Permalänk

ASUS Maximus IV Gene-Z

Hej!
Mycket riktigt så fungerade inte MSI-kortet även efter andra försöket så jag måste testa med ett annat. Jag har haft ASUS. Förrut så det ska jag prova igen, men vilket är det bästa för mig?
Mina komponenter:

INTEL Core i3 2105 3.1GHz 3MB Box S1155
CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1333MHz/ CL9/ XMS3-10600 Matched XMS3 with New Classic Heat Spreader
Western digital Caviar green 2 TB

Jag vill använda HDMI-anslutning för ljud och bild, samt kunna skicka det senaste ljudformaten via bitstream till recievern.
Mycket tacksam för Konkreta tips och motivering.

MVH. //. Fabbe

Bumpa med ny fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

spelar det någon roll då jag ska använda HDMI-koppling?

Nej.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Play with ultra-real cinematic in-game surround sound!
SupremeFX X-Fi 2 delivers incredible gaming audio experiences to ROG die hards. It features EAX 5.0 and OpenAL for ultra-real cinematic in-game audio. It even comes with THX TruStudio PRO branding, which makes games, music and movies sound way better! SupremeFX X-Fi 2 also implements gold-plated jacks and high quality capacitors to ensure high definition adventures in audio.

Vad är det här Som skiljer från andra modekort?
Är det bara mjukvaran som skiljer eller är det hårdvaruskillnader och gör det någon skillnad?

Permalänk
Medlem

Det är ett bättre ljudkort än de vanliga integrerade helt enkelt, men om du skickar ljudsignalen via HDMI så använder du inte ljudkortet överhuvudtaget så då är det irrelevant.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Men det är ju integrerat i modekortet...

Permalänk

Om jag bara ska ha datorn till uppspelning av musik och film, ev lite emulator också. Vilket är det ultimata Micro-ATX kortet? Det ska ju spela upp alla HD-format utan problem, även ljudformaten i HD ( DTS-MA & Dolby TrueHD)
Tack

MVH. //. Fabbe

Permalänk
Medlem

Har ingen större betydelse. Valfritt moderkort med HDMI-utgång för antingen Intel Sandy Bridge eller AMD Fusion.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

så vilket kort rekommenderas? Sandybridge ska det vara.
är det någon skillnad för min del på H61, H67 eller Z67?
Vill ju ha så mycket för pengarna som möjligt men inte betala för en massa funktioner jag inte kommer att använda. de andra koponenterna är:

INTEL Core i3 2105 3.1GHz 3MB Box S1155
CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1333MHz/ CL9/ XMS3-10600 Matched XMS3 with New Classic Heat Spreader
Western digital Caviar green 2 TB

Konkreta tips uppskattas

Permalänk
Medlem

Kan ingenting om de andra formaten men Z68 stöder ssd-caching vilket visat sig vara halvdåligt.

Sen beroende på tillverkare har z68 massa utgångar, framförallt Gigabytes UD3 i specialutformande har nåra olika. Gene-Z är nog främst menat som ett spelkort och inte htpc så du betalar en rejäl premie enbart för ROG.

Varför skaffa en i3 2105 när du kan få en i5 2500 för nån hundralapp till? :S Skulle också tagit Seagates gröna framför WD

Permalänk

Tror att den var lite mer strömsnål och hade den senaste integrererade HD3000

Jag har redan de andra komponenterna så jag orkar inte krångla med att byta dom, det var bara modekortet som inte fungerade, förmodligen kommer jag att få ett nytt av samma men annars får jag köpa ett annat.