Kan inte ladda hem nya speldemos från Xbox Live

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda hem nya speldemos från Xbox Live

Har sedan lång tid tillbaka sett fram mot Dungeon Siege 3 då jag verkligen gillade ettan och tvåan och döm om min förvåning när jag inte hittar demot på XBOX Live trots att det skulle ha dykt upp redan den sista Maj.

Är det så förbannat uruselt av Microsoft att man måste ha en aktiv prenumeration för att få ladda hem speldemos? Jag är införstådd i att man måste ha en Bronze/Silver/Gold för att spela online, men måste jag verkligen betala för att få testa spel innan jag köper dem?

Edit:
Testade att köa upp Alice-demot på xbox-live hemsidan och demot börjar laddas ner när jag startar XBOX'en, men när nedladdningen är klar, hittar jag inte demot någonstans bland mina spel... Är XBOX Live helt FUBAR för alla, eller gäller det bara mig?

Söker jag på Alice direkt på XBOX'en, kan jag bara betygsätta demot, inte ladda hem det...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

XBOX Live GOLD krävs för att ladda ner de speldemos som "nyligen" blivit släppta... jag vet inte under hur lång tid begränsningen gäller.

Annars så är det fritt att ladda ner speldemos...

Visst är det väldigt idiotiskt?

Visserligen så är det inget problem för mig då jag har samma xbox som jag köpte vid lanseringen och ALDRIG haft den ansluten till internet. xD Men för er som vill ladda ner demos. Det är ju inte precis ett smart drag av Microsoft när det gäller piratkopiering.

Aha sedär. Ja det var FÖRBANNAT dumt av Microsoft

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Skrivet av Wixner:

Aha sedär. Ja det var FÖRBANNAT dumt av Microsoft

inte 100% säker på detta gäller än men när du startar ett nytt live konto ska du få en månad fri guld live. Och detta tror jag fungerar 3 gånger / xbox360, jag gjorde det i alla fall 2 gånger på min utan problem.
Annars är detta ett ok pris för 12månader om du är sugen på guld http://cdon.se/spel/xbox_360_live_12_months_gold_card_%2b_800...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb