Permalänk

PS3 - fläkten?

Hej!
Har lirat MYCKET GT5 och låtit PS3:an stå på 12-15 timmar ibland.
Inga problem (har haft PS3:an i typ 2 år nu) förrän igår.
Flätken bara MAXADE, har ALDRIG hänt förr.
Man blir ju lite orolig. Stängde av några timmar men började spela och efter 30 minuter hände det igen.
Kände undertill, var sjukt varmt.
Vad göra? Öppna och rensa? Finns det något ställe man kan/ska byta kylpasta?
Vill inte att mitt PS3 ska gå och dö...

Permalänk
Medlem

Öppnar du den tappar du garantin.

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk
Medlem

Köp en sån där laptop kylare och ställ den på? Det borde funka.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Köp en sån där laptop kylare och ställ den på? Det borde funka.

Har jag svårt att tro, ps3 har inga som helst öppningar på placeringsytorna, bara insug i fronten och ena kortsidan och blåser ut på baksidan.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

http://www.joystiq.com/2008/04/12/clean-your-ps3-fan-with-qui...
har du testat detta?
Kan vara värt ett försök. Det blåste ut ganska ordentligt på min 80gb där hemma så den lugnade ner sig lite smått efter det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

kanske berodde på det varma vädret ?

Permalänk
Medlem

jag sätter ps3:n på en cooler master laptop kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

kanske berodde på det varma vädret ?

SKulle gissa att det består till 75% av det varma vädret och 25% för att du har haft den i 2år, det blir ju ganska mycket damm den suger in i sig
Jag är en modig människ, så jag skulle personligen öppna upp den och blåsa rent den. (med tanke på att du redan har haft den i 2 år.. hur länge räcker garantin förresten?)

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetra98:

jag sätter ps3:n på en cooler master laptop kylare

Får man fråga vilken nytta det gör emot att ställa den på en bänk?
mig veteligen sitter där inga insug/utblås på undersidan utan allt är på fram/baksida (insug) respektive på ovansidan(utblås)(eller om man lägger den ner på höger sida)

Om man vill ha mer kylning är det på utblåset man bör rikta sig med kanske enn tyst fläkt som suger ut lufter.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag har själv en 40 som är 3 år gammal, jag gör rent den och byter pasta varje år, annars händer samma sak för mig till slut, har jag fått för mig ivf.

Visa signatur

B I U