Spotify på PS3, mycket enkelt!

Permalänk
Medlem

I PS3 MediaServer katalogen finns en fil som heter web.conf, lägg till följande

Någon som kan förklara exakt var man hittar
MediaServer katalogen?? Hittar sök mediaservrar under Musik och under Video men där hittar jag ingen web.conf.

Permalänk

Du måste ladda hem ett program som heter "PS3 Media Server"

Permalänk
Medlem
Skrivet av seans:

har i en timme försökt få detta att fungera och var ett tag redo att ge upp. När jag startade spotify så fick jag aldrig upp den blå ikonen i aktivitetsfältet och burken svarade inte på port 8124. Men sen så testade jag att köra spotify.exe i "windows xp (service pack 3)" läge och då hoppade det igång! Verkar alltså som att det inte funkade i windows 7 64-bit som är operativet jag kör.

Så har någon annan problem med att få detta att funka så är det något ni kan testa.

tack!

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av seans:

Har i en timme försökt få detta att fungera och var ett tag redo att ge upp. När jag startade Spotify så fick jag aldrig upp den blå ikonen i aktivitetsfältet och burken svarade inte på port 8124. Men sen så testade jag att köra spotify.exe i "Windows XP (Service Pack 3)" läge och då hoppade det igång! Verkar alltså som att det inte funkade i Windows 7 64-bit som är operativet jag kör.

Så har någon annan problem med att få detta att funka så är det något ni kan testa.

Tacka för tipset, nu funkar det som de ska.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte spara min nya CONF fil. datorn säger att det inte går

skrev fel!
Permalänk
Medlem
Skrivet av steelis:

Har fått det funka med Tversity också

HUUURRR????

Permalänk
Medlem

Fan blev sugen att testa först, sen kom jag på att jag kör trådlöst från spotify i telefonen via bluetooth adapter i Receivern.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Får heller inte upp den där blå ikonen som ska komma upp kör på win 7 64 bit och jag fattar inte hur man ska göra för att få upp den vad är det för fel jag gör, har läst lite längs upp på tråden men förstår inte riktigt, någon som kan förklara.?

Edit its work

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Ifall man inte kan få den upp den där blåa grejen så dra ut webconfig.cfg ikonen på skrivbordet från ps3mediaserver mappen i din hårddisk sen drar du bara tillbaka den till mappen och kör spotify som XP SP3 så funkar det iallafall för mig

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

jag kan inte heller spara min web.conf varken i notepad eller anteckningar

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

kan inte ändra web.conf jag heller. hela PMS mappen är skrivskyddad och det går inte att ta bort.. eller går gör det men sen när jag kollar så är den skrivskyddad iaf fast jag tagit bort det

Permalänk

Detta var intressant! Måste man ha premium för att köra detta eller det räcker med att ha vanliga open?
Fungerar det bara att man streamar musiken från datorn till ps3 eller du får upp spotify på tv:n genom ps3:an? Det är detta jag vill åt så jag kan ligga i soffan och välja låt med handkontrollen till ps3

Permalänk

Hmm... Jag får det inte att funka... Jag har dedära filerna i min spotify katalog, jag har skrivit in rätt allting i #Shoutcast i PSM och jag ser "Spotify" i PS3:et inne i "Radios", dock syns inte spotify Loggan, när jag har på spotify och trycker på Spotify på PS3:et så står det bara "Filtypen stöds inte" (Ungefär så stod det, minns inte exakt). Vad borde jag göra? :S

Permalänk
Medlem

Jag får inte med filen web.conf Jag tog hem den senaste ps3 media server, har om installerat också får ändå inte filen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Jag får inte med filen web.conf Jag tog hem den senaste ps3 media server, har om installerat också får ändå inte filen.

Någon snälla?

Permalänk

Någon som vet hur man får detta att funka till musiktjänsten WiMP? ( http://www.wimpmusic.se/site/web3/view.ftl?page=index )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Någon snälla?

Så kallad bumpning är inte tillåtet enligt våra regler, specifikt §4.

Tänk på detta i fortsättningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Så kallad bumpning är inte tillåtet enligt våra regler, specifikt §4.

Tänk på detta i fortsättningen.

jaha :/ torde det var tillåtet efter ett x antal dagar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

jaha :/ torde det var tillåtet efter ett x antal dagar.

Endast om man tillför ny och relevant information, och då är det egentligen ingen bumpning längre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Endast om man tillför ny och relevant information, och då är det egentligen ingen bumpning längre.

ok tackar!

Permalänk
Medlem

Om Ni har ny version av PMS (1.23.0 eller nyare) så är WEB.conf filen flyttad till "C:\ProgramData\PMS" (ProgramData är en dold mapp).
Gick precis genom hela guiden och det fungerade direkt

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollese:

Om Ni har ny version av PMS (1.23.0 eller nyare) så är WEB.conf filen flyttad till "C:\ProgramData\PMS" (ProgramData är en dold mapp).
Gick precis genom hela guiden och det fungerade direkt

Hämtade en äldre fil och då funkade det dock så kan inte ps3an läsa filen.

Permalänk
Medlem

Lägg in alla 3 dll filerna som ni tankat hem i C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash

Då ska det nog fungera.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Nu hittar jag radio stationen men nu får jag "Datatypen stöds inte"

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

någon som vet om man kan göra något så att det går snabbare ?

Och ibland när jag manuellt byter låt så avbryts allt och så börjar den spela upp låten i datan ,, och den hittar inte tillbaka till ps3an ?

Permalänk
Medlem

Har som många andra här problemet med att jag får upp texten "Data som inte stöds" på PS3

Har lagt till den här raden i WEB.conf

# audio streams
"audiostream.Web,Radios=Spotify,http://192.168.1.5:8124,http://spotifysharing.se/spotify.jpg"

Och såvitt jag kan se så ska det vara korrekt

I min Spotify-mapp finns följande filer
dsbridge.ini
DSound.dll
lame_enc.dll (lame3.98.2)
spotify.exe
Uninstall.exe

Många skriver att man ska få upp en blå logga när man startar Spotify, men det får jag inte upp!

Vad har jag gjort för fel, har jag missat något? Har även provat att starta i Windows XP Service Pack 3 läge, men det hjälpte inte heller.

Tips mottages tacksamt!

Visa signatur

HP Pavilion DV5 1090eo

Permalänk

Detta funkade för mig:

"Hade precis samma problem. Fick upp spotify logan i ps3 menyn men sen när jag tryckte igång hörde det ingenting och efter en stund "DLNA protokoll fel 2006" meddelande. Fick ingen grön dsbridge ikon nere vid spotify ikonen heller, den var endast blå.

Läste att fler haft samma problem i tråden. Well, jag testade alla tips i tråden men ingenting verkade fungera. Nu har jag dock fått det att funka. Bockade i rutan "aktivera mediabibloteket" under menyn Navigations/utdelningsinställningar bland ps3 mediaserver flikarna. Denna var inte ikryssad tidigare. Nu funkar det prima!

Hoppas det kan hjälpa någon."

Coolof Från http://playstation-3.se/forum

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att lägga till dessa steg ifall folk har problem på Windows 7 med nya uppdateringen av spotify.

Infon kan vara lite svårgooglad

kopiera lame_enc.dll till C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash

och alla 3 filer till

C:\Users\MITTNAMN\AppData\Roaming\Spotify\

Det kan även hända att brandväggen spökar eller att du måste högerklicka på Spotify och välja att köra spotify i windows xp kompabilitetsläge

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

allt fungerar prima! Är det någon som vet hur man byter sång från sin ps3? eller måste jag gå till datorn var gång? ps3 kör repeat på samma song hela tiden om jag inte byter vid datorn.

Permalänk
Medlem

Jättebra tråd!

Men det funkar inte för mig

Har gjort allt enligt anvisningarna och kopierat dom 3 nedladdade filerna till C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash och C:\Users\MITTNAMN\AppData\Roaming\Spotify\

Får upp den blå DSbridge ikonen på datorn och jag ser loggan på spotify i PS3:an.

Kör i kompabilitetsläge Windows XP SP3 på spotify.

Men datatypen stöds ju ej...

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | Corsair VX 550 | Intel E8500 @ 3,9Ghz - thermalright ultra-120 extreme /w nexus 120mm 1000rpm