Stämmer verkligen denna benchmark?

Permalänk

Stämmer verkligen denna benchmark?

http://i.imgur.com/Apld9.png

Källa

Är androidplattorna verkligen så underlägsna i grafikprestanda? Om ja, när kan det tänkas komma nya som bemöter iPad2?

Permalänk
Avstängd

För tillfället så, ja.

Nya plattor dyker upp hela tiden, så det är bara att hålla koll på nyheter

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

tegra 3 med sin kal-el kör väll quad, då kanske dom kommer ifatt...
ipad är bra på grafik ja, men suger på mycket annat så för många är det värt att köra tegra 2 eller annat ist.
alla är inte heller ute efter grafikprestanda, men om man är så kanske man inte bör skaffa nån tegra 2 baserad platta.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

tegra 3 med sin kal-el kör väll quad, då kanske dom kommer ifatt...

Ah, dessa förväntas komma ut i handeln under Q3/Q4, korrekt?

Permalänk
Medlem

Trevligt.
Valde rätt produkt då för en gångs skull iom köp av ipad2 32Gb.

Sjukt nöjd med den.

Skrivet av Dalton Sleeper:

tegra 3 med sin kal-el kör väll quad, då kanske dom kommer ifatt...
ipad är bra på grafik ja, men suger på mycket annat så för många är det värt att köra tegra 2 eller annat ist.
alla är inte heller ute efter grafikprestanda, men om man är så kanske man inte bör skaffa nån tegra 2 baserad platta.

På vilka områden är det som ipad suger enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

På vilka områden är det som ipad suger enligt dig?

operativsystemet, multitasking, notifikations, för simpelt os helt enkelt som verkar vara gjort för 5åringar...
snålt med ramminne, dålig upplösning för att vara "surfplatta", taskig stylussupport (tvättsvamp), ingen större möjlighet att jobba på den osv.

för att inte tala om taskig filöverföring (dator<->ipad), inlåst operativ från apple etc.

men annars är den galant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

operativsystemet, multitasking, notifikations, för simpelt os helt enkelt som verkar vara gjort för 5åringar...
snålt med ramminne, dålig upplösning för att vara "surfplatta", taskig stylussupport (tvättsvamp), ingen större möjlighet att jobba på den osv.

för att inte tala om taskig filöverföring (dator<->ipad), inlåst operativ från apple etc.

men annars är den galant!

Hehe, Ja, Det är nog ingen ipad du ska välja,förmodligen inte en androidplatta heller när du säger "ingen större möjlighet att jobba på den". Jag ser inte hur en androidplatta skulle ha "större möjlighet att jobba på". En vanlig laptop skulle passa dej bättre då.

I övrigt "enkelt simpelt os" , tja det var just därför jag valde just ipad2 för att det har ett lättanvänt och "simpelt" os. Med all respekt att du inte gillar iOS, men JAG tycker att det funkar klockrent på en produkt som en surfplatta. vill jag köra något mer avancerat drar jag igång linuxburken

Sen anser jag att den form av multitasking som paddan räcker. Det går utmärkt att t.ex streama musik samtidigt som man gör något annat. Sen att den har bakrundsprogram "vilande" är förmodligen en bidragande orsak till att paddan känns "rappare".

På min androidtelefon "HTC Desire" måste jag med jämna mellanrum köra "advanced Task Killer" just för att den sk "äkta multitaskingen" segar ner hela telefonen när apparna ligger och kör i bakgrunden.

Däremot kan jag hålla med dej om filöverföringen till dator. itunes på windows är väl ingen höjdare direkt. Förhoppningsvis blir det bättre i.o.m iOS5.

Som du ser är vi inte överrens, så köp dej en androidplatta du, bli nöjd med den, så är jag nöjd med min ipad2 på mittt håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattfylla:

http://i.imgur.com/Apld9.png

Källa

Är androidplattorna verkligen så underlägsna i grafikprestanda? Om ja, när kan det tänkas komma nya som bemöter iPad2?

Tänk dock på att Ipaden kör samma test med en lägre upplösning, vilket kan påverka en hel del.
Skalar man om fps:en för att ta hänsyn till det lägre antal pixlar Ipaden klarar av så blir dess fps 44, vilket förstås också är lite snabbare.

Sedan så är Ipaden långsammare i andra test, tex vad gäller snabbhet på webläsare och annat, jämfört tex med Asus transformer.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Som du ser är vi inte överrens, så köp dej en androidplatta du, bli nöjd med den, så är jag nöjd med min ipad2 på mittt håll.

Jag har tittat länge på plattor, ios, android och även win7baserade, alla har varit lockande någon gång i tiden. Tittar på en med win7 men det ser ut att bli uppskjutet hela tiden, hoppas jag inte hinner ändra mig igen, nu när samsung galaxy tab 10.1 är på g

Även android har sina fnurrar så lär inte ändra mej så snart, horse powers är inte så viktigt för mig, däremot batteritid. Som windowsprogrammerare samt programstödet så passar win7 100%, både till hobby och studier, och batteri i detta fall men prestandan blir ju lite lidande...

Hade jag haft kosingen hade jag skaffat tre plattor (med ios, android samt win7), främst för att jag vill skriva appar till dom. Svårare blir det till ipad då man helst ska ha en mac för deras utvecklingsmiljö, sedan språket objective-c som jag inte är så inne på.