Kraschad Corsair F120 SSD?

Permalänk

Kraschad Corsair F120 SSD?

Slängde in en av mina SSD diskar i flickvännens Laptop och vips var datorn inte bara snabbare men ävne tystare och svalare MEN! Nu har den flippat ur, kommer bara upp meddelande "no operation system found" Och man ser disken i BIOS och allt. Men vill inte gå på med formatering och så direkt för hon var ju inte så smart och la över allt som ska sparas på sin externa.

Har provat med att stoppa in den i en extern kabinett och sedan USB, datorn hittar men inget kommer upp och lika så när jag stoppar in den direkt via SATA kabel, går in via enhetshanteraren och där finns den som "fungerande enhet" men fortfarande inte så jag kan klicka in på den :'(

Är hoppet ute, någon som råkat ut för något liknande?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken version av SSD-disken är det?

Är den ganska ny bör du läsa det här.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Det är en CSSD-F120GB2 så den gamla versionen. Men kör med en likadan i min stationära och har inte haft något strul alls sen januari då jag köpte dem båda. Ungefär en månad har den ena suttit i den stationära innan det som backup disk i min stationära