Permalänk

dreamhack säkerhet

Tjena. Drar till dh om några dagar och har några saker jag undrar över.
Vet ni något bra sätt man kan göra sin plats mer säker från stölder? göra datorn mer stöldsäker samt göra kringutrustning mer svårt att ta. finns det något bra sätt ? Tack på förhand.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Säkraste sättet är att vakta prylarna.
D.v.s om ni är flera kompisar, så gå aldrig iväg samtidigt.

Permalänk
Medlem

Ska dit för tredje gången nu i sommar. Brukar dra en wire genom fronten på datorn och sedan ut genom hålet bak (pci bracket. Gör detta ett varv så att sidoluckan inte kan öppnas. Drar wire'n genom skärmar och har ett hemmagjort pci bracket lås för usb enheter. Har gömt möss bakom skärmen och tar med headset när jag ska sova. Brukar låsa fast väska med kläder och annat low-value så att väskan inte kan öppnas eller bäras iväg på. Har gjort så, spelat på dagarna och sovit på nätterna utan något problem av att något stulits. Musmattan har jag tagit med mig även den när jag ska sova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Ska dit för tredje gången nu i sommar. Brukar dra en wire genom fronten på datorn och sedan ut genom hålet bak (pci bracket. Gör detta ett varv så att sidoluckan inte kan öppnas. Drar wire'n genom skärmar och har ett hemmagjort pci bracket lås för usb enheter. Har gömt möss bakom skärmen och tar med headset när jag ska sova. Brukar låsa fast väska med kläder och annat low-value så att väskan inte kan öppnas eller bäras iväg på. Har gjort så, spelat på dagarna och sovit på nätterna utan något problem av att något stulits. Musmattan har jag tagit med mig även den när jag ska sova.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror på denna modellen, låser man bara fast sakerna så lär dom få vara i fred då dom flesta tjuvarna tar det som är snabbt och lätt att komma över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Tror på denna modellen, låser man bara fast sakerna så lär dom få vara i fred då dom flesta tjuvarna tar det som är snabbt och lätt att komma över.

Precis. Förra DHS så var det några "turkar" (folk yttrade sig så) som hade gått rad för rad och tagit musmattor, möss och plånböcker som låg framme och var lätta att ta. Polisen kom dit o tog dem, right on!

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Precis. Förra DHS så var det några "turkar" (folk yttrade sig så) som hade gått rad för rad och tagit musmattor, möss och plånböcker som låg framme och var lätta att ta. Polisen kom dit o tog dem, right on!

Jag hörde det förre året på ventrilo när jag spelade wow:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram