Grymt svårt att ta bort 24pins kontakten.

Permalänk
Avstängd

Grymt svårt att ta bort 24pins kontakten.

Tjenare, igår satt jag mig ner och kollade i min dator, det var verkligen ett riktigt orm bo, då fick jag tanken att jag skulle göra en enklare kabeldragning i mitt antec 300. Jag slet bort grafikkorten och därefter letade jag mig upp till 24pins kontakten. Dock satt den som f*n, drog och drog, moderkortet flexade så jag ville inte drar JÄTTE hårt. Finns det nån teknik hur man tar ur den kabeln eller liknande? <---- Amatör

Edit: Mina komponenter är i sign om de tycks behövas.

Danke

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Ja, det finns en spärr på ena långsidan, den måste man böja ut för att kunna dra ur kontakten.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Ja, det finns en spärr på ena långsidan, den måste man böja ut för att kunna dra ur kontakten.

ska testa lite senare idag, återkommer

Edit: någon som vet var man kan köpa buntband till ett realistiskt pris?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/

Finns i el-produkter - installationsmateriel - buntband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Ja, det finns en spärr på ena långsidan, den måste man böja ut för att kunna dra ur kontakten.

För att förtydliga: man trycker alltså på spärren "inåt" dvs mot kontakten för att lossa på spärren.

(när man trycker "in" spärren, så vinklar haken "ut" sig i andra änden och släpper greppet om kontakten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Även med "spärren" intryckt som beskrivet ovan så kan kontakten sitta och då får man vicka lite. Om du bara drar lite sådär lagom och vickar samtidigt så lossnar det till slut. Dra inte med allt du har, då kommer du nog skada dig och/eller ha sönder något när kontakten lossnar.