Microsoft lanserar Comfort Curve Keyboard 3000

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Comfort Curve Keyboard 3000

Redmond-jätten Microsoft satsar på komfort för långa skrivpass med ett nytt tangentbord.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nja, jag vill se en uppdaterad variant av Natural Ergonomic Keyboard 4000 tack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem

För tvåhundra kronor verkar det kanske vara något.

Permalänk
Medlem

Ser ju inte helt tokigt ut, antagligen riktigt prisvärt. Skönt att det är ganska avskalat, utan femtioelva mediaknappar. Hade absolut kunnat tänka mig att plocka med ett sånt här om man ska bygga en enklare maskin till nån i släkten. Kul att ha koll på lite billigare grejer som ändå kanske är ganska mycket bättre än standardtangentborden som brukar skickas med datorpaket osv.

Permalänk
Medlem

200 spänn låter prisvärt

Permalänk
Medlem

Whut 200 spänn?

Permalänk
Medlem

nice prissättning

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Vilka brytare är det i då?

Permalänk

Förstår inte varför så många tangentbord saknar knappar för Nästa/Föregående låt.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Vilka brytare är det i då?

Ja, troligtvis är det väl rubber dome som alla andra skittangentbord.

Synd att de inte satsar på cherry mx blue eller dylikt. Då kostar det visserligen mer men ska det vara skönt att skriva på så kan man väl lika gärna löpa hela linan ut?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Var väldigt sugen på detta tills jag såg att dom valt att använda den långsmala Enter knappen. Usch för den, hatar den verkigen. Gah!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Var väldigt sugen på detta tills jag såg att dom valt att använda den långsmala Enter knappen. Usch för den, hatar den verkigen. Gah!

Ganska troligt att den svenska varianten har en stor enter tangent. (Så är iaf fallet med den svenska varianten av Comfort Curve 2000 jag sitter med här medan den engelska har en långsmal variant)

Permalänk
Medlem

Men vilka idioter är det som kommit på att blanksvart är bra att ha?
Det blir dammigt på 3 minuter!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Men vilka idioter är det som kommit på att blanksvart är bra att ha?
Det blir dammigt på 3 minuter!

Tillverkare av dammtrasor?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Hmm, kopierat logitechs wave model?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Amerikanare och deras små enterknappar
En enterknapp ska se ut som den ska och inte som en extra skiftlägestangent.

Permalänk
Medlem

Comfort curve?! Låter.. Perverterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Tillverkare av dammtrasor?

Haha, du har kommit på grejen!
Microsoft har investerat i en dammtrase-tillverkare och det är därför de släpper massa saker i blanksvart nu!
Det började med xbox360 Slim tror jag, helt idiotiskt, men nu vet vi varför!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Hmm, kopierat logitechs wave model?

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft har gjort ergonomiska tangentbord sen 1998 och jag är ganska säker på att "Comfort Curve" serien kom ut rätt långt före Logitechs likande modeller... inte för att det betyder något, ergonomiska tangentbord har funnits i evigheter nu och varken MS eller Logitech var först på marknaden. Det är knappast ett koncept som dom "kopierar" från varandra.

Permalänk
Medlem

"Modellen är tillverkad i blanksvart plast och ansluts till datorn via USB"

Jag känner habegäret växa till oproportionerliga nivåer...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Usch för blanksvart. Ser så j-a billigt och plastigt ut. Vad är det för fel på sobert mattsvart?
Det verkar vara inne med att saker ska se så plastiga ut som möjligt. Kolla bara alla fula platt-tv
som blänker och skiner.