Föra över filmer till iPad2??

Permalänk

Föra över filmer till iPad2??

Tjena,

Pappa har köpt sig en iPad 2 nyligen. Nu vill han att jag ska lägga över filmer som jag har på min dator till den, stora filmer alltså.

Så jag tankade hem iTunes eftersom man bara kan göra något med en iPad där typ.. Nu fattar jag dock inte hur man synkroniserar filmerna från min dator till iPaden, hjälp snälla?

Mvh
Niklas

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

iPad spelar inte alla format som finns, och det är inte bara sådär att kopiera från vilken dator som helst till vilken iPryl som helst. Gör det på hans dator istället.

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar har en Ipad 2 och efter att de ville föra över en film i .Avi format så köpte jag en app från Appstore som jag tror hette MoviePlayer och det gick galant, supersmidigt!.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

iTunes är så bra...

Man lägger först till filmerna i iTunes genom en syncning av mappen de finns i. Sedan går man till fliken filmer. Och sedan måste man bocka ur "synca automatiskt". Då kommer plötsligt alla filmerna du har du libraryt fram så du kan bocka i och synca det.

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Smajlarn:

iTunes är så bra...

Man lägger först till filmerna i iTunes genom en syncning av mappen de finns i.

Lär mig.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Lär mig.

Det är inte svårare än att på gå Akriv -> lägg till fil i biblioteket, eller då lägg till mapp.

Jag använder själv inte den funktionen utan jag kör VLC i ipaden och lägger dit filerna genom programfliken. VLC går inte längre att ladda ner dock, men det borde finnas något liknande som inte kostar pengar.

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk

Ett alternativ, som jag själv nyttjar, är AVPlayerHD.
Den spelar upp många format (flera än iPad själv klarar) och man för över filer till appen via Wifi. Funkar prima!
Det är ett jävla mök att dona iTunes imo.
AVPlayerHD kostar kring 20 spänn, men det kan det vara värt om man kollar mycket på film.

(Som en parentes kan jag tillägga att detta är min första och med största sannolikhet sista iOS-enhet, om inte Apple gör något radikalt med iOS vilket jag är högst tveksam till )

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

ladda ham MediaCoder (http://www.mediacoderhq.com/device/ipod_iphone_ipad.html) och koda om filmerna till iPadformat, sen är det bara att dra in dom i iTunes och synca, kanske inte optimalt och enkelt men man kan själv välja kvalité osv vilket kan göra att man kan spara en hel del utrymme...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4