Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Medlem

längtar tills det blir inne med att bygga träkojor och vara ut igen,
så Pc får ha sina spel ifred

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Spela inte dum.. Om vi ska vara på den nivån - Har du några bevis på att det inte ska göra det?

Självklart inte, spelet är inte släppt än. Men eftersom att de lägger mycket tid på att göra PC-versionen antar jag att de inte skulle hoppa över sådana simpla saker. Vi kan i dagsläget inte göra mycket annat än att spekulera.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Hur kommer det sig att du tror det?

med tanke på att du klagar på att pc spelarna klagar? lite dubbelmoral..

Permalänk
Medlem

Meh Oblivion var väll mer eller mindre också en port? Låt det bara finnas bra möjligheter till mods.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan bli förvånade att singelplayer-spel portas från konsol till PC. Med piratkopiering och dåliga försäljningssiffror så är det inte konstigt att de sparar in pengar på det. Visst, de kanske förlorar några köpare till PC men det motsvarar antagligen bara några fåtal procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Självklart kan ni klaga allt ni vill, men ni får nog vänta 15 år tills ni blir nöjda eftersom dem flesta säger att spelet ser ut som skit och är ospelbart. Självklart kan man säga så, men varför är tetris populärt? Det är inte bra grafik där inte!

Ni pratar om ett rollspel, inte en animerad film. Ni bygger en story och den ändras inte beroende på hur detaljrika träden är.

De har pratat om DX11 någon gång och svarat undvikande på om de ska ha fullt stöd i framtida patchar, som det ser ut nu ska det utnyttja delar av DX11. I vilket fall finns stöd för moddar och en relativt stor moddningscommunity redo att börja "uppgradera" det de inte är nöjda med.

Låt mig strukturera upp vad vi har.

  • Moddar

  • Stöd för delar av DX11

  • Potentiella framtida patchar

Det verkar bli ett helt underbart spel för PC.

Självklart tvingar ingen er att spela ett spel. Mycket mindre döma hur spelet kommer bli, se ut och upplevas ett halvår innan release.

Jag tycker det är viktigt med principer och accepterar du gladeligen att man pissar på pc gamers så är det din sak, var glad att andra för talan och försöker förbättra och agerar när något inte är rätt.

Permalänk

Fan va missnöjd jag är!!

Kommer säkert att köpa det, men har lust att inte göra det bara för att strejka mot denna idiotiska idé!

När Oblivion kom ut så var det liksom eyegasm delux. Men om detta ska kunna hålla Xbox standard så kommer säkert det inte bli lika bra upplevelse som med Oblivion första gången..!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Är Bethesda en hög med inkompetenta idioter?

Det finns väl få spel som är så trasiga som Bethesdas? Trots att dom har gått om pengar att lägga på kompetent personal (så vitt jag vet)

Permalänk
Medlem

"vanligtvis inte är så farlig" trolololol

Permalänk
Medlem

Grattis alla ni som laddar ner spel och inte stödjer utvecklarna

Permalänk
Medlem

Eftersom så jävla få köper pc-spel portas fler, vilket gör spelen sämre och ÄNNU färre pc-spelare köper... och tom portningerna blir sämre.

Ond cirkel :/

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Det är inget fel med att porta ett spel från en HD konsoll.
Men att inte anpassa det portade spelet för PC är fel.

Jag håller med om vad snubben i videon säger.
Om ni har sett gameplay från E3 så kommer ni se att det är väldigt bra anpassat för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Självklart inte, spelet är inte släppt än. Men eftersom att de lägger mycket tid på att göra PC-versionen antar jag att de inte skulle hoppa över sådana simpla saker. Vi kan i dagsläget inte göra mycket annat än att spekulera.

Det är just det, dem sakerna som inte är så simpla kommer säkert att glömmas och behöva patchas.. blir ALLTID så med konsolportar. finns inte ett konsolportat spel som inte har fått en eller flera patchar..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

hälften av alla här är paranoida, och andra hälften är naiva.
Vänta tills spelet kommer och kolla om det blir bra eller inte!

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Meh Oblivion var väll mer eller mindre också en port? Låt det bara finnas bra möjligheter till mods.

Som tidigare nämnt i denna tråd: Oblivion skapades till PC innan xbox 360 ens fans, sedan tog det över 1 år att porta till konsol. Så svar: NEJ

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Jag får gåshud när jag hör SpeakerVoice Max Von Sydow ( http://www.imdb.com/name/nm0001884/ ). Utan tvekan sveriges bästa skådis all time. Synd bara att gubben måste trilla av pinnen innan han hjälteförklaras. Kristina, nu töjar jag inte skriva mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OKKKE:

Mod-tools i all ära, men varför ska vi behöva betala fullt pris för ett halvfärdigt spel? Det är väl precis så du ser det, då du räknar med att andra, ideellt, ska fixa spelet du köpt? Sedan är eventuella moddar inte ens en garanterad lösning, vissa kanske inte fungera, andra kanske förstör savegames etc. Detta har jag iaf upplevt i Bethesdas andra spel.

En bra poäng. Jag vill inte köpa halvfärdiga spel, och jag hoppas verkligen att Bethesda fixar det. Som du säger kan man inte lita på mods, men så jag ser det så är det i alla fall en räddare i nöden. Jag är bara intresserad av slutprodukten, huruvida den är moddad eller inte är av mindre relevans.

Skrivet av zillio:

Här har du en länk: http://www.psykiatriskamottagningen.se/?gclid=CN2myanHpqkCFYu...

Bojkotta..Nej det tänker jag inte. Bojkotta sponsringen (pengar) JA.
Varför? <-- Jo för att jag inte har lust att köpa ett spel som inte är gjord för PC från början..
Det blir sunkigt av det och det vet jag (och många andra)

Kom igen, det var väl lite väl lågt?

Du erkänner ju i den meningen att det är ett bra spel värt att spela. När du då anser det ett bra spel värt att spela, varför förtjänar de inte dina pengar? Konsolport eller inte så gillar du ju det, eftersom du spelar det.

Skrivet av Oggyoc:

Så bara för att man ser, t.ex. en film, måste man tycka att den är bra?

Jag ser vad du menar, men filmer är generellt sett kortare än spel och likaså betalar du innan själva upplevelsen. Jag spenderar inte flera timmar på ett spel jag inte tycker om, har jag dötråkigt i början av spelet så plöjer jag inte mig igenom det för att det KANSKE ska bli bättre framåt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Som tidigare nämnt i denna tråd: Oblivion skapades till PC innan xbox 360 ens fans, sedan tog det över 1 år att porta till konsol. Så svar: NEJ

Nej. det kom exakt samma dag till pc som till xbox 360. Däremot tog det ett år innan det kom till ps3. Fattar inte riktigt varför alla lackar på det här. Det är inte ovanligt att det är så här med spel. Väldigt få spel som görs till pc i första hand. Det betyder inte att spelet är dåligt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Huua, inte undra på att utvecklare hellre portar från konsoll än att göra rena PC spel.
PC-spelare är ena riktiga whiners,

Företagen - "Här får ni ett spel - DX11, mäktiga explosioner! granater helikoptrar allt vad ni vill ha!!!"
Ni - "DEDIKERADE SERVRAR?!?!! VARFÖR KAN VI INTE MODDA?!?!!? osv."

Företagen - "Konsollportning.. så vi kör med DX9, så kanske ni får en patch senare"
Ni - "FOKK NO JAG TÄNKER INTE KÖPA"

Dessutom är jag ganska säker på att de skulle förlora rätt mycket på att släppa det endast till PC, pirates much? Det var ju någon utvecklare som gick ut med det för några år sen att de helst endast ville göra spel till konsoll för att minska piratkopieringen av deras spel.

Dedikerade servrer ska vara standard på online spel och jag kan inte se ett alternativ till varför man inte skulle ha med det :/ Vad gäller modds så är det ju alltid roligt att testa något nytt och det är väll sällan att moddsen har dödat ett spel (?) utan snarare tvärtom att nya spel har skapats ur moddsen (Dota och cs någon?)

har personligen inget problem med dx9 utan mer att företagen väljer att jobba med en föråldrad teknik i stället för en ny. sen det där med att dom nämner något om kanske dx11 i någon patch är ju som att säga att du får med en 85hk motor till bilen men kanske kommer få den utbytt mot en 110 i framtiden :/

Permalänk
Medlem

Jag lovar att det kommer bli samma sak med Battle Field 3. Blir det så så ger ja upp hoppet, säljer skiten, slutar spela och börjar motionera istället.

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Säg inte för mycket. Snart går väl DICE ut med att de ska porta BF3.

Det roliga med BF3 är att jag inte sett ett enda klipp från konsollversionerna. På E3 visar de bara upp datorversionen. Blir nog ett köp bara för att de dissar konsoller so far (+ det är ju för fan BF3)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts, ännu et spel som slängs i INTE KÖP högen.... Det var en STOR besvikelse för mig, jag såg verkligen fram till det här spelet.

Permalänk
Entusiast

Oj, mitt inlägg verkade vara populärt att argumentera emot. Man kan sänka grafiken på nya datorspel, ja, men ett maxat tex Splinter Cell: Conviction som också är en konsollport ser mycket bättre ut än tex The Witcher 2 gör på lägsta grafikinställningen med samma/sämre FPS.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

blir så less..

Visa signatur

Corsair Graphite 600T White | Asus Sabertooth Z77 | Intel Core i7-3770K | Gainward GeForce GTX 680 Phantom 4GB | Corsair Vengeance White 16GB 1600Mhz | OCZ Vertex 4 256GB & Seagate GoFlex Desk 4TB | Seasonic Platinum 860W

Permalänk
Medlem

Spelet kan väll för f*n fortfarande vara bra!?!!!??!

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Visste inte alla att det utvecklades för konsoler? Så var det med Oblivion och Fallout 3 också, man får acceptera att konsolerna har fler gamers. Spelet kommer köra på bra i hög upplösning och i de två tidigare TES fick man med texturer med högre upplösning än konsolversionerna.

Det kommer inte dra nytta av maxpotentialen hos framtida PC-maskiner, men det förväntar jag mig inte heller från ett rollspel i den skalan.

Köp en konsol för 2000 istället för ett grafikkort.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Spelet kan väll för f*n fortfarande vara bra!?!!!??!

Nej, det kan det inte. Ett spel som i första hand utvecklas för konsol blir värdelöst ur ett pc-perspektiv. Efterblivna gränsnitt, menlöst gameplay, kassa kontroller och allmän efterblivenhet för att matcha den 14-åriga målgruppen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Spelet kan väll för f*n fortfarande vara bra!?!!!??!

Jo! Men lite som att se en film på en 15" mono tv, när man kunde sett den i 3D på Duk med bioljud

Men det får du inte, för nu har dom kommit överens om att, du ska inte få se den i 3D med bio ljud.

Det handlar om pengar, men jag tror att dom förlorar på det i långa loppet, att bara spruta ut spel för att alla ska kunna köpa/spela det. Så Pc-Spelen kommer att komma igen så som det var tänkt, till oss!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Skönt att ens dator fortfarande SKA kunna hantera dagens moderna spel med lätthet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Bara för att ni är arga och upprörda är det inte okej att..
* Vitt och brett skryta om att man minsann piratkopierar, och absolut tänker piratkopiera detta.
* Förolämpa varandra till höger och vänster.
* Använda onödigt otrevligt och tråkigt språk.
* Tramsa i allmänhet.

Fortsatta reglebrott kommer resultera i omedelbar åtgärd (läs: avstängning under kortare eller längre period). Skärp er nu, ni kan ju reglerna!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S