Nvidia SLI för AMD 9-serien anmäls saknat

Permalänk
Melding Plague

Nvidia SLI för AMD 9-serien anmäls saknat

Nyheten om att Nvidia tillåter SLI för moderkort med AMD 9-serien togs emot med öppna armar av Geforce-ägare, men trots att modellerna nu finns i butik saknas tillhörande drivrutiner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stackarna, får vänta några dagar extra...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Ursäkta, men varför ett sådant rabalder?

Drivisars utlovas ju (nästan i alla fall):)

De är ju rätt nytt, så det tar nog en stund att fixa bra drivers, som funkar i alla fall 80% perfekt:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det spelar väll ingen roll om det släppt om någon månad. Bulldozer kommer inte släppas ikväll ändå.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

vad är problemet? drivrutinerna kommer ju uppenbarligen

Permalänk

Tålamod säger jag bara.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Det spelar väll ingen roll om det släppt om någon månad. Bulldozer kommer inte släppas ikväll ändå.

finns ju dem som köpt moderkort och kör sina am3 processorer på

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

finns ju dem som köpt moderkort och kör sina am3 processorer på

Det tänkte jag inte på.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Sällan AMD blir smutskastade på Swec

För övrigt, om man köper första revisionen av 9-serien så är man ju inte "the sharpest tool in the shed" så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Sällan AMD blir smutskastade på Swec

För övrigt, om man köper första revisionen av 9-serien så är man ju inte "the sharpest tool in the shed" så att säga.

Är ju nVidia som skall släppa drivrutinerna och inte AMD, Sedan angående revisioner så kan problem komma på varje revision, Vare sig tillverkare och produkt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:
Skrivet av partynikko:

För övrigt, om man köper första revisionen av 9-serien så är man ju inte "the sharpest tool in the shed" så att säga.

angående revisioner så kan problem komma på varje revision, oavsett tillverkare och produkt.

Likväl som första revisionen inte nödvändigtvis måste vara dålig.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

För övrigt, om man köper första revisionen av 9-serien så är man ju inte "the sharpest tool in the shed" så att säga.

Varför det?
Jag förstår verkligen inte alls vad det skulle vara för fel med att köpa första revisionen av 9-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

För övrigt, om man köper första revisionen av 9-serien så är man ju inte "the sharpest tool in the shed" så att säga.

Är du rädd för att AMD ska göra en Intel?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Är du rädd för att AMD ska göra en Intel?

+1

I och för sig hade jag nog väntat. i alla fall med Asus... De verkar ju inte riktigt ha knas på hur man monterar kylare till nordbryggan, fast de kanske har lärt sig nu.

Det jag menar är deras problem med IV Formula-korten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bättre att det blir försenat än att det blir The INTEL way...

Permalänk
Medlem

Om vi ska prata om Intels "SATA-bugg" så var det ju så att första revisionen INTE hade den "buggen".
Men det var revision 2 som gick ut och revision 2 hade "buggen".

Så om det är det man syftar på så är det ju revision 2 som man ska hålla sig undan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Det spelar väll ingen roll om det släppt om någon månad. Bulldozer kommer inte släppas ikväll ändå.

precis

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Om vi ska prata om Intels "SATA-bugg" så var det ju så att första revisionen INTE hade den "buggen".
Men det var revision 2 som gick ut och revision 2 hade "buggen".

Så om det är det man syftar på så är det ju revision 2 som man ska hålla sig undan!

Fast det är väll ofta första revisionen som hamnar ute hos konsument man ska passa sig för?
Ett par miljoner konsumenter har en tendens att hitta problem som inte har dykt upp i testlabbet ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast det är väll ofta första revisionen som hamnar ute hos konsument man ska passa sig för?
Ett par miljoner konsumenter har en tendens att hitta problem som inte har dykt upp i testlabbet ;).

mjo fast man vet aldrig , det som hände intel var ju en sista minuten ändring som var dålig , eller snarare felaktig , om jag kommer ihåg rätt.

dock tror jag sådana ändringar är lite sällsyntare i senare revisioner .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast det är väll ofta första revisionen som hamnar ute hos konsument man ska passa sig för?

Jag kan inte minnas något motsvarande Intels SATA-bugg så länge jag varit med i spelet.

Vad är det för andra saker som första revisioner brukar ha problem med som man ska akta sig för?

Jag förstår inte påståendet helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag kan inte minnas något motsvarande Intels SATA-bugg så länge jag varit med i spelet.

Vad är det för andra saker som första revisioner brukar ha problem med som man ska akta sig för?

Jag förstår inte påståendet helt enkelt.

AMD:s "Cold bug" men det drabbade långt ifrån alla som Intels bugg gjorde...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag kan inte minnas något motsvarande Intels SATA-bugg så länge jag varit med i spelet.

Vad är det för andra saker som första revisioner brukar ha problem med som man ska akta sig för?

Jag förstår inte påståendet helt enkelt.

Vet routrar, bilar, skrivare programvaror m.m. är det ibland visa revisioner man varnar för. Ofta släpper man ju ny firmware för att fixa problem man hittat med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

AMD:s "Cold bug" men det drabbade långt ifrån alla som Intels bugg gjorde...

Det tycker jag inte är jämförbart.

Skrivet av Lurcazzus:

Vet routrar, bilar, skrivare programvaror m.m. är det ibland visa revisioner man varnar för. Ofta släpper man ju ny firmware för att fixa problem man hittat med tiden.

Ok, ja, jo.
Jag ifrågasatte uttalandet "om man köper första revisionen av 9-serien så är man ju inte "the sharpest tool in the shed" så att säga."
Jag har fortfarande inte läst ett inlägg som försvarar uttalandet.

Permalänk
Avstängd

Error från mig, sorry..

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ursäkta, men varför ett sådant rabalder?

Drivisars utlovas ju (nästan i alla fall):)

De är ju rätt nytt, så det tar nog en stund att fixa bra drivers, som funkar i alla fall 80% perfekt:)

Tråkigt för alla som har kort i SLI men det inte funkar. Jag hade blivit förbannad om jag hade varit tvungen att vänta 1 hel månad innan jag kan nyttja mitt andra kort. 1 månad på ett high end kort är ändå ett par hundralappar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Tråkigt för alla som har kort i SLI men det inte funkar. Jag hade blivit förbannad om jag hade varit tvungen att vänta 1 hel månad innan jag kan nyttja mitt andra kort. 1 månad på ett high end kort är ändå ett par hundralappar.

Jo, men nvidias har varit sega med att fixa drivers. Omedvetet eller medvetet har dom inte fått fram det i tid (kanske för att moderkorten kom ut för fort på marknaden).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, men nvidias har varit sega med att fixa drivers. Omedvetet eller medvetet har dom inte fått fram det i tid (kanske för att moderkorten kom ut för fort på marknaden).

Är inte så insatt i det hela så vet inte vem man ska klaga på. Men hur som helst hade jag varit förbannad om SLI inte hade funkat på ett nytt moderkort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vem vill köra sli på en AMD plattform redan nu?
AMD hela vägen är bäst och billigast i längden.
Det är nog inte så många i världen som köper AMD & nvidiagrafik och kör sli i första vändan ändå.
Har man redan 2 nvidiakort så kan det väl vara så, men som sagt inte så vanligt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Vem vill köra sli på en AMD plattform redan nu?
AMD hela vägen är bäst och billigast i längden.
Det är nog inte så många i världen som köper AMD & nvidiagrafik och kör sli i första vändan ändå.
Har man redan 2 nvidiakort så kan det väl vara så, men som sagt inte så vanligt.

Det är nog vanligare än du tror. Det är många som trivs bättre med Nvidia när det gäller grafikkort av olika anledningar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken