Permalänk
Avstängd

Glappigt internet med msi p67a g45

Tjenare, för cirka 1 månad sedan byggde jag ihop min nya dator ( står i sign ) och där ett msi p67a g45 var med. Sen jag bytte till den datorn har internet varit väldigt glappigt, dvs att jag måste kanske 4-5 gånger per dag går bakom datorn och gunga och trycka lite på internet kabeln när mitt internet hoppat ur och då funkar det i kanske 1h igen sen om och om igen... Skulle vara glad om det finns ett svar på detta problem. Det borde bro på mammakortet då internet funkade fint på min förra gammla dator.

Danke Schön

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Tjenare, för cirka 1 månad sedan byggde jag ihop min nya dator ( står i sign ) och där ett msi p67a g45 var med. Sen jag bytte till den datorn har internet varit väldigt glappigt, dvs att jag måste kanske 4-5 gånger per dag går bakom datorn och gunga och trycka lite på internet kabeln när mitt internet hoppat ur och då funkar det i kanske 1h igen sen om och om igen... Skulle vara glad om det finns ett svar på detta problem. Det borde bro på mammakortet då internet funkade fint på min förra gammla dator.

Danke Schön

Glapp i nätverkskabeln?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[Qvist:

;11091400']Glapp i nätverkskabeln?

Varför skulle det vara det om det funkade fint med förra datorn?
Motivera

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Varför skulle det vara det om det funkade fint med förra datorn?
Motivera

Jag hade ett liknande problem på en annan dator och då var det nätverkskabeln... men om den har fungerat med en tidigare dator så borde den inte vara felet. (antar att du har "clipet" kvar på kontakten)

Testa att uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet ifall du inte har gjort det, annars vet jag inte vad det kan vara.

Permalänk
Medlem

jag har ungefär samma problem, fast jag har c45 moderkortet, dock hände det 1-3 gånger per vecka, slutade efter att jag laddade ner drivisarna från MSI och uppdaterade internet via windows update, heter typ realtek - network - realtek PCIe something something

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W