Permalänk
Medlem

Silverstone TJ12 (Koncept)

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2011/06/06/silverstone-...

Omg.. omg! :D, jag hoppas verkligen de släpper denna best. Vågat och awesome steg att våga vägra 3,5/5,25 platser. Kommer troligtvis vara obscent dyr, och är lite tveksamt om den ens kommer till marknaden.

Är själv taggad för vad chassitillverkare hittar på; när trenden med att användare kör SSD, utan optiska enheter ökar och ökar. Förhoppningsvis får man se lite sexiga skyskrapechassin, bara långa grafikorten som är och förstör för det nu.

Permalänk
Medlem

Ummm... lär väl inte vara så stor efterfrågan på ett sånt eller?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Ummm... lär väl inte vara så stor efterfrågan på ett sånt eller?

Alltså.. I jämförelse med midtowers i 900 kronorsklassen så inte stor efterfrågan. Men finns nog en del som blir lite kåta när de ser den; och för mig så ger det en glimt om att tillverkarna kanske börjat inse att i takt med SSDs blir snabbare, billigare och får mer kapacitet; samt hur digital downloads (Steam, etc) börjar dominera mera.......... Så börjar det kanske bli dags att fundera över en ny familj chassin.

Chassin utan utrymmeskrävande 3,5/5,25s platser.

Permalänk
Medlem

Det chassit skulle passa fint på min hyllan ovanför skärmen:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Ful stor och opraktiskt. Hade hellre velat ha datorn i ett kylskåp. Trodde inte Fortress/Raven2 designen kunde misslyckas men detta var inte alls snyggt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Tycker att Silverstone har hamnat efter Lian Li på Sistone. Det enda vettiga som kommit från Silvertsone på länge är Fortress 2.

Permalänk
Medlem

Jag gillart, härligt med chassin utan 3,5"/5,25"

Skrivet av Typhonos:

Ful stor och opraktiskt. Hade hellre velat ha datorn i ett kylskåp. Trodde inte Fortress/Raven2 designen kunde misslyckas men detta var inte alls snyggt.

Fortfarande på konceptstadietm, om dom börjar tillverka det kan ju designen ändras.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Tycker att Silverstone har hamnat efter Lian Li på Sistone. Det enda vettiga som kommit från Silvertsone på länge är Fortress 2.

Hmm.. Alltså är lite osäker på vad du menar? Försöker inte mena att Lian-Li gör dåliga lådor men förrutom deras snigelskal så känns det som att Lian-Li kör i samma gamla spår, med små förändringar och förbättringar i chassidesigner som inte förändrats på 5-6 år.

Silverstone ser jag den som "ligger före" på det sättet att de släpper chassin som FT:3 (även fast det inte var min favourit), fortress 02 som du nämnde. Samt Raven 3 som trots att jag inte gillar utseendet är en utveckling.. Även detta koncept är ett exempel på nytänkande och stora steg, medans nästa 450 euros Lian-Li kommer komma med "nytt quick-release för 5,25" eller något liknande.

Meningen med att kika på ett koncept är väl kanske inte helt att döma ut om det är snyggt eller inte; själv ser jag inte problemet ens där. Det enda man ser ordentligt utseendemässigt är Fronten, och den ser helt ok ut enligt mig. Ta t.e.x Raven 03 som i konceptstadiet hade så stora fenor på toppen att den såg heeeeeeeeelt vidrig ut. I stlutändan så blev ju inte raven världens sötaste chassi, men defintivt inte så vidrig som konceptversionen som visades upp.
http://www.youtube.com/watch?v=Irg257LUn9k

Det som är verkligen värt att fokusera på är att de talar om att helt skippa 5,25 och 3,5 en välkommen utveckling för många tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Försöker inte mena att Lian-Li gör dåliga lådor men förrutom deras snigelskal så känns det som att Lian-Li kör i samma gamla spår, med små förändringar och förbättringar i chassidesigner som inte förändrats på 5-6 år.

Har man sett ett Lian Li så har man sett alla? ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller