Antex 1200 Ultimate Gamer eller Fractal Design Define XL? Fläktar?

Permalänk

Antex 1200 Ultimate Gamer eller Fractal Design Define XL? Fläktar?

Vilken av de tu skulle ni välja för en ny burk? Eller skulle ni välja en annan låda?

Funderar litet på sådant.

Också litet nyfiken på chassifläktar, har ni tips eller råd till en nybörjare? Något man ska tänka på?

Permalänk
Medlem

Du ska nog tala om vad för komponenter du vill driva med 1200W.. så kan vi ge bättre råd här.
Sen när det gäller chassi-fläktar.. Det är en djungel! Men tar du Nexus RealSilent, Scythe SlipStream eller Gentle Typhoon så gör du inte fel iaf..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Alltså, just PSUn är irrelevant (jag har en välfungerande som jag inte ämnar byta ut), ska erkänna att jag missade att det ingick PSU i den.

Mitt mål är att ha en snabb, kaxig speldator, gärna med ett gäng SSD-diskar.

Är Fractals fläktar något att ha?

Permalänk
Medlem

Nä, jag gillar inte FD's fläktar.. Har en 140mm i taket på en Antec 300 och sen två st. 120mm i min R3. Dom väsnas lite för mkt för mina öron. Men dom flyttar luft, så för nån som inte bryr sig så mkt om ljudet så är dom nog helt ok.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorian_ertymexx:

Vilken av de tu skulle ni välja för en ny burk? Eller skulle ni välja en annan låda?

Funderar litet på sådant.

Också litet nyfiken på chassifläktar, har ni tips eller råd till en nybörjare? Något man ska tänka på?

Antec 1200 har 3st 140mm blå-LED frontfläktar, en 200mm blå-LED takfläkt (man kan stänga av LEDn) och 2st 140mm blå-LED utblås i baken, man kan även stänga av LEDn på dessa. Man kan även montera en valfri fläkt som insug på vänstersidan, där skulle jag rekommendera en Gentle Typhoon eller Nexus Silent ifall det behövs extra kylning på grafikkortet(en). Sen är chassi nästan bara en smaksak. Tycker du inte om Antec 1200's design och de belysta fläktarna i fronten så köp den helt enkelt inte, aldrig kul att vara missnöjd med ett nyinköpt chassi.

Define XL
■2x 140mm fans (one 140mm included, one optional) with removable and washable filters, in the front. Recommended for intake of air.
■1x 120mm fan optional with removable and washable filter, in the front. Recommended for intake of air.
■1x 180mm fan included in the top of the case. Recommended for exhaust of air.
■1x 140mm fan included in the rear of the case. Recommended for exhaust of air.
■1x 120/140mm fan optional in the side of the case. Recommended for intake of air.
Specifications

Ett plus med XL är att den har plats för 10 HDDs medans 1200 "bara" har plats för 9.
Men som jag sa innan, du ska välja chassi utifrån vilket som du tycker är snyggast.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Avstängd

Antec 1200 lol.
Värsta chassi jag någonsin ägte, avskyr verkligen det
Så idiotiska lösningar på allt, högljutt så ända inni helsike. Äckliga led fläktar som är skit.

Men när jag köpte det tyckte jag det var SKITCOOLTZ! nu skrattar jag åt det dåliga och överdyra chassi.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Nä, jag gillar inte FD's fläktar.. Har en 140mm i taket på en Antec 300 och sen två st. 120mm i min R3. Dom väsnas lite för mkt för mina öron. Men dom flyttar luft, så för nån som inte bryr sig så mkt om ljudet så är dom nog helt ok.

Hmm, det är just ljudet (ja, och bra fläktande förstås) jag vill få fixat. Såg några som sades ha 9db, medan de jag kollade på som du rekommenderade hade två-tre gånger så högt? Eller är inte sådana siffror pålitliga?

Permalänk
Skrivet av Berklar:

Antec 1200 har 3st 140mm blå-LED frontfläktar, en 200mm blå-LED takfläkt (man kan stänga av LEDn) och 2st 140mm blå-LED utblås i baken, man kan även stänga av LEDn på dessa. Man kan även montera en valfri fläkt som insug på vänstersidan, där skulle jag rekommendera en Gentle Typhoon eller Nexus Silent ifall det behövs extra kylning på grafikkortet(en). Sen är chassi nästan bara en smaksak. Tycker du inte om Antec 1200's design och de belysta fläktarna i fronten så köp den helt enkelt inte, aldrig kul att vara missnöjd med ett nyinköpt chassi.

Define XL
■2x 140mm fans (one 140mm included, one optional) with removable and washable filters, in the front. Recommended for intake of air.
■1x 120mm fan optional with removable and washable filter, in the front. Recommended for intake of air.
■1x 180mm fan included in the top of the case. Recommended for exhaust of air.
■1x 140mm fan included in the rear of the case. Recommended for exhaust of air.
■1x 120/140mm fan optional in the side of the case. Recommended for intake of air.
Specifications

Ett plus med XL är att den har plats för 10 HDDs medans 1200 "bara" har plats för 9.
Men som jag sa innan, du ska välja chassi utifrån vilket som du tycker är snyggast.

OK. Det är så enkelt alltså? Jag tror inte jag kommer komma upp i vare sig tio eller nio HDDs, så... Jag är nog mest inne på litet mer utrymme och bra luftrörelse. Har en Cooler Master CM 690 just nu, och den känns en smula trång men är annars inte så tokig. Jag gillar iofs snyggt och blålysande, men så är jag lättimponerad av sådant där.

Permalänk
Medlem

Antec producerar datorburkar som blinkar, det säger väl allt?

Jag är toknöjd med mitt XL...

Permalänk
Skrivet av Lagom:

Antec producerar datorburkar som blinkar, det säger väl allt?

Jag är toknöjd med mitt XL...

*skrattar* Onekligen, onekligen.