Kylning av komponenter i mindre chassi

Permalänk
Medlem

Kylning av komponenter i mindre chassi

Hej swec!
Har ett litet chassi där jag tryckt in mina komponenter. Tycker dock det är lite varmt så nu håller jag på och dra om lite kablar och rengör inuti. Ska ta och beställa en ny cpu kylare här i veckan, någon som har ett tips på en riktigt bra men skapligt liten kylare då mitt chassi är litet. Har varit in på att beställa define r3 men ångrat mig då jag vill ha ett litet smidigt chassi. Det jag nu vill ha hjälp med är hur jag ska göra för att på bästa sätt förflytta luften. Nedan kommer några bilder chassit. Vad tycker ni jag ska göra, är min idé med fläkt placeringar åt helvete?

Tack på förhand!

Permalänk

Det chassit du har nu är ju i princip i samma storlek som Define R3 serien.
Kan annars rekommendera http://www.inet.se/artikel/6900464/fractal-design-define-mini...

Det du ska tänka på om du ska byta CPU kylare är att den max kan vara X cm hög. Mät i ditt chassi och försäkra dig om att den ryms på höjden

Att borra upp för fläktar i fronten kommer inte att bli snyggt om du inte gör det extremt noga. Men ska du ghettomodda så ghettomoddar man!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Kylning av komponenter i mindre chassi

håller med tejpen
ska man modda så ska man modda

du kan inte ha två fläktar som blåser in från båda sidorna så jag tycker att du dina fläktar ska blåsa in luft från baksidan och blåser ut på framsidan, min tempratur sjönk med 6 grader när jag gjorde så

sen kan du modda ett hål för en fläkt (inblås) på bottnen för att kyla gpu
fronten tycker jag att ska vara så

ladda upp mer bilder på chassiet, gärna utan fronten

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, hade missat R3 mini helt! Blir utan tvekan att beställa det!

Permalänk
Medlem

Tittade lite på R3 mini, som är till för mATX/MiniITX. Har ett ATX kort så det kommer väl inte passa? Något annat förslag på chassi? Har iaf ett AsRock x58 extreme 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimpa95:

Tittade lite på R3 mini, som är till för mATX/MiniITX. Har ett ATX kort så det kommer väl inte passa? Något annat förslag på chassi? Har iaf ett AsRock x58 extreme 3

de här är nästan lika stora som ett r3mini

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s71283341&o=