Går det att tjäna pengar på bitcoin?

Permalänk
Medlem

Går det att tjäna pengar på bitcoin?

Jag har suttit och läst lite i Bitcoins delen på forumet. Men det var typ 1600 svar på den så jag har inte orkat skumma igenom om det är någon som verkligen har tjänat pengar på det eller om det bara är en hittepåvaluta som man kan skryta med gamers emellan.

Kan någon som verkligen har cashat in på detta ge mig ett svar.

Jag har även hört att det finns hemsidor som accepterar denna valuta. kan jag få en lista på dom så vore jag väldigt tacksam!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

jag har tagit ut pengar från mtgox.com, fick pengarna dagen efter

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

jag har tagit ut pengar från mtgox.com, fick pengarna dagen efter

Hur mycket penga handlar det om?

Vilka sidor tar emot denna valuta?

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Jag sålde 5.5 bitcoins på bitmarket. Tog ungefär en vecka att mina med ett 6950 och slutsumman blev drygt 800kr efter att jag dragit av kostnaden gör elen....

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur många bitcoins man får per 24h med ett 6970?

Funderar på att skaffa ett kort för bitcoins, OM jag relativt fort kan tjäna in kort+ström värdet i cash. Tror inte bitcoin kommer hålla allt för länge..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Någon som har koll på hur många bitcoins man får per 24h med ett 6970?

Funderar på att skaffa ett kort för bitcoins, OM jag relativt fort kan tjäna in kort+ström värdet i cash. Tror inte bitcoin kommer hålla allt för länge..

Runt 0.5 BTC/dygn om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

det verkar så himla krångligt att få pengar till sitt paypal konto?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Jag har suttit och läst lite i Bitcoins delen på forumet. Men det var typ 1600 svar på den så jag har inte orkat skumma igenom om det är någon som verkligen har tjänat pengar på det eller om det bara är en hittepåvaluta som man kan skryta med gamers emellan.

Kan någon som verkligen har cashat in på detta ge mig ett svar.

Jag har även hört att det finns hemsidor som accepterar denna valuta. kan jag få en lista på dom så vore jag väldigt tacksam!

Jag har gått runt och lite mer där till investerade i ett 6990 och ett 6970 (inte bästa värde för Mhash som finns men ville ha ett bra andrahandsvärde ifall det sket sig ) har fått tillbaka det jag investerade och en skön bit därtill.

Dock är det mycket svårare att skapa btc nu så vet inte om det är värt att satsa allt för mycket på riggar just nu, du kommer få tillbaka din investering tror jag, men det tar nog en stund.

Investera inget du inte har råd att förlora dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrim:

Jag sålde 5.5 bitcoins på bitmarket. Tog ungefär en vecka att mina med ett 6950 och slutsumman blev drygt 800kr efter att jag dragit av kostnaden gör elen....

Hur planerar du att göra med skatten, ta upp försäljningen som inkomst av kapital i deklarationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Någon som har koll på hur många bitcoins man får per 24h med ett 6970?

Funderar på att skaffa ett kort för bitcoins, OM jag relativt fort kan tjäna in kort+ström värdet i cash. Tror inte bitcoin kommer hålla allt för länge..

En bra lista för ungefär hur mycket mhash/s varje kort har: https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Sen kan man kolla på denna sida hur mycket man får per dag/vecka/månad: http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

Permalänk

Att investera i grafikkort för att "tjäna" pengar är relativt svårt.

De flesta som tjänar pengar spekulerar i valutan, inför varje helg så sjunker alltid kursen med typ 20% och på söndagen så har det ökat ikapp igen.

Tänk på att svårighetsgraden att mina bitcoins ökar i samma takt som folk ökar datorkraften, vilket i snitt har varit 4% per dag.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!