Problem med ljud via HDMI från htpc till Onkyo förstärkare

Permalänk
Medlem

Problem med ljud via HDMI från htpc till Onkyo förstärkare

Jag har nyligen installerat om min htpc, och innan jag gjorde det så fungerade allt som det ska. Men nu får jag inget ljud om jag tex. startar htpc:n innan jag startar resten av systemet. Samma sak händer om jag tex. stänger av projektorn men låter resten av systemet vara på, när jag sedan slår på projektorn igen så har jag bild men inte något ljud. Och jag måste då starta om datorn för att få tillbaka ljudet.

Jag kör ut ljudet via ett Radeon hd 5450 till en Onkyo 876 förstärkare. Och jag kör med Vista. Jag minns att jag hade samma problem med förra Vista installationen men jag kan bara inte komma på vad jag gjorde för inställningar för att det skulle fungera.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem

Ingen, verkligen? Trodde det här skulle vara en enkel sak att lösa. Men jag kanske förklarar dåligt?

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning