...:D:D

(Jag vet att man kan hamna i fängelse redan vid 16 års ålder, men detta var ju också ett sätt att önska "Grattis" på:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

jaha idag var dagen och det är än så länge den tråkigaste födelsedagen jag har haft absolut ingenting speciellt nåja den är slut om runt 3 timmar

Permalänk
Medlem

Det är tråkigt att fira födelsedag när man håller på bli vuxen.

Grattis.

Permalänk
Medlem

Gå på baren med dina kompisar ? ..

Permalänk
Medlem

Jag fick lov att börja raka mig vid 14. Fortfarande fick jag inga rakhyvlar vid 18. Damn you Gillette.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Skrivet av WalterEgo:

Jag fick lov att börja raka mig vid 14. Fortfarande fick jag inga rakhyvlar vid 18. Damn you Gillette.

Jag får gå med i klubben. tcntad har väll tagit alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Det är inte olagligt att spela datorspel som en privat intresseorganisation anser bör vara från 18 år! Det hade varit riktigt avskyvärt och odemokratiskt om det verkligen vore olagligt.

Hur som helst, ingenting speciellt händer. Du kommer lite närmare tiden då kroppen börjar gå sönder, och det är ungefär allt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!