Permalänk
Medlem

klent nätagg?

hej undrar om mitt nätagg är för klent för under belastning så sjunker spänningen på 12v linan från 12.144V
11.669 V ?

Permalänk
Medlem

lät lågt, men är inom gränserna.

http://en.wikipedia.org/wiki/ATX
+12 VDC ±5% (±0.60 V) +11.40 V to +12.60 V 120 mV

Permalänk
Medlem

gör detta något på prestandarn att spänningen sjunker?

Permalänk
Medlem

Om datorn är stabil så ska det väl inte bli någon skillnad antar jag men det borde bli svårare att få till en bra överklockning.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

aha kanske därför jag inte kan klocka mina grafikkort så mycket.

Permalänk
Medlem

Akta dig för CX seriens nätagg från Corsair endast ACE är sämre och ditt nuvarande kommer troligen att kasta in handduken ganska snart...

Permalänk
Medlem

Vilka skall man köpa då?

Permalänk
Medlem

corsair som inte är CX, xfx, silverpower, chieftec är rätt bra med, OCZ, FSP, etc..

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

corsair som inte är CX, xfx, silverpower, chieftec är rätt bra med, OCZ, FSP, etc..

CX är inte så dåligt och V2 är lite bättre, är som att säga att FSPs budgetnätdelar är skit då det är samma kvalitet på innehållet. Chieftec? http://www.sweclockers.com/recension/6233-nataggregat-i-mella...

Skrivet av jope84:

hej undrar om mitt nätagg är för klent för under belastning så sjunker spänningen på 12v linan från 12.144V
11.669 V ?

Vart kollade du spänningen? Mjukvara säger ger ingen realistisk bild då den kan visa 10v på 12v och då hade datorn inte fungerat korrekt. Så funkar datorn så behöver du inte oroa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

corsair som inte är CX, xfx, silverpower, chieftec är rätt bra med, OCZ, FSP, etc..

Vad är det för fel på XFX ? finns inget som säger mig att det skulle vara dåligt eftersom jag har läst bra kundrecensioner. iaf på XFX 750W XXX

Permalänk
Medlem

Han säger ju att de är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiis91:

Vad är det för fel på XFX ? finns inget som säger mig att det skulle vara dåligt eftersom jag har läst bra kundrecensioner. iaf på XFX 750W XXX

tror han skrev fel och skulle ha en punkt efter CX altså att CX är dåligt och dom andra är förslag på bra nätagg. blir mer förståligt då ialafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

Han säger ju att de är bra?

Okej lät som det stog tvärtom men då är jag med
Är inte XFX nätaggen minst lika bra som corsair nätaggen ? Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Akta dig för CX seriens nätagg från Corsair endast ACE är sämre och ditt nuvarande kommer troligen att kasta in handduken ganska snart...

Dagens överdrift

CX ÄR medelmåttiga agg med budgetkomponenter, men det finns sämre agg på marknaden om man letar runt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.