Guiminer + Flash player = System hang

Permalänk
Medlem

Guiminer + Flash player = System hang

Hej!

Formaterade häromdagen om min dator: AMD Phenom II 1055T, 4gb DDR3 RAM, Crosshair IV Formula MB, ATI 5750 (inget är överklockat). Efter formateringen verkade allt funka fint. Men så fort jag sätter på en youtube-film eller något annat som gör att mitt grafikkort får in i "flash mode" (för att spara energi antar jag?) som gör att grafikkortets volt regleras när Guiminer är igång, hänger sig min dator, och jag får klicka på reset-knappen.

Någon som har någon lösning för detta?

Mvh,
Emil

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Rent spontant vill jag fråga om du har hårdvaruaccelerering aktiverat i flash, stäng av det i så fall..

Permalänk
Medlem

Det är inaktiverat. Upptäckte även att datorn hänger sig när jag sätter på en film i Windows Media Player.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Det är inaktiverat. Upptäckte även att datorn hänger sig när jag sätter på en film i Windows Media Player.

Händer samma sak för mig. Återställ överklockningen så funkar det fin fint

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Samma sak här, det är tydligen en bugg i drivrutinerna för 69xx som uppstår när man använder OpenCL samt hårdvaruaccelererad video.

Löste det genom att stänga av hårdvaruacceleration i flash (högerklicka i ett flashfönster och välj settings/display och bocka ur), samt i Firefox (options/advanced/use hardware acceleration...).

För att det inte ska hänga sig när man kollar på film så kan man byta till VMR-9 output. I MPC ändrar man detta i options/playback/output.

Visa signatur

Ungos