Permalänk
Medlem

Hur har ni moddat era riggar?

Det blir en jävla värmeutveckling om man har fler än ett grafikkort. Speciellt dom med dålig kylning (ref. design)
Så därför tänkte jag att vi kan dela med oss hur vi har gjort för att leda bort värmen, från datorn eller från rummet, båda är lika intressant!

Andra moddningar är också lika intressant! Så upp med bilder och förklara hur ni fick fast grafikkorten, med PCI-e extenders t ex, buntband eller tejp.

-

Jag börjar med en bild då. Det är inte direkt nån mod eftersom alla (antar jag) gör det. Men för dom som inte har kommit på det än så kan ni tacka mig där nere

Har alltså satt en plastbit mellan korten för att dom ska kunna andas bättre. Sen sitter korten inte fast i sina slots för att dom så gå att bända isär lite mer. Rekommenderar att ha datorn liggandes ner eftersom värme stiger

Såg att det var lite varmt inne i "skrubben"

Men ändå var tempsen bra!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

För att öka luftgenomströmningen i det lilla mellanrummet mellan korten:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

För att öka luftgenomströmningen i det lilla mellanrummet mellan korten:
http://img97.imageshack.us/img97/6338/img3558z.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/2253/img3559o.jpg

Såg den i den gamla bitcoin tråden

Försökte faktiskt göra en likadan, fast med 120mm fläkt Gick inte alls bra. Den blev jätte snygg och tät osv osv. Men det hjälpte inte mot tempsen

Hur funkar din då?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Det är en liten 40-millimetersfläkt från en server som sitter fasttejp- och limmad i en toarulle som jag klämt på slutet som ökar lufttryck per area. Denna pekar på mellanrummet mellan mina kort. Jag ser en minskning på runt 15C i full load på mitt mellersta kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Det är en liten 40-millimetersfläkt från en server som sitter fasttejp- och limmad i en toarulle som jag klämt på slutet som ökar lufttryck per area. Denna pekar på mellanrummet mellan mina kort. Jag ser en minskning på runt 15C i full load på mitt mellersta kort.

Konstigt att jag inte fick nån minskning i temp. Men mitt andra kort låg på ~80c så det kanske redan var lågt.

Kanske skulle testa en exakt kopia av din toa-fläkt ^^

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

<3 Antec 900 <3 1 PCI plats tomt mellan korten <3 XFX bättre kylare <3 fönstret öppet <3 skuggsidan <3

HATA ATT SKITEN LÅTER VÄRRE ÄN EN DAMMSUGARE!!!!!

Men mina kort håller riktigt fina temps

båda ligger under 70c
och graffe fläktarna ligger under 70% så grafikkorten är tysta

däremot blir det varmt upp vid processorn så den fläkten varvar på :@

Ska testa lägga datorn ner, kanske löser problemet

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

<3 Antec 900 <3 1 PCI plats tomt mellan korten <3 XFX bättre kylare <3 fönstret öppet <3 skuggsidan <3

HATA ATT SKITEN LÅTER VÄRRE ÄN EN DAMMSUGARE!!!!!

Men mina kort håller riktigt fina temps

båda ligger under 70c
och graffe fläktarna ligger under 70% så grafikkorten är tysta

däremot blir det varmt upp vid processorn så den fläkten varvar på :@

Ska testa lägga datorn ner, kanske löser problemet

Ja att lägga datorn ner gör att värmen inte stiger upp på processor fläkten. Go for it!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se