Anledningar till att installera spel på? - Xbox360

Permalänk
Medlem

Anledningar till att installera spel på? - Xbox360

varför ska man installera spel på xbox360 ?
jag vet att det låter mindre , men vad mer ? kan man spela utan skiva ?

Permalänk

Mycket kortare laddningstider? Nej du kan inte spela utan skiva.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

kortare laddningstider och låter betydligt mindre då skivan inte behöver snurra.

min egen erfarenhet är att det är mycket skönare att installare det.

Permalänk
Medlem

okej tack .

Permalänk
Medlem

Många som tycker det låter mkt osv men polarens xbox käka skivorna totalt så han la in spelet o starta upp spelet med skivan bara så var det problemet löst.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Många som tycker det låter mkt osv men polarens xbox käka skivorna totalt så han la in spelet o starta upp spelet med skivan bara så var det problemet löst.

Den "käka" skivorna? woot?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Den "käka" skivorna? woot?

Ja inte bokstavligen alltså. Men den "käka" dom så att dom var obrukbara efter några gångers användande.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Personligen installerar jag mestadels pga att ljudnivån blir en aning mer acceptabel, precis som nämnts ovan. Har en gång även haft nytta av det då texturer mm försvann i gta4. Efter installation fungerade det klockrent. (Om man nu vågar säga så om det spelet.)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

som tidigare nämnts så installerar man spelen på hårddisken enbart för att bli av med några decibel i ljudnivå från dvd läsaren då den bara använder skivan för att boota spelet samt för att alla sega laddningstider blir mycket kortare

jag upplever det mkt mer behagligt att lira 360 när jag inte behöver sitta och kolla på en cirkel som snurrar runt och runt för att visa att nånting laddas...!