AMD återintroducerar FX-serien

Permalänk
Melding Plague

AMD återintroducerar FX-serien

På årets E3 bekräftar AMD den illa dolda hemligheten att kommande processorer med arkitekturen Zambezi/Bulldozer döps till FX-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

det här var ju inget nytt direkt,Nått jag läste nyss så enligt nordichardware så har amd gått ut med att bulldozer förseningen var planerad. Det gjorde mig förvånad iaf!

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av al0be:

det här var ju inget nytt direkt,Nått jag läste nyss så enligt nordichardware så har amd gått ut med att bulldozer förseningen var planerad. Det gjorde mig förvånad iaf!

Vad jag har hört så har de switchat lanseringen mellan desktopvarianten och servervarianten av Bulldozer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv

Nyheten för mig är att AMD verkar satsa mer på spelutvecklare i stället för att låta nvidia muta in sig överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Nyheten för mig är att AMD verkar satsa mer på spelutvecklare i stället för att låta nvidia muta in sig överallt.

Ja, det känns som att AMD håller på att ta sats ordentligt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Nyheten för mig är att AMD verkar satsa mer på spelutvecklare i stället för att låta nvidia muta in sig överallt.

Vad menar du med det?

Jag är, och har alltid varit mer dragen åt AMD, men att påstå att AMD satsar mer på spelutvecklarna än Nvidia är väl verkligen uppåt väggarna.

Det var bara några dagar sedan som någon stor nisse på spelutvecklingsfronten sa att han själv föredrog Nvidia just för att de har en mycket högre dedikeringsnivå till utvecklarna med lättarbetade program för PhysX, CUDA och konceptet "The way it´s meant to be played" mm. samt att de alltid är trevliga och hjälpsamma när utvecklarna . Sedan att AMD åker snålskuts på den vågen och lyckas pressa sina priser lägre betyder väl bara att de anpassar sig efter branchen, precis som Nvidia, Intel och alla andra stora aktörer gör?

Nvidia lockar spelutvecklarna, AMD spelarna. Som spelare väljer man ofta AMD, och som utvecklare Nvidia.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vad menar du med det?

Jag är, och har alltid varit mer dragen åt AMD, men att påstå att AMD satsar mer på spelutvecklarna än Nvidia är väl verkligen uppåt väggarna.

Det var bara några dagar sedan som någon stor nisse på spelutvecklingsfronten sa att han själv föredrog Nvidia just för att de har en mycket högre dedikeringsnivå till utvecklarna med lättarbetade program för PhysX, CUDA och konceptet "The way it´s meant to be played" mm. samt att de alltid är trevliga och hjälpsamma när utvecklarna . Sedan att AMD åker snålskuts på den vågen och lyckas pressa sina priser lägre betyder väl bara att de anpassar sig efter branchen, precis som Nvidia, Intel och alla andra stora aktörer gör?

Nvidia lockar spelutvecklarna, AMD spelarna. Som spelare väljer man ofta AMD, och som utvecklare Nvidia.

han skrev inte någonstans att amd skulle satsa mer än Nvidia på spelutvecklarna

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Jag gillar att AMD börjar ta efter NVidias TWIM2BP med Gaming Evolved, Bättre eyefinitystöd och DC/OpenCL istället för PhysX/CUDA me likes.

Permalänk
Medlem

Roligt om man tänker ur den akedemiska världens synvinkel A = bäst E = godkänd Fx= icke godkänd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vad menar du med det?

Jag är, och har alltid varit mer dragen åt AMD, men att påstå att AMD satsar mer på spelutvecklarna än Nvidia är väl verkligen uppåt väggarna.

Det var bara några dagar sedan som någon stor nisse på spelutvecklingsfronten sa att han själv föredrog Nvidia just för att de har en mycket högre dedikeringsnivå till utvecklarna med lättarbetade program för PhysX, CUDA och konceptet "The way it´s meant to be played" mm. samt att de alltid är trevliga och hjälpsamma när utvecklarna . Sedan att AMD åker snålskuts på den vågen och lyckas pressa sina priser lägre betyder väl bara att de anpassar sig efter branchen, precis som Nvidia, Intel och alla andra stora aktörer gör?

Nvidia lockar spelutvecklarna, AMD spelarna. Som spelare väljer man ofta AMD, och som utvecklare Nvidia.

Han skriver att AMD satser mer än tidigare, inte mer än Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Han skriver att AMD satser mer än tidigare, inte mer än Nvidia.

Han skrev att det verkar som att AMD börjar satsa på spelutveckling och ska börja bryta sig in på ett område bara nvidia "mutat" in sig i tidigare.

Skrivet av AxMi-24:

Nyheten för mig är att AMD verkar satsa mer på spelutvecklare i stället för att låta nvidia muta in sig överallt.

Det är ju inget komparativ med i hans citat : p
Han säger ju ingenstans hur AMD kommer satsa i förhållande till nvidia, bara att det verkar som att företaget kommer börja satsa mer på det.

Permalänk
Inaktiv

Här går man till labbet en stund och det blir massa liv i tråden

Som andra sa säger jag inte att AMD satsar mer (skulle vara väldigt förvånad om det var så) men det är bra att de faktiskt satsar.
Nvidia får väldigt mycket bra PR över physx som ingen lyckats få att faktiskt spela någon roll i spel i brist på AMDs motdrag.

Bästa skulle vara om det tvingar nvidia att röra sig mot öppna standarder så att fysikberäkningar kan faktiskt användas för riktigt i spelet och inte bara i ögongodis som i det stora inte spelar någon som helst roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Han skrev att det verkar som att AMD börjar satsa på spelutveckling och ska börja bryta sig in på ett område bara nvidia "mutat" in sig i tidigare.

Vad vill du ha sagt med den "rättelsen"?
Min poäng kvarstår fortfarande helt och hållet.